Πέθανε η μεσόφωνος Δάφνη Ευαγγελάτου

Πέθανε η μεσόφωνος Δάφνη Ευαγγελάτου Facebook Twitter
Πηγή φωτό EUROKINISSI
0

«Έφυγε» από τη ζωή σήμερα, Πέμπτη, η διάσημη Ελληνίδα μεσόφωνος και αντιπρύτανις της Ανώτατης Μουσικής Ακαδημίας του Μονάχου, Δάφνη Ευαγγελάτου. 

Η Δάφνη Ευαγγελάτου ήταν κόρη του συνθέτη Αντίοχου Ευαγγελάτου και αδελφή του σκηνοθέτη Σπύρου Ευαγγελάτου. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946. Σπούδασε φωνητική στο Ελληνικό Ωδείο με την Νουνούκα Φραγκιά-Σπηλιοπούλου. Συνέχισε σπουδές στη Βιέννη και στο Στούντιο Όπερας της Κρατικής Όπερας της Βαυαρίας (Μόναχο). Πρωτοεμφανίστηκε στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ, καθώς και στην Αμερική το 1985 και στο Τόκυο το 1987.

Μέχρι το 1995 υπήρξε βασική ερμηνεύτρια της Κρατικής Όπερας της Βαυαρίας. Συνεργάστηκε με σημαντικές λυρικές σκηνές ευρωπαϊκών πόλεων, όπως: Μιλάνο, Ρώμη, Βενετία, Νάπολη, Παρίσι, Βερολίνο, Αμβούργο, Φρανκφούρτη, Κολωνία, Δρέσδη, Βρυξέλλες, Βαρκελώνη, Φεστιβάλ Εδιμβούργου, Αιξ-αν-Προβάνς.

Τραγούδησε υπό διακεκριμένους αρχιμουσικούς, όπως οι Καρλ Μπαιμ, Κλαούντιο Αμπάντο, Κάρλος Κλάιμπερ, Βόλφγκανγκ Σαβάλις, Ρικάρντο Σαγί, Ζορζ Πρετρ, Μιλτιάδης Καρύδης κ.ά. Πρωτοεμφανίστηκε στην Ελλάδα ως Συνθέτης [Η Αριάδνη στη Νάξο/Ariadne auf Naxos] με την Κρατική Όπερα της Βαυαρίας (Φεστιβάλ Αθηνών, 1981).

Ερμήνευσε πρωταγωνιστικούς και συμπρωταγωνιστικούς ρόλους μεσοφώνου, όπως: Κάρμεν [Carmen], Άμνερις [Αΐντα/Aida], Φενένα [Ναμπούκκο/Nabucco], Οκταβιανός [Ο ιππότης με το ρόδο/Der Rosenkavalier], Ντοραμπέλλα [Έτσι κάνουν όλες/Così fan tutte], Σαρλότ [Βέρθερος/Werther], Φρίκα και Βαλτράουτε [Το δαχτυλιδι του Νίμπελουνγκ/Der Ring des Nibelungen] κ.ά. Ερμήνευσε έργα 20ου αιώνα των συνθετών Μπάρτοκ, Στραβίνσκι, Μενόττι, Κρένεκ, Πεντερέτσκι, Χέντσε, Νόνο, Κουνάδης, Αντωνίου κ.ά.

Στο ρεπερτόριό της περιλαμβάνονται επίσης ορατόρια, έργα συμφωνικής μουσικής και λήντερ. Διδάσκει στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής του Μονάχου (1993 κ.εξ.) καθώς και στη Βασιλική Μουσική Ακαδημία της Κοπεγχάγης (2004 κ. εξ.). Στην ΕΛΣ εμφανίστηκε στους ρόλους Σέξτος [Η μεγαλοψυχία του Τίτου/La clemenza di Tito, 1985/86, 1986/87], Μαντάμ Φλώρα [Το μέντιουμ/The medium] (1999/2000), Λυσιστράτη (2000/01, Μέγαρο Μουσικής), Ιοκάστη [Οιδίπους Τύραννος/Oedipus Rex] και στη συμφωνική μπαλάντα του Αντίοχου Ευαγγελάτου Η λυγερή και ο χάρος (1991/92).

Η Δάφνη Ευαγγελάτου με το έργο και την καριέρα της τίμησε την Ελλάδα και την οικογενειακή της παράδοση, επεσήμανε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, εκφράζοντας τα συλλυπητήριά της στην οικογένεια, τους φίλους και τους μαθητές της εκλιπούσης. 

«Η ευρύτερη καλλιτεχνική παιδεία της Δάφνης Ευαγγελάτου άρχισε από την παιδική της ηλικία, καθώς η οικογένειά της υπηρέτησε πάντα τη μουσική», σημείωσε η υπουργός και κάνοντας αναφορά στους γονείς και τον αδελφό της μεσοφώνου επεσήμανε ότι «δημιούργησαν το κατάλληλο περιβάλλον για να εξελιχθεί η έξοχη μουσική προσωπικότητά της». 

Με ένα μεγάλο ρεπερτόριο, το οποίο περιελάμβανε και πολλά ελληνικά έργα, η Δάφνη Ευαγγελάτου ερμήνευσε πρωταγωνιστικούς ρόλους σε πολύ σημαντικές λυρικές σκηνές, σημείωσε ακόμη η υπουργός. «Υπήρξε μια σπουδαία και αγαπητή στους μαθητές της δασκάλα, στους οποίους μεταλαμπάδευσε την αγάπη της για τη μουσική», τόνισε επίσης στο μήνυμά της για την απώλεια της Δάφνης Ευαγγελάτου. 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ