Ο Δημήτρης Καραντζάς και η Μπέτυ Αρβανίτη συναντιούνται ξανά στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας

Καραντζάς-Αρβανίτη Facebook Twitter
Στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας η Μπέτυ Αρβανίτη και ο Δημήτρης Καραντζάς θα κάνουν μαζί ένα ταξίδι στον κόσμο του Ευγένιου Ο’ Νιλ και στο αριστουργηματικό του έργο «Το ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα & Πάρις Ταβιτιάν
0

Αυτή θα είναι η δεύτερη φορά που δυο γενιές καλλιτεχνών συναντιούνται, με τον Δημήτρη Καραντζά να σκηνοθετεί την Μπέτυ Αρβανίτη μετά τη συνεργασία τους στον Γυάλινο Κόσμο του Τενεσί Ουίλιαμς το 2018.

Στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας η πρωταγωνίστρια και ο σκηνοθέτης θα κάνουν μαζί ένα ταξίδι στον κόσμο του Ευγένιου Ο’ Νιλ και στο αριστουργηματικό του έργο «Το ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα», ένα έργο που θεωρείται το κορυφαίο της ώριμης περιόδου του και ένα από τα σπουδαιότερα του παγκόσμιου ρεπερτορίου και έκανε πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ 4 χρόνια μετά τον θάνατό του.

Η πρεμιέρα του έργου θα γίνει στις 15 Δεκεμβρίου και θα ακουστεί ξανά η μετάφραση του Νίκου Γκάτσου από τους ηθοποιούς Αλέξανδρο Μυλωνά, Αινεία Τσαμάτη, Βασίλη Μαγουλιώτη και Ελίνα Ρίζου, με την Ελένη Μανωλοπούλου να κάνει τα σκηνικά και την Ιωάννα Τσάμη τα κοστούμια.

Ο Ευγένιος Ο' Νιλ είναι ο πλήρης αναμορφωτής του αμερικάνικου θεάτρου, του χάρισε τον πολυεπίπεδο προβληματισμό, βγάζοντάς το από ένα πλαίσιο επαρχιώτικο και εμβαπτίζοντάς το στην πολυπλοκότητα των σχέσεων και των χαρακτήρων.

Το «Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα» εμβαθύνει στην ανθρώπινη συνείδηση. Η συγγραφή του ολοκληρώθηκε το 1943, ενώ ο Ο' Νιλ ήταν ήδη κάτοχος του Νόμπελ Λογοτεχνίας και ανέβηκε μετά τον θάνατο του συγγραφέα, ύστερα από ρητή υπόδειξη του. Το έργο αποτέλεσε θεατρικό θρίαμβο και του χάρισε ένα τέταρτο, μεταθανάτιο Πούλιτζερ. Ήταν το σημαντικότερο έργο του και ένα από τα σημαντικότερα έργα στην ιστορία του θεάτρου.

Το έργο αφηγείται μία μέρα του Αυγούστου του 1912 στο καλοκαιρινό σπίτι των Ταϊρόν και μέσα από αυτή τη μέρα ολόκληρη την πικρή ιστορία τους. Μια ιστορία που είναι η βιογραφία της ίδιας της οικογένειας του Ευγένιου Ο' Νιλ, που με τα φαντάσματά τους έζησε στοιχειωμένος μια ολόκληρη ζωή.

Ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος, τη συμπάθεια και τον ανταγωνισμό, τη συμπόνια και την απέχθεια, τα πρόσωπα μετεωρίζονται μέσα σε ένα οικογενειακό ανάγλυφο που περιγράφεται σαν ανοιχτή πληγή με έναν φιλάργυρο αλκοολικό πατέρα και μια μορφινομανή μητέρα. Και αναπλάθει και τη δική του ανάμνηση, αυτή ενός φυματικού παιδιού που νοσηλεύτηκε σε σανατόριο, εκεί που πήρε την απόφαση να γίνει θεατρικός συγγραφέας.

Η δραματική ιστορία της οικογένειας Ο' Νιλ συνεχίζεται και στη δική του γενιά με τον συγγραφέα το 1943 να αποκληρώνει την κόρη του Όονα που παντρεύτηκε σε ηλικία 18 χρονών τον 36 χρόνια μεγαλύτερό της Τσάρλι Τσάπλιν. Οι δυο τους δεν ξαναειδώθηκαν ποτέ. Δεν είχε επίσης καλές σχέσεις με κανέναν από τους δυο γιους του. Ο Γιουτζίν ο νεώτερος, που ήταν εθισμένος στο αλκοόλ, αυτοκτόνησε το 1950, ενώ ο δευτερότοκός του, ο Σέιν, έκανε χρήση ηρωίνης και αυτοκτόνησε το 1977.

Ο Αλέξης Μινωτής, λάτρης του Ο' Νιλ που έκανε γνωστό το έργο του στην Ελλάδα με τις παραστάσεις του με την Κατίνα Παξινού, έχει γράψει για το έργο: «Είναι ένα δραματικό κορύφωμα επικής λογοτεχνίας, μία σάγκα στη δίνη μιας ακαριαίας πτώσης. Οι χαρακτήρες του είναι απογυμνωμένοι με ανοικτίρμονα ευθύτητα από κάθε είδους συμβατική αισθηματολογία. Οι σκηνές είναι στυγνές και δυνατές – ο χρόνος ενιαίος, ο τόπος το ίδιο. Οι διάλογοι αψείς, σχεδόν σκαιοί, καταλυτικοί. Το δράμα προχωρεί από σκηνή σε σκηνή με ανηλεή ρυθμό που φτάνει προς το τέλος σε μια υπνωτισμένη φρενίτιδα, σάμπως η εφιαλτική περιπέτεια να' χει συμβεί στο χείλος της λησμοσύνης».

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καζαντζίδης, Ρασούλοφ και Μουφάσα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Καζαντζίδης, Ρασούλοφ και Μουφάσα από αύριο στους κινηματογράφους

Η στρωτή μουσική βιογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη, η ηχηρή πολιτική δήλωση του Ρασούλοφ, το origin story του βασιλιά των λιονταριών Μουφάσα και τρεις ακόμα προτάσεις εγκαινιάζουν την εορταστική σεζόν στους κινηματογράφους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Οι άγριες μέρες μας»: Παγκόσμια πρεμιέρα για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βασίλη Κεκάτου στην Berlinale

Πολιτισμός / «Οι άγριες μέρες μας»: Παγκόσμια πρεμιέρα στην Berlinale για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βασίλη Κεκάτου

Στο διαγωνιστικό τμήμα Generation του 75ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου θα συμμετάσχει το πολυαναμενόμενο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του βραβευμένου Έλληνα σκηνοθέτη.
LIFO NEWSROOM
Αθέατο Μουσείο: «Η μόνη της ζωής του Αφροδίτη» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Πολιτισμός / Το θραύσμα ενός ελληνιστικού αγάλματος της Αφροδίτης εκτίθεται για πρώτη φορά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Το Αθέατο Μουσείο, η επιτυχημένη δράση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που προβάλλει επιλεγμένες αρχαιότητες από τον κόσμο των αποθηκών, συνομιλεί με τη θεά Αφροδίτη. 
LIFO NEWSROOM
Δημήτρης Ήμελλος: Τον αποχαιρετούν στα social - «Τώρα είσαι στην αγκαλιά του Θεού με τον μπαμπά» λέει η αδελφή του

Πολιτισμός / Δημήτρης Ήμελλος: Τον αποχαιρετούν στα social - «Τώρα είσαι στην αγκαλιά του Θεού με τον μπαμπά» λέει η αδελφή του

Από τους πιο ταλαντούχους και πολυδιάστατους καλλιτέχνες της ελληνικής θεατρικής σκηνής, υπηρέτησε την τέχνη του με επιμονή, προσήλωση και συνέπεια
LIFO NEWSROOM
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ