Η πλουσιότερη γυναίκα της Αυστραλίας και τα άλλα «κακόγουστα» πορτρέτα του Βίνσεντ Ναματζίρα

Η πλουσιότερη Αυστραλή και τα υπόλοιπα αμφιλεγόμενα πορτρέτα του Βίνσεντ Ναματζίρα Facebook Twitter
0

Η ιδιαίτερη «ματιά» με την οποία αποτυπώνει ο Αβορίγινας καλλιτέχνης Βίνσεντ Ναματζίρα τα πρόσωπα στα πορτρέτα του έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης στην Αυστραλία και όχι μόνο.

Έργα του Βίνσεντ Ναματζίρα φιλοξενούνται αυτό το διάστημα σε μια έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης της Αυστραλίας και πέρα από την πλουσιότερη Αυστραλή Τζίνα Ράινχαρτ, φαίνεται πως έχουν εκφράσει κι άλλοι διάσημοι τις ενστάσεις τους.

Πρόκειται για το έργο ‘Australia in Colour, 2021’, του Βίνσεντ Ναματζίρα που αποτελείται από 21 πορτρέτα. Μεταξύ αυτών, ένα πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου – το οποίο το BBC χαρακτηρίζει «κακόγουστο», ένας πίνακας που αποτυπώνει τη διάσημη νίκη της Κάθι Φρίμαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2000 στο Σίδνεϋ, μια εικόνα του πρώην πρωθυπουργού της Αυστραλίας Σκοτ ​​Μόρισον, ακόμη και ένα πορτρέτο της Βασίλισσας Ελισάβετ Β'.

Η πλουσιότερη Αυστραλή και τα υπόλοιπα αμφιλεγόμενα πορτρέτα του Βίνσεντ Ναματζίρα Facebook Twitter

Η συζήτηση τελικά στρέφεται γύρω από το -διαχρονικό- ζήτημα της τέχνης και της λογοκρισίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναστατωμένη με τον τρόπο που απεικονίζεται στο συγκεκριμένο πορτρέτο, η κληρονόμος επιχειρήσεων με ορυχεία και δισεκατομμυριούχος Τζίνα Ράινχαρτ – που θεωρείται η πιο πλούσια Αυστραλή – προσέγγισε την Εθνική Πινακοθήκη της Αυστραλίας (NGA) και ζήτησε να αφαιρεθεί από την έκθεση το πορτρέτο της – ένα αίτημα, το οποίο απορρίφθηκε.

Ο διάσημος Αβορίγινας καλλιτέχνης Βίνσεντ Ναματζίρα είναι διάσημος για το στυλ καρικατούρας που διατηρεί και το οποίο αμφισβητεί τις δομές εξουσίας: «Είμαστε όλοι ίσοι στην Αυστραλία... Ανεξάρτητα από την κληρονομιά που έχετε, ή το από πού προέρχεστε... Είμαστε όλοι Αυστραλοί», δηλώνει ο ίδιος.

Η πλουσιότερη Αυστραλή και τα υπόλοιπα αμφιλεγόμενα πορτρέτα του Βίνσεντ Ναματζίρα Facebook Twitter

«Ζωγραφίζω τον κόσμο όπως τον βλέπω», είπε σε δήλωσή του, μετά το σάλο για το πορτρέτο της Ράινχαρτ. Ο 40χρονος είναι δισέγγονος του διάσημου υδατογραφιστή Άλμπερτ Ναματζίρα και συνέχισε την κληρονομιά της οικογένειάς του - το 2020 έγινε ο πρώτος ιθαγενής που κέρδισε τον κορυφαίο διαγωνισμό πορτρέτου της Αυστραλίας, το βραβείο Archibald. Το στυλ του χαρακτηρίζεται ως υπερβολικό και πνευματώδες και ο ίδιος λέει ότι η δουλειά του έχει σχεδιαστεί για να κάνει το κοινό να σκεφτεί την επιρροή και τα προνόμια κάποιων ανθρώπων. «Γιατί αυτός ο Αβορίγινας ζωγράφισε αυτούς τους ισχυρούς ανθρώπους; Τι θέλει να πει; Ζωγραφίζω ανθρώπους που είναι πλούσιοι, ισχυροί ή σημαντικοί – άνθρωποι που είχαν επιρροή σε αυτή τη χώρα και σε εμένα προσωπικά, είτε άμεσα είτε έμμεσα, είτε για καλό είτε για κακό. Μπορεί σε κάποιους να μην αρέσει, άλλοι να το βρίσκουν αστείο, αλλά ελπίζω ότι οι άνθρωποι κοιτάζουν κάτω από την επιφάνεια και βλέπουν και τη σοβαρή πλευρά».

Η πλουσιότερη Αυστραλή και τα υπόλοιπα αμφιλεγόμενα πορτρέτα του Βίνσεντ Ναματζίρα Facebook Twitter

Φυσικά, οι υπέρμαχοι της έκθεσης, τονίζουν πως δεν υπάρχει «νόμος» που λέει ότι όλα τα πορτρέτα πρέπει να είναι κολακευτικά, ενώ η Εθνική Ένωση για τις Εικαστικές Τέχνες της Αυστραλίας δήλωσε ότι «η άσκηση πίεσης στη γκαλερί για αφαίρεση του πίνακα απλώς και μόνο επειδή δεν αρέσει σε κάποιον, δημιουργεί ένα επικίνδυνο προηγούμενο για λογοκρισία και πνιγμό της δημιουργικής έκφρασης».

Με πληροφορίες από BBC

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ