ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ιταλία: Ο πύργος της Πίζας και οι πύργοι της Μπολόνια που γέρνουν

Ιταλία: Ο πύργος της Πίζας και οι πύργοι της Μπολόνια που γέρνουν Facebook Twitter
Ο πύργος της Πίζας δεν είναι το μόνο μνημείο στην Ιταλία που παρουσιάζει κλίση / Φωτογραφία: Getty Images
0

Ο πύργος της Πίζας δεν είναι είναι το μόνο μνημείο που γέρνει στην Ιταλία, καθώς σε έναν ιδιόμορφο «αγώνα δρόμου», μια μάχη με τον χρόνο, επιδίδονται οι αρχές που καλούνται να διασώσουν τον πύργο της Γκαριζέντα, έναν ιστορικό, κεκλιμένο πύργο στη Μπολόνια και μάλιστα, για δεύτερη φορά .

Ο Πύργος της Γκαριζέντα στη Μπολόνια, ένα από τα ορόσημα της πόλης, γέρνει πλέον επικίνδυνα. Το σχέδιο που καταστρώνει η Ιταλία για τη διάσωσή του, περιλαμβάνει τη χρήση του ίδιου εξοπλισμού που αξιοποιήθηκε για την ενίσχυση του Πύργου της Πίζας. Όπως υπενθυμίζει το CNN, ο Πύργος της Γκαριζέντα, ύψους 48 μέτρων, κατασκευάστηκε τον 12ο αιώνα, σε μια περίοδο άνθησης για την πόλη της Μπολόνια. Ωστόσο, δύο αιώνες αργότερα, είχε ήδη πάρει κλίση. Σήμερα γέρνει σε γωνία τεσσάρων μοιρών, καταγράφοντας κλίση λίγο μεγαλύτερη του Πύργου της Πίζας που αγγίζει τις 3,9 μοίρες.

Στα τέλη της περασμένης χρονιάς, η περιοχή γύρω από τον ιστορικό πύργο σφραγίστηκε καθώς επιστήμονες παρακολουθούσαν στενά τη συμπεριφορά του οικοδομήματος, αναζητώντας κινητικότητα και ρωγμές. Όπως συμπέραναν, ο πύργος εμφανίζει «υψηλό κίνδυνο» κατάρρευσης. Ο δήμαρχος της Μπολόνια, Ματέο Λεπόρε, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι πυλώνες και καλώδια που χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν για να διασώσουν τον Πύργο της Πίζας, θα αξιοποιηθούν και στο νέο σχέδιο. «Αυτό θα μας βοηθήσει να στερεώσουμε τον πύργο» τόνισε και σημείωσε ότι κάτι τέτοιο θα επέτρεπε να ξανανοίξει για το κοινό ο ψηλότερος Πύργος Ασινέλι, που στέκει ακριβώς δίπλα· και που παρουσιάζει τη… δική του ταπεινή κλίση, κατά μόλις 1,3 μοίρες. Όπως πρόσθεσε, το όλο εγχείρημα εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου στα 19 εκατ. ευρώ.

Ιταλία: Ο πύργος της Πίζας και οι πύργοι της Μπολόνια που γέρνουν Facebook Twitter
Οι πύργοι στη Μπολόνια παρουσιάζουν κλίση - Ο ένας χρειάζεται άμεσα στήριξη / Φωτογραφία: Getty Images

Αν και  ο Πύργος της Πίζας έχει κλέψει την πρωτιά σε όρους φήμης, ο Πύργος της Γκαριζέντα αποτελεί σπουδαίο αξιοθέατο για τη Μπολόνια. Η κλίση του, μάλιστα, τού εξασφάλισε μια θέση στη λογοτεχνική αιωνιότητα, όταν ο Δάντης τον ανέφερε στη «Θεία Κωμωδία» του το 14ο αιώνα. Ο τουριστικός «ανταγωνιστής» στην Πίζα, ο οποίος αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1987,  άγγιξε κλίση 4,5 μοιρών στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Φόβοι για την κατάρρευσή του οδήγησαν σε μια παγκοσμίως συντονισμένη προσπάθεια για να αποτραπεί η πτώση του, με τις εργασίες να διαρκούν οκτώ χρόνια ξεκινώντας το 1993. Το σχέδιο αποδείχθηκε σωτήριο, με τον Πύργο να στέκει σήμερα σταθερός κυρίως χάρη στους πυλώνες που σύντομα θα στηρίξουν και τον Πύργο της Γκαριζέντα.

 
 
 
Πολιτισμός
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM