Το Λονδίνο ανοίγει τα θέατρα και η "Ποντικοπαγίδα", η μακροβιότερη παράσταση-σύμβολο, ξαναζωντανεύει

Το Λονδίνο ανοίγει τα θέατρα και η Ποντικοπαγίδα, σύμβολο του θεάτρου, ξαναζωντανεύει Facebook Twitter
Το θρυλικό έργο της Αγκάθα Κρίστι από το 1974 παίζεται στο St Martin's Theatre.
0

Το Λονδίνο ετοιμάζεται να ανοίξει ξανά τα θέατρά του, παρά το ότι το Γουστ Εντ θυμίζει συνοικία φαντασμάτων, με τα θέατρα παγωμένα στο χρόνο να διαφημίζουν παραστάσεις που είναι αμφίβολο αν θα επαναληφθούν, όταν όλα σταμάτησαν στις 16 Μαρτίου του 2020 εξαιτίας της πανδημίας.

Ανάμεσα στις παραστάσεις που θα ανοίξουν θα είναι το Come from Away και το Les Misérables, από τις λίγες που επιβίωσαν του κορωνοϊού, αλλά όπως γράφει ο Μαρκ Λόσον στον Γκάρντιαν η απόλυτη παράσταση και σύμβολο του Γουεστ Εντ, η Ποντικοπαγίδα, το μακροβιότερο θεατρικό έργο στον κόσμο, θα συνεχίσει τις παραστάσεις αν όλα πάνε καλά όπως λέει ο παραγωγός του έργου Άνταμ Σπίγκελ, που φοβάται ότι μια αναβολή ή ένα ακόμα κλείσιμο θα είναι καταστροφικά και για την παράσταση και για τον κλάδο.

Το θρυλικό έργο της Αγκάθα Κρίστι το 2022 θα γιορτάσει τα 70 χρόνια της θεατρικής του διαδρομής και από το 1974 παίζεται στο St Martin's Theatre.

Η θεατρική του πορεία ξεκίνησε το 1952 όταν οι ήρωες του μυθιστορήματος ανέβηκαν στη σκηνή, οκτώ άνθρωποι -πέντε άνδρες και τρεις γυναίκες- που συγκεντρώνονται σε μια εξοχική πανσιόν, στο "Monskwell Manor", που το διευθύνει ένα νεαρό ζευγάρι, η Μόλλυ και ο Τζάιλς Ράλστον. Λίγες μέρες ψυχικής ηρεμίας και ξεγνοιασιάς τους περιμένουν. Τουλάχιστον, έτσι πιστεύουν όλοι. Γρήγορα, όμως, θα διαπιστώσουν πως ανάμεσά τους έχει παρεισφρήσει κι ένας στυγερός δολοφόνος, που έχει ήδη σκοτώσει κάποιον στο Λονδίνο.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα το 1952 και άντεξε όλες τις δοκιμασίες, υπέμεινε τον ψυχρό πόλεμο, τον IRA, την Αλ Κάιντα και την τρομοκρατία του Ισλαμικού Κράτους. Λόγω του Covid, τα 69 χρόνια παραστάσεων του δεν είναι πλέον συνεχή, αλλά η παράσταση έχει προγραμματιστεί να ξαναρχίσει, μετά από ένα 15μηνο κενό πανδημίας, στις 17 Μαΐου. Ο Σπίγκελ υποστηρίζει ότι η ποντικοπαγίδα θα σημάνει την έναρξη της νέας κανονικότητας και της επανεκκίνησης της βιομηχανίας του θεάματος που υπέφερε εδώ και ενάμισι χρόνο και βρίσκει μια ακόμα πιθανή αναβολή του ανοίγματος καταστροφική.

Το Λονδίνο ανοίγει τα θέατρα και η Ποντικοπαγίδα, σύμβολο του θεάτρου, ξαναζωντανεύει Facebook Twitter
Φωτογραφία από την πρεμιέρα της παράστασης στις 25 Νοεμβρίου του 1952.

Οι ηθοποιοί θα θερμομετρούνται καθημερινά ενώ θα υπάρχουν διπλές διανομές, κάθε ηθοποιό θα μπορεί να τον αντικαταστήσει ένας σπουδαστής δραματικής σχολής. Ακόμα οι ηθοποιοί θα φορούν τις μάσκες τους μέχρι να ανέβουν στη σκηνή. «Διπλασιάζεται το κόστος αλλά είναι ο μόνος τρόπος να το κάνουμε» λέει ο Σπίγκελ που ελπίζει ότι νέες κατευθυντήριες γραμμές θα δημοσιευτούν πριν από το άνοιγμα των θεάτρων, οι οποίες θα επιτρέψουν στην επιχείρηση να λειτουργήσει χωρίς να χάσει ένα ολόκληρο καστ όταν κάποιος έχει θετικό ή ψευδώς θετικό τεστ.

Η χωρητικότητα του θέατρου St Martin’s είναι 550 άτομα. Με κοινωνικές αποστάσεις περίπου τα μισά καθίσματα μπορούν να καταληφθούν, αν και το ακριβές σχήμα εξαρτάται από το μοτίβο των κρατήσεων. Τι σημαίνει αυτό; Αν κάποιος πάει μόνος του καταλαμβάνει τρία καθίσματα. Οπότε ιδανικά, το θέατρο ενθαρρύνει ομάδες των έξι ατόμων για να αυξήσει το έσοδό του. Τα 250 άτομα στην αίθουσα καθιστούν με το ζόρι βιώσιμη την παράσταση ενώ οι υγειονομικοί κανόνες θα ισχύουν και για τους ηθοποιούς. Δε θα είναι μόνοι οι θεατές απομακρυσμένοι, αλλά και όσοι θα είναι επί σκηνής. Θα έχουν απόσταση τριών μέτρων και τα φιλιά όπως και οι αγκαλιές έχουν καταργηθεί.

Τέτοιες προφυλάξεις είναι ζωτικής σημασίας, διότι οι παραγωγοί δεν μπορούν να ασφαλίσουν παραστάσεις έναντι απώλειας εσόδων λόγω κορωνοϊού.

Το Λονδίνο ανοίγει τα θέατρα και η Ποντικοπαγίδα, σύμβολο του θεάτρου, ξαναζωντανεύει Facebook Twitter
Η παράσταση έχει προγραμματιστεί να ξαναρχίσει, μετά από ένα 15μηνο κενό πανδημίας, στις 17 Μαΐου.

Εξαιτίας του ότι δε μπορεί να ασφαλιστούν oι παραστάσεις ορισμένοι παραγωγοί δεν ξανανοίγουν τα θέατρά τους. Ο Σπίγκελ πήρε το ρίσκο και ετοιμάζει και την αναβίωση του Hairspray στο Coliseum του Λονδίνου, το οποίο κάνει πρόβες για 21 Ιουνίου, ημερομηνία -σύμφωνα με τη βρετανική κυβέρνηση-  της πρώτης άρσης όλων των περιορισμών.

Όσο για τους ηθοποιούς, τους έχουν κοπεί κυριολεκτικά τα φτερά, αφού κάποιοι στην αρχή της καριέρας τους βλέπουν τα όνειρά τους και κάθε προσπάθεια να εξανεμίζoνται, οικονομικά να υποφέρουν με τα επιδόματα της κυβέρνησης, ενώ πολλοί ηθοποιοί σκέφτονται αν θα ξαναπαίξουν λέγοντας «Δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσα να κάνω πια θέατρο» κάτι ενδεικτικό της τεράστιας αταξίας που συμβαίνει στον κλάδο των ηθοποιών. Όσο για το κοινό οι παραγωγοί δεν πιστεύουν ότι θα έχει νευρικότητα και υπολογίζουν στην καθαρκτική απάντηση που δίνει το ίδιο το θέατρο, φέρνοντας σαν παράδειγμα το ολιγόχρονο άνοιγμα ανάμεσα στις καραντίνες την περασμένη χρονιά.  

Η Ποντικοπαγίδα θεωρείται γενικά ως δέλεαρ για τουρίστες, από τους οποίους αναπόφευκτα θα υπάρχουν λιγότεροι αυτό το καλοκαίρι, αλλά ο Spiegel λέει: «Το ότι η Ποντικοπαγίδα είναι ένας τουριστικός προορισμός είναι λίγο μύθος. Η ανάλυσή μας για τα δεδομένα είναι ότι το ένα τρίτο του κοινού είναι ξένοι τουρίστες, το ένα τρίτο εγχώριος τουρισμός και ένα τρίτο Λονδρέζοι. Ένα από τα αισιόδοξα για τη βιομηχανία του θεάματος  είναι ότι - για τους επόμενους 12 μήνες - ο εγχώριος τουρισμός θα αντικαταστήσει τους διεθνείς επισκέπτες».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πρόκειται για τον μπρούτζινο αδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σαν αυτόν που βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, στο κέντρο της Αθήνας
LIFO NEWSROOM
Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Τελευταία Πνοή» του Κώστα Γαβρά, το φαντασματικό «Presence» του Στίβεν Σόντερμπεργκ και το «Monkey» του Οζ Πέρκινς είναι μερικές από τις επιλογές του προγράμματος αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Πολιτισμός / Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ αποκάλυψε ότι δεν έβγαλε κανένα κέρδος από τις τελευταίες δύο ταινίες του - «Μόλις σκηνοθέτησα τρεις διαφημίσεις στην Πορτογαλία και είναι η πρώτη φορά που έβγαλα χρήματα εδώ και χρόνια»
LIFO NEWSROOM
Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Πολιτισμός / Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Τον Ιούλιο του 2022 ένα παιδί με όνειρο να γίνει επαγγελματίας χορευτής ballroom τραυματίζεται από βόμβα στην Ουκρανία σε ηλικία επτά ετών και η ιστορία του γίνεται
LIFO NEWSROOM
Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Πολιτισμός / Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Η έκθεση-ορόσημο με τα αξιοσέβαστα στον κόσμο της φωτογραφίας ονόματα των Joel Meyerowitz και Barbara Davidson προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει τη δύναμη της φωτογραφίας στην πιο εντυπωσιακή της μορφή.
LIFO NEWSROOM