Ο Γερμανός σκηνοθέτης Φρανκ Κάστορφ για πρώτη φορά στην Επίδαυρο

Ο Γερμανός σκηνοθέτης Φρανκ Κάστορφ για πρώτη φορά στην Επίδαυρο Facebook Twitter
O Φρανκ Κάστορφ.
0

Από το 1992 έως το 2015, τα χρόνια που υπήρξε διευθυντής στην Φολκσμπίνε, το ιστορικό «Θέατρο του Λαού» στο Βερολίνο, ο Φρανκ Κάστορφ, ένας από τους σημαντικούς Ευρωπαίους σκηνοθέτες που το όνομά του συνδέθηκε με το μεταδραματικό θέατρο και τις πιο πειραματικές παραστάσεις, δεν έκανε ποτέ του τραγωδία.

Θα το επιχειρήσει φέτος στην Επίδαυρο και ανάμεσα στα ονόματα ων ηθοποιών που έχει επιλέξει και ακούγονται για τη διανομή είναι αυτά της Μαρίας Ναυπλιώτου, της Αγγελικής Παπούλια, της Σοφίας Κόκκαλη, του Αινεία Τσαμάτη, του Νίκου Χανακούλα και του Νίκου Ψαρρά. Και μπορεί στους ηθοποιούς να μην αποκαλύφθηκε εξαρχής το έργο για το οποίο τους επέλεξε, αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι το 2009 ασχολήθηκε με τη Μήδεια, όχι του Ευριπίδη αλλά του Σενέκα.

Όταν ρωτήθηκε από τους Γερμανούς δημοσιογράφους για την επιλογή του, απάντησε «δεν ξέρω τι να κάνω με τον χορό».

Τη Μήδεια του Σενέκα την είχε παρουσιάσει σε ένα ξύλινο θέατρο που είχε χτιστεί έξω από την Φολκσμπίνε, στο οποίο δέσποζε η επιγραφή «who let the dogs out?» και ονομάστηκε «Αγορά» και εκείνη τη χρονιά είχαν παρουσιάσει παραστάσεις τους ανάμεσα σε άλλους ο Ντμίτρι Γκότσεφ τον Προμηθέα του Αισχύλου και ο Μιχαήλ Mαρμαρινός το «Στάσιμον».

Ο Γερμανός σκηνοθέτης Φρανκ Κάστορφ για πρώτη φορά στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Τη Μήδεια του Σενέκα την είχε παρουσιάσει σε ένα ξύλινο θέατρο που είχε χτιστεί έξω από την Φολκσμπίνε, στο οποίο δέσποζε η επιγραφή «who let the dogs out?».

Η τελευταία παράσταση του Κάστορφ στην Ελλάδα ήταν ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών, το 2017 στην Πειραιώς 260, και ήταν ο «Παίκτης» του Ντοστογιέφσκι στο πλαίσιο τότε του αφιερώματος στη Φολκσμπίνε

Ο τότε απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής της Φόλκσμπίνε, αντικαταστάθηκε από τον Βέλγο επιμελητή Κρις Ντέρκον, ο οποίος επιλέχθηκε για να αναπροσαρμόσει το θέατρο στα νέα δεδομένα και τις κατευθύνσεις της τέχνης. Το θέατρο Φολκσμπίνε ταρακουνήθηκε από αυτή την δραματική, όπως θεωρήθηκε, αλλαγή. Ο Ντέρκον δεν μπόρεσε να μείνει ούτε χρόνο στη θέση του, άμαθος με τη νοοτροπία και την αντίληψη που επικρατούσε στο ιστορικό θέατρο που επί των ημερών του Κάστορφ είχε υπάρξει ένα από τα πιο επιτυχημένα αλλά και αμφιλεγόμενα της Γερμανίας.

Ένα έργο για τη Μαύρη θάλασσα και την γενοκτονία των Ποντίων

Ο Γερμανός σκηνοθέτης Φρανκ Κάστορφ για πρώτη φορά στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Σκηνή από την παράσταση Μαύρη Θάλασσα. Φωτο: © Alexi Pelekanos

Ο 72χρονος σήμερα Φρανκ Κάστορφ, πέρσι το καλοκαίρι στο St. Pölten της Αυστρίας, σκηνοθέτησε σε παγκόσμια πρεμιέρα τη «Μαύρη Θάλασσα» της συγγραφέως και ηθοποιού Ιρίνας Καστρινίντις, με ελληνικές ρίζες που ζει στη Ζυρίχη, και με την οποία έχει αποκτήσει ένα παιδί που λέγεται Μίκης.

Η Ιρίνα Καστρινίντις, ο Μίκης Καστρινίντις, η Julia Kreusch, και ο Sebastian Schimböck ήταν οι πρωταγωνιστές της παράστασης που μιλούσε για τον τόπο καταγωγής της συγγραφέως, τον Πόντο όπως ήταν στη δεκαετία του 1920. Η Καστρινίδη μέσω της ηρωίδας της, Ελευθερίας, μιλούσε στο έργο για τους Έλληνες του Πόντου που δολοφονήθηκαν ή εκτοπίστηκαν βίαια το 1923 ενώ σήμερα, οι συγγενείς της ζουν στην εξορία διασκορπισμένοι σε όλη την Ευρώπη σε "διευθύνσεις αβέβαιες". Σε αυτή τη γυναικεία οδύσσεια σε όλη την Ευρώπη συνυφαίνονταν χρονικά και αφηγηματικά επίπεδα με αρχαίους μύθους που βρίσκουν τη δική τους σύγχρονη έκφραση.

.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ