Πέθανε ο εμβληματικός Ιάπωνας μαέστρος Σέιζι Οζάουα

Πέθανε ο εμβληματικός Ιάπωνας συνθέτης Σέιζι Οζάουα Facebook Twitter
0

Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο Σέιζι Οζάουα, ο Ιάπωνας μαέστρος που κατέπληξε το κοινό με τη λιτή εκφραστικότητά του, παραμένοντας επί τρεις δεκαετίες στο τιμόνι της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βοστώνης (1973-2002). 

Ο Σέιζι Οζάουα πέθανε από καρδιακή ανακοπή στο σπίτι του στο Τόκιο, σύμφωνα με το γραφείο του, στην Βερόζα της Ιαπωνίας. Ποτέ δεν ανέκαμψε πλήρως από τη χειρουργική επέμβαση για τον καρκίνο του οισοφάγου στην οποία υποβλήθηκε στις αρχές του 2010 και από τα προβλήματα στην πλάτη του που επιδεινώθηκαν κατά τη διάρκεια της ανάρρωσής του. Είχε επίσης νοσηλευτεί σε νοσοκομείο για προβλήματα με την καρδιά του τα χρόνια που ακολούθησαν. 

Ο Οζάουα ήταν ο σημαντικότερος προάγγελος ενός ρεύματος που μεταμόρφωσε τον κόσμο της κλασικής μουσικής τον τελευταίο μισό αιώνα. Πρόκειται για μια τεράστια «δεξαμενή» μουσικών της Ανατολικής Ασίας στη Δύση, η οποία με τη σειρά της συνέβαλε στη διάδοση της δυτικής κλασικής μουσικής στην Κορέα, την Ιαπωνία και την Κίνα.

Η ιδιόρρυθμη κόμη του και το χαμόγελό του γοήτευαν το κοινό, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2020, η Βοστώνη κήρυξε τα γενέθλιά του, την 1η Σεπτεμβρίου, «Ημέρα Σέιζι Οζάουα», κάνοντας τον μαέστρο να σχολιάσει πως η πόλη ήταν το δεύτερο σπίτι του.

Ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής και ιδρυτής του Φεστιβάλ μουσικής και όπερας Seiji Ozawa Matsumoto, στην Ιαπωνία. Αυτός και η ορχήστρα Saito Kinen, την οποία συνίδρυσε το 1984, κέρδισαν το Grammy καλύτερης ηχογράφησης όπερας το 2016 για το “L’Enfant et Les Sortileges” (“The Child and the Spells”) του Ραβέλ.

Το 2022, διεξήγαγε το φεστιβάλ Seiji Ozawa Matsumoto για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια για να σηματοδοτήσει την 30η επέτειό του. Αυτή αποδείχθηκε ότι ήταν η τελευταία του δημόσια παράσταση. Όταν ο Oζάουα διηύθυνε την ορχήστρα της Βοστώνης το 2006 - τέσσερα χρόνια μετά την αποχώρησή του - έλαβε την υποδοχή ενός ήρωα με ένα παρατεταμένο χειροκρότημα σχεδόν έξι λεπτών.

Γεννήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 1935 από Ιάπωνες γονείς στη Μαντζουρία της Κίνας, ενώ βρισκόταν υπό ιαπωνική κατοχή.

Με πληροφορίες από New York Times

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ