Λίνα Μενδώνη: Κατά 14 εκατ. αυξήθηκαν τα έσοδα από τις επισκέψεις στην Ακρόπολη

Λίνα Μενδώνη: Ραγδαία αύξηση των εσόδων από τις επισκέψεις στην Ακρόπολη το 2023 Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI
0

Για συνεχιζόμενη αύξηση των εσόδων της Ακρόπολης μετά τις αναβαθμίσεις του 2023 στις υπηρεσίες συστήματος του  ηλεκτρονικού εισιτηρίου, μίλησε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

Κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή και απαντώντας σε ερώτηση του Νάσου Ηλιόπουλου σχετικά με τις διαρθρωτικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση αλλά και το ζήτημα της διαχείρισης των επισκεπτών στα αρχαιολογικά μνημεία της χώρας, η Λίνα Μενδώνη τόνισε πως τα έσοδα της Ακρόπολης συνεχώς αυξάνονται. «Από τα 46 εκατ. ευρώ του 2022 έχουν φθάσει στα 60 εκατ. το 2023», επισήμανε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα η υπουργός Πολιτισμού απέρριψε κατηγορίες του βουλευτή της Νέας Αριστεράς, πως «η κυβέρνηση εφαρμόζει βάρβαρη πολιτική, με αύξηση του κόστους των εισιτηρίων εισόδου των επισκεπτών μέχρι 300%, βάζοντας έτσι εμπόδια στον τουρισμό και διευρύνοντας τις κοινωνικές ανισότητες». «Η νέα τιμολογιακή πολιτική η οποία θα ισχύσει από τον Απρίλιο του 2025, για να μην αιφνιδιαστούν ούτε τα τουριστικά γραφεία ούτε οι επισκέπτες, δεν κάνει τίποτα άλλο από το να ακολουθεί τη λογική και τις καλές πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών κρατών, αν και οι τιμές, συγκρινόμενες με τα ισχύοντα σε αντίστοιχα μνημεία, εξακολουθούν να είναι εμφανώς χαμηλότερες στην Ελλάδα» επισήμανε η Λίνα Μενδώνη

Στη συνέχεια η Λίνα Μενδώνη επεσήμανε ότι «ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων, είναι ΝΠΔΔ, εποπτεύεται από το υπουργείο Πολιτισμού και είναι υπεύθυνος για τα συνολικά έσοδα από τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία».

«Η παραχώρηση της διαχείριση των ιδιωτικών ξεναγήσεων και τα έσοδα σε ιδιώτες αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση βλέπει τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία της χώρας ως ευκαιρίες για το κέρδος των ιδιωτών ενώ οι πολίτες και η κοινωνία ζητάει πρόσβαση και όχι αποκλεισμούς με μία αδιανόητη αύξηση των εισιτηρίων μέχρι 300%», ανέφερε ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Νάσος Ηλιόπουλος. «Η νέα τιμολογιακή πολιτική εξυπηρετεί τον κοινωνικό χαρακτήρα του πολιτιστικού αγαθού και την αύξηση των εσόδων του Οργανισμού με έναν αποκλειστικό στόχο, την επανεπένδυση του σε έργα και δράσεις πολιτισμού», απάντησε η κ. Μενδώνη.

«Για πρώτη φορά προτάθηκε η εξατομικευμένη επίσκεψη σε ώρες αποκλειστικά εκτός λειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης των Αθηνών, πρακτική η οποία ισχύει σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες και που ήταν ένα ζητούμενο της ελληνικής τουριστικής αγοράς για χρόνια. Έτσι, δεν διαταράσσεται το προκαθορισμένο και σταθερό ωράριο λειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης από τις 8 το πρωί μέχρι 8 το βράδυ, για το κοινό.

»Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη και ο έλεγχος του αρχαιολογικού χώρου παραμένει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του ΝΠΔΔ του ΟΔΑΠ, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν εκχωρεί την διαχείριση πολιτιστικής κληρονομιάς την οποία διαχειρίζεται και θα συνεχίσει να την διαχειρίζεται το υπουργείο Πολιτισμού», κατέληξε η υπουργός.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ