"Περί Γονιμότητας και άλλων Δαιμονίων" από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

ΠΕΡΙ «ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ» ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter
0

Ευτυχώς, για κάθε συνέδριο-παρωδία, όπως αυτό που ακυρώθηκε, υπάρχουν και έργα σαν το Babybird, Babybird του Δημήτρη Μπαμπίλη και της ομάδας Απαράμιλλον.

Τέσσερις ειδικοί –μη επαγγελματίες ηθοποιοί– ερευνούν με ψυχραιμία και χιούμορ έννοιες και ζητήματα όπως η μητρότητα, η «υπογεννητικότητα», η αναπαραγωγική μας δυνατότητα και το αναφαίρετο δικαίωμα της αυτοδιάθεσης.

Το έργο έκανε πρεμιέρα ψηφιακά στο Onassis Channel στο YouTube, στο πλαίσιο του Future Now τον Απρίλιο του 2021 αλλά αυτή είναι μια πολύ καλή στιγμή να το (ξανα)δούμε.

 *Προειδοποίηση περιεχομένου: Αυτή η παράσταση-ντοκιμαντέρ περιέχει αληθινές σκηνές γέννας που μπορεί να σας ενοχλήσουν ή να σας προκαλέσουν ταραχή | Κατάλληλο άνω των 18 ετών

«Γιατί (δεν) κάνουμε παιδιά;» Υποψήφιοι γονείς, μια νέα μητέρα, μια μαία, μια δημογράφος, μια κοινωνιολόγος, ένας νευροεπιστήμονας και μια youtuber-ακτιβίστρια ενάντια στις γεννήσεις παίρνουν θέση στην πιο σέξι οντολογική ερώτηση και σε μια παράσταση-ντοκιμαντέρ για την περίπλοκη σχέση της ερωτικής μας ζωής με την αναπαραγωγική μας δυνατότητα.

Ένα εργαστήριο γενετικής, τέσσερις ειδικοί, κάποιοι πελαργοί και όλοι εμείς καταλαμβάνουμε τη Μικρή Σκηνή της Στέγης μέσω του YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση, για ένα ζήτημα που μας απασχολεί όλους, αλλά ελάχιστοι το αγγίζουν χωρίς εθνικιστικές κορόνες.

«Οραματίζομαι το μέλλον» σημαίνει μιλώ για τους ανθρώπους του μέλλοντος. Η δημιουργική ομάδα του ΑΠΑΡÄΜΙΛΛΟΝ συνθέτει μια παράσταση τεκμηρίωσης (documentary theater), ερευνώντας τις έννοιες και τα ζητήματα της «υπογεννητικότητας», του «υπερπληθυσμού», της μητρότητας ως συνειδητής προσωπικής επιλογής, της διακοπής κύησης, των προγεννητικών ελέγχων και των κρατικών πολιτικών πρόνοιας.

Χρησιμοποιώντας συνεντεύξεις, στατιστικές, προσωπικές μαρτυρίες και επιστημονικές μελέτες, εχεμύθεια και χιούμορ, παρεμβαίνουν σε μια συζήτηση που έως τώρα μονοπωλείται από ηθικό πανικό και ρητορικές περί κινδύνων «αλλοίωσης του έθνους».

"Περί Γονιμότητας και άλλων Δαιμονίων" από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση Facebook Twitter

Στην Ευρώπη των τελευταίων δεκαετιών, ωστόσο, όλο και λιγότεροι άνθρωποι γεννούν όλο και λιγότερα παιδιά. O σκηνοθέτης Δημήτρης Μπαμπίλης και τέσσερις ειδικοί –μη επαγγελματίες ηθοποιοί– αναρωτιούνται: Γιατί να κάνουμε παιδιά; Αξίζει να το συζητάμε; Τι δείχνουν οι αριθμοί; Σταμάτησαν οι άνθρωποι να κάνουν σεξ; Μήπως όλο και περισσότεροι επιλέγουν να μην αποκτήσουν απογόνους; Πόσο ελεύθερη είναι αυτή η επιλογή; Πώς οι κοινωνικές κατασκευές εμπλέκονται με τις βιολογικές παρορμήσεις; Κι αν όντως έχουμε «πληθυσμιακό έλλειμμα», γιατί διώκονται όσοι μετακινούνται για μια καλύτερη ζωή; 

H παράσταση είναι μέρος του φεστιβάλ της Στέγης FUTURE N.O.W., στο οποίο καλλιτέχνες προερχόμενοι από διάφορα πεδία (θέατρο, περφόρμανς, εικαστικά) αποκωδικοποιούν το μέλλον ως παρόν. Είχε προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο του 2020 στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, αλλά τελικά λόγω πανδημίας ανέβηκε για λίγες μέρες τον Απρίλιο στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση, ως ένα νέο είδος που φλερτάρει με τον κινηματογράφο, σε εκδοχή ειδικά σχεδιασμένη για το ψηφιακό περιβάλλον. Αυτή είναι μια πολύ καλή στιγμή να (ξανα)δούμε το Βabybird Βabybird. Θα παραμείνει διαθέσιμο έως την Κυριακή 20 Ιουνίου ως αντίδοτο στον σκοταδισμό.

Δείτε το βίντεο εδώ.

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπαμπίλης

Δραματουργία: Δημήτρης Μπαμπίλης, Γεωργία Κανελλοπούλου

Σκηνικά & Κοστούμια: Δάφνη Αηδόνη

Συνεργάτρια Έρευνας: Δήμητρα Λούπη

Επιστημονικός Σύμβουλος: Βασίλης Λεμονής

Βοηθός Σκηνοθεσίας: Γεωργία Κανελλοπούλου

Φωτισμοί: Ελένη Χούμου

Εμφανίζονται 4 ειδικοί στο θέμα: Ειρήνη Αμπουμόγλι, Γιάννης Καραπαναγιωτίδης, Δάφνη Μόσχου-Χατζώκου, Ηλέκτρα Οικονομίδου

Στο βίντεο: Αλεξάνδρα Τραγάκη, Simone Surgeoner, Dana Wells

Οργάνωση Παραγωγής: Κατερίνα Κούρτη

Βοηθός Παραγωγής: Γιάννα Καρύτσιου

Ανάθεση & Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Ευχαριστούμε τις/τους: Γιώργο Βαλαή, Νικολέτα Βερνίκου, Γιώργο Βουλγαρίδη, Δανάη Γεωργίου, Βασιλική Κανελλοπούλου, Ειρήνη Τζούμα, Ανθή Τσαγκαλίδου, Δημήτρη Τσιάμη και όσες/όσους μας βοήθησαν με τις πολύτιμες σκέψεις τους.

Συντελεστές κινηματογράφησης

Σκηνοθεσία: Χρήστος Σαρρής

Διεύθυνση Φωτογραφίας & Κάμερα: Έβαν Μαραγκουδάκης

Κάμερα: Δημήτρης Ζιβόπουλος

Βοηθοί Κάμερας: Κοραλία Δογάνη, Αντρέας Μάρκου

Ηχοληψία: Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος

Βοηθός Ηχολήπτη: Χρήστος Σακελλαρίου

Μοντάζ: Μάριος Κλεφτάκης

Μίξη Ήχου: Στέλιος Κουπετώρης

Χρωματική επεξεργασία: Δημήτρης Καρτέρης

Συντονισμός Παραγωγής γυρίσματος: Έλενα Χωρέμη, Σμαράγδα Δογάνη

Διαθέσιμο έως την Κυριακή 20 Ιουνίου στις 23:59.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ