Η πλουσιότερη γυναίκα στην Αυστραλία έπεσε θύμα του «φαινόμενου Streisand» για το πορτρέτο της που ήθελε να αποσυρθεί

Η πλουσιότερη γυναίκα στην Αυστραλία έπεσε θύμα του «Streisand effect» με το πορτρέτο της- Τι σημαίνει αυτό Facebook Twitter
Τα πορτρέτα του καλλιτέχνη  Βίνσεντ Ναματζίρα/ Φωτ.: EPA
0

Η Τζίνα Ράινχαρτ, η πλουσιότερη γυναίκα της Αυστραλίας, δεν ήθελε να δει ο κόσμος το πορτρέτο της. Έτσι θεώρησε φυσιολογικό να απαιτήσει από την Εθνική Πινακοθήκη της Αυστραλίας στην Καμπέρα να αφαιρέσει δύο πίνακες που την απεικόνιζαν.

Όμως η Ράινχαρτ έμαθε με τον δύσκολο τρόπο ότι η προσπάθεια να κρύψει κάτι σχετικά σκοτεινό μπορεί ακούσια να τραβήξει πολύ περισσότερη προσοχή σε αυτό. Τα αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η γκαλερί αρνήθηκε να κατεβάσει τους πίνακες. Το πορτραίτο της Τζίνα Ράινχαρτ έγινε τότε πρωτοσέλιδο σε παγκόσμιο επίπεδο και πυροδότησε μια συζήτηση για την τέχνη και τη λογοκρισία.

Το πορτρέτο είναι ένα σατιρικό έργο του καλλιτέχνη  Βίνσεντ Ναματζίρα, ο οποίος είναι γνωστός για το στιλ της καρικατούρας του. Η σειρά του, «Australia in Colour», είναι μια σατιρική ματιά σε 21 σημαντικές προσωπικότητες διαμόρφωσαν την Αυστραλία, όπως η Ράινχαρτ, η βασίλισσα Ελισάβετ Β' και ο πρώην πρωθυπουργός Σκοτ Μόρισον. Με περιουσία 23,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Ράινχαρτ είναι η πλουσιότερη γυναίκα στην Αυστραλία και ο 81ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg Billionaire's Index.

Είναι πρόεδρος της Hancock Prospecting, μιας μεταλλευτικής και γεωργικής επιχείρησης. Ο πατέρας της, Lang Hancock, ήταν ο ιδρυτής της εταιρείας και επικρίθηκε για ρατσιστικά σχόλια που είχε κάνει στο παρελθόν για τους αυτόχθονες Αυστραλούς.

Ο πατέρας της πλουσιότερης γυναίκας στην Αυστραλία είχε πει μεταξύ άλλων, δικαιολογώντας την προσπάθειά του να επεκτείνει τις επιχειρήσεις του σε εκτάσεις των αυτόχθονων: «Τίποτα δεν πρέπει να είναι ιερό από την εξόρυξη, είτε πρόκειται για το έδαφός σας, είτε για το έδαφός μου, είτε για το έδαφος του μαύρου ή οποιουδήποτε άλλου. Έτσι, το ζήτημα των δικαιωμάτων γης των Αβοριγίνων και πράγματα αυτής της φύσης δεν θα έπρεπε να υπάρχει».

Η Εθνική Πινακοθήκη της Αυστραλίας ανέφερε σε δήλωση που μοιράστηκε με το Business Insider ότι «καλωσορίζει το κοινό που ξέρει από  διάλογο» σχετικά με τις εκθέσεις της. 

Η πλουσιότερη γυναίκα στην Αυστραλία έπεσε θύμα του «Streisand effect» με το πορτρέτο της- Τι σημαίνει αυτό Facebook Twitter

Η γκαλερί μοιράστηκε επίσης μια δήλωση του Ναματζίρα, ο οποίος δήλωσε ότι δίνει έμφαση στη ζωγραφική πλούσιων και ισχυρών ανθρώπων που έχουν επηρεάσει την Αυστραλία «είτε για κακό είτε για καλό».

«Οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να συμπαθούν τους πίνακές μου, αλλά ελπίζω να αφιερώσουν χρόνο για να κοιτάξουν και να σκεφτούν: “Γιατί αυτός ο Αβορίγινας ζωγράφισε αυτούς τους ισχυρούς ανθρώπους;”, "Τι προσπαθεί να πει;" Σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει, άλλοι μπορεί να το βρίσκουν αστείο, αλλά ελπίζω οι άνθρωποι να κοιτάξουν "πίσω από τον πίνακα" και να δουν και τη σοβαρή πλευρά».

Η πλουσιότερη γυναίκα της Αυστραλίας και το φαινόμενο Streisand

Η δύσκολη θέση της Ράινχαρτ είναι ένα καλό παράδειγμα του όρου που έγινε γνωστός ως «φαινόμενο Streisand». Ο όρος έγινε δημοφιλής μετά την προσπάθεια της Barbra Streisand το 2003 να αποσύρει μια φωτογραφία που έδειχνε το σπίτι της στο Μαλιμπού στο California Coastal Records Project, μηνύοντας τον φωτογράφο. Εν τέλει, η ίδια αναγκάστηκε να πληρώσει 177.000 δολάρια σε δικαστικά έξοδα και η φωτογραφία κατέληξε να προσελκύσει πολύ μεγαλύτερη προσοχή από ό,τι θα είχε αν βρισκόταν στα αρχεία του προγράμματος.

Ο Ίλον Μασκ έπεσε επίσης θύμα του φαινομένου Streisand όταν απαγόρευσε έναν λογαριασμό στο Twitter που παρακολουθούσε τη χρήση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του ιδιωτικού του τζετ, γεγονός που προκάλεσε την προσοχή στη χρήση ιδιωτικών τζετ από τον ίδιο.

Με πληροφορίες από Business Insider

 
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ