Η Φίνος Φιλμς τιμά τη μνήμη της Τζένης Καρέζη- Το βίντεο για τα 90 χρόνια από τη γέννησή της

Η Φίνος Φιλμς τιμά την Τζένη Καρέζη- Το βίντεο για τα 90 χρόνια από τη γέννησή της Facebook Twitter
Finos Films
0

H Φίνος Φιλμς θυμάται την Τζένη Καρέζη με ένα μοναδικό βίντεο που ανάρτησε στα social media για τα 90 χρόνια από τη γέννησή της.

«Αντιφατική, εκρηκτική και ασυμβίβαστη, με σπάνια ομορφιά και δυναμική ψυχή, η Τζένη Καρέζη δεν ήταν το κορίτσι της διπλανής πόρτας.» γράφει στην ανάρτησή της η Φίνος.

Το σχεδόν ενός λεπτού βίντεο φιλοξενεί σκηνές από ταινίες όπου πρωταγωνίστησε μαζί με τον αγαπημένο της Κώστα Καζάκο.

Η Τζένη Καρέζη, με πραγματικό όνομα Ευγενία Καρπούζη, για πολλούς θεωρείται η «πρώτη κυρία» του Ελληνικού Κινηματογράφου», ενώ οι θεατρικές παραστάσεις της άφησαν εποχή. 

Γεννήθηκε στην Αθήνα, όπως αναφέρει η Φίνος Φιλμς, από γονείς εκπαιδευτικούς και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Πριν ακόμα πετύχει στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, πήρε μέρος στη θεατρική παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή στο ΡΕΞ.

Με την αποφοίτηση της από τη σχολή του Εθνικού χρίστηκε πρωταγωνίστρια στο έργο «Ωραία Ελένη», δίπλα στην Μελίνα Μερκούρη και τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, στο θέατρο Κοτοπούλη.

Ακολούθησαν σπουδαίοι ρόλοι στο Εθνικό Θέατρο, δίπλα σε μεγάλους ηθοποιούς, όπως ο Μινωτής και η Παξινού, σε έργα των: Λόρκα, Σαίξπηρ, Τολστόι, Μίλλερ, Αντρέγιεφ και άλλων, τα οποία και την καθιέρωσαν. Το 1962 συνεργάστηκε με το Θέατρο Μουσούρη και τον επόμενο χρόνο δημιούργησε τον δικό της θίασο, επιλέγοντας προσεκτικά τις παραστάσεις που ανέβαζε, αφού ποτέ δεν την ενδιέφεραν οι εύκολες δουλειές με σκοπό το οικονομικό κέρδος. 

Στο μεταξύ, είχε κάνει το 1955 την πολύ επιτυχημένη κινηματογραφική της εμφάνιση στην ταινία «Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο» του Αλέκου Σακελάριου, ταινία που την καθιέρωσε και στον κινηματογράφο.

Στη συνέχεια, συνεργάστηκε με την αφρόκρεμα των σκηνοθετών – Δαλιανίδης, Δημόπουλος, Φώσκολος και άλλοι – ενώ γνώρισε τις μεγαλύτερες επιτυχίες της μέσα από τα σενάρια των Πρετεντέρη- Γιαλαμά.

Έπαιξε σε 31 ταινίες εκ των οποίων οι 13 της Φίνος Φιλμ. Πρωταγωνίστησε  σε όλα τα είδη ταινιών ερμηνεύοντας διαφορετικούς ρόλους με την ίδια επιτυχία. Σπουδαία επιτυχία είχε και στην εξαιρετική ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη, «Τα Κόκκινα Φανάρια», 1963 (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης).

Από το 1968 μέχρι το θάνατό της το 1992, έπαιξε στο θέατρο μαζί με τον σύντροφό της Κώστα Καζάκο – με τον οποίο συνδέθηκε στα γυρίσματα της ταινίας «Κοντσέρτο για Πολυβόλα» – σε εξαιρετικές παραστάσεις πολλές εκ των οποίων έγραψαν ιστορία.

Το 1973 φυλακίστηκε από τη δικτατορία των συνταγματαρχών, επειδή είχε ανεβάσει, με τον σύζυγό της και με εξαιρετικούς συμπρωταγωνιστές, το «Μεγάλο μας Τσίρκο» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, μέσα από το οποίο καυτηρίαζε το στρατιωτικό καθεστώς, ενθουσιάζοντας και ξεσηκώνοντας το ελληνικό κοινό. Τη σεζόν 1982-1983, η Τζένη Καρέζη και ο Κώστας Καζάκος ανέβασαν το έργο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ», σε σκηνοθεσία Ζυλ Ντασσέν, για το οποίο απέσπασε εξαιρετικές κριτικές.

Το 1985, με την παράσταση της «Μήδειας» έπαιξε για πρώτη φορά στην Επίδαυρο και στο Ηρώδειο, κερδίζοντας το θαυμασμό και την αναγνώριση από κοινό και κριτικούς. Στη θεατρική καριέρα της, έπαιξε επίσης στα αρχαία δράματα: «Αντιγόνη», «Εκκλησιάζουσες», «Λυσιστράτη», «Θεσμοφοριάζουσες», «Κλυταιμνήστρα», «Ηλέκτρα» και «Οιδίπους Τύραννος». Εποχή άφησαν και άλλες παραστάσεις της όπως: «Ασπασία» (1971), «Εχθρός Λαός» (1974), «Πάπισσα Ιωάννα» (1977), «Αγριόγατες» (1980), «Βυσσινόκηπος» (1988) αλλά και πολλές άλλες. Μάλιστα, είχε γράψει και το σενάριο της ταινίας «Ερωτική Συμφωνία», που σκηνοθέτησε ο Κώστας Καζάκος το 1972, σε παραγωγή Καραγιάννης-Καρατζόπουλος. 

Στα χρόνια της Χούντας συμμετείχε ενεργά στον αντιδικτατορικό αγώνα και το 1974 έγινε μέλος του ΚΚΕ. Ο καρκίνος εκδηλώθηκε τη θεατρική χρονιά 1988-1989, όταν η Τζένη Καρέζη πρωταγωνιστούσε στον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχωφ. Παρά τις δύσκολες θεραπείες της εξακολούθησε να παίζει στο θέατρό τους.

Η τελευταία θεατρική της εμφάνιση ήταν τη σεζόν 1991-92, λίγους μήνες πριν από το θάνατό της, στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη «Διαμάντια και Μπλουζ», στο οποίο, όπως θεωρήθηκε από κοινό και ειδικούς, έπαιξε τον κορυφαίο ρόλο της καριέρας της. Όπως γράφτηκε από τον τύπο: «Η Τζένη έκανε το υποκριτικό άλμα, ξεπερνώντας και το έργο και το ρόλο».

Κατά τη διάρκεια της καριέρας της, οι δημοσιογράφοι και το κοινό, ανέπτυξαν μία άτυπη κόντρα μεταξύ της ίδιας και της Βουγιουκλάκη. Η διαφορετικότητά τους, ως προς αυτό που εξέφραζαν μέσα από τις ερμηνείες τους και το στυλ τους, δημιούργησε τα στρατόπεδα «Βουγιουκλακικών» και «Καρεζικών». Όλα αυτά, βέβαια, δεν άγγιξαν τη σχέση των δύο πρωταγωνιστριών, η οποία σφραγιζόταν από αληθινή και βαθιά φιλία.

Σύμφωνα με επιθυμία της ίδιας της Τζένης Καρέζη, και με πρωτοβουλία της οικογένειάς της, ιδρύθηκε στη μνήμη της το ίδρυμα που φέρνει το όνομά της, με σκοπό την παρηγορητική αγωγή των ασθενών που πάσχουν από καρκίνο και άλλα νοσήματα, για την ανακούφισή τους από τον πόνο. Εκτός από το ίδρυμα, το όνομά της φέρνουν το θέατρο στην οδό Ακαδημίας στην Αθήνα, και ένας δημοτικός κινηματογράφος στην Πολίχνη της Θεσσαλονίκης.

Πρώτος της γάμος ήταν με τον συγγραφέα, δημοσιογράφο και κοσμικό της Αθήνας, Ζάχο Χατζηφωτίου. Γιος της Τζένης Καρέζη και του Κώστα Καζάκου είναι ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Καζάκος.

Με πληροφορίες της Φίνος Φιλμς

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καζαντζίδης, Ρασούλοφ και Μουφάσα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Καζαντζίδης, Ρασούλοφ και Μουφάσα από αύριο στους κινηματογράφους

Η στρωτή μουσική βιογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη, η ηχηρή πολιτική δήλωση του Ρασούλοφ, το origin story του βασιλιά των λιονταριών Μουφάσα και τρεις ακόμα προτάσεις εγκαινιάζουν την εορταστική σεζόν στους κινηματογράφους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Οι άγριες μέρες μας»: Παγκόσμια πρεμιέρα για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βασίλη Κεκάτου στην Berlinale

Πολιτισμός / «Οι άγριες μέρες μας»: Παγκόσμια πρεμιέρα στην Berlinale για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βασίλη Κεκάτου

Στο διαγωνιστικό τμήμα Generation του 75ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου θα συμμετάσχει το πολυαναμενόμενο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του βραβευμένου Έλληνα σκηνοθέτη.
LIFO NEWSROOM
Αθέατο Μουσείο: «Η μόνη της ζωής του Αφροδίτη» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Πολιτισμός / Το θραύσμα ενός ελληνιστικού αγάλματος της Αφροδίτης εκτίθεται για πρώτη φορά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Το Αθέατο Μουσείο, η επιτυχημένη δράση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που προβάλλει επιλεγμένες αρχαιότητες από τον κόσμο των αποθηκών, συνομιλεί με τη θεά Αφροδίτη. 
LIFO NEWSROOM
Δημήτρης Ήμελλος: Τον αποχαιρετούν στα social - «Τώρα είσαι στην αγκαλιά του Θεού με τον μπαμπά» λέει η αδελφή του

Πολιτισμός / Δημήτρης Ήμελλος: Τον αποχαιρετούν στα social - «Τώρα είσαι στην αγκαλιά του Θεού με τον μπαμπά» λέει η αδελφή του

Από τους πιο ταλαντούχους και πολυδιάστατους καλλιτέχνες της ελληνικής θεατρικής σκηνής, υπηρέτησε την τέχνη του με επιμονή, προσήλωση και συνέπεια
LIFO NEWSROOM
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ