Πού βρίσκεται κρυμμένη η αυτοπροσωπογραφία του Βερμέερ;

Που βρίσκεται κρυμμένη η αυτοπροσωπογραφία του Βερμέερ; Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Κοπέλα που κοιμάται στο τραπέζι 1656-57, Metropolitan Museum of Art, Νέα Υόρκη.
0

Ένας πίνακας του Βερμέερ στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης είναι από καιρό γνωστό ότι κρύβει την εικόνα ενός άνδρα, την οποία ζωγράφισε ο καλλιτέχνης.

Τώρα, νέες έρευνες αποκάλυψαν ότι η κρυμμένη φιγούρα φαίνεται να είναι ένας καλλιτέχνης που κρατάει ένα πινέλο μπροστά από ένα καβαλέτο. Ο άνδρας αντιπροσωπεύει πιθανότατα μια αυτοπροσωπογραφία του Βερμέερ.

Η ανακάλυψη έγινε όταν το έργο «A Maid Asleep» (Κοπέλα που κοιμάται στο τραπέζι) υποβλήθηκε πρόσφατα σε λεπτομερή μη επεμβατική έρευνα από τη συντηρήτρια Dorothy Mahon και τους συναδέλφους της στο μουσείο. Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του φθορισμού ακτίνων Χ, κατέστησε δυνατό να δούμε πολύ περισσότερα από ό,τι προηγουμένως.

Η έρευνα αποκάλυψε όχι απλώς τη μορφή ενός άνδρα, αλλά έναν καλλιτέχνη εν ώρα εργασίας, με το χέρι του να απλώνεται σε μια στάση που υποδηλώνει ότι κρατάει πινέλο. Όταν ο Βερμέερ τον ζωγράφισε από πάνω, φαίνεται ότι αναδιαμόρφωσε το καβαλέτο σε πλαίσιο παραθύρου.

Αυτά τα συναρπαστικά ευρήματα αναφέρθηκαν σε συμπόσιο για τον Βερμέερ στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ και μπορεί να έχουν ευρύτερες προεκτάσεις.

Που βρίσκεται κρυμμένη η αυτοπροσωπογραφία του Βερμέερ; Facebook Twitter
Nicolaes Maes, Ο άτακτος τυμπανιστής (περ. 1655). Thyssen-Bornemisza National Museum, Μαδρίτη

Η εφημερίδα Art Newspaper δίνει τη δική της εκδοχή. Εντόπισαν έναν πίνακα του Νικολας Μάες, σύγχρονου του Βερμέερ, ο οποίος περιλαμβάνει τη μικρή φιγούρα ενός καλλιτέχνη στο καβαλέτο του, που αντανακλάται σε έναν καθρέφτη που κρέμεται στον τοίχο στο πίσω μέρος μιας εσωτερικής σκηνής.

Ο πίνακας του Μάες «Ο άτακτος τυμπανιστής», ο οποίος βρίσκεται στη συλλογή Thyssen της Μαδρίτης, δείχνει τον καθρέφτη ακριβώς πάνω από τη μορφή της μητέρας. «Ο άτακτος τυμπανιστής» χρονολογείται γύρω στο 1655 και ο πίνακας «A Maid Asleep» από το 1656-57, γεγονός που καθιστά τον πίνακα του Βερμέερ λίγο μεταγενέστερο.

Που βρίσκεται κρυμμένη η αυτοπροσωπογραφία του Βερμέερ; Facebook Twitter
Λεπτομέρεια του καθρέφτη στο έργο του Nicolaes Maes «Ο άτακτος τυμπανιστής» (περ. 1655).

Ο Mάες ζούσε στο Dordrecht, 30 χιλιόμετρα από το Delft του Βερμέερ. Αν και δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι οι δύο καλλιτέχνες συναντήθηκαν, μπορεί κάλλιστα να το έκαναν, και είναι πολύ πιθανό ο Βερμέερ να γνώριζε τουλάχιστον μερικούς από τους πίνακες του Mάες.

Αν ο Βερμέερ ακολουθούσε το παράδειγμα του Μάες, τότε ο ζωγραφισμένος άνδρας, που συχνά θεωρείται ότι είναι μνηστήρας ή ο κύριος του σπιτιού, είναι πράγματι ένας καλλιτέχνης εν δράσει, που αντανακλάται σε έναν καθρέφτη.

Ο Βερμέερ απεικόνιζε καθρέφτες σε αρκετούς από τους πίνακές του και η απογραφή που συντάχθηκε μετά τον θάνατό του κατέγραφε ότι κατείχε έναν.

Η ταυτοποίηση του κρυμμένου άνδρα στον πίνακα «A Maid Asleep» ως καλλιτέχνη μπορεί να μας πει πολλά περισσότερα για το νόημα του πίνακα. Η γυναίκα που κοιμάται μπορεί να μην είναι υπηρέτρια αλλά ένα μοντέλο εξαντλημένο από την πόζα. Αν είναι έτσι, ο πίνακας ίσως χρειαστεί να αλλάξει τίτλο.

Με πληροφορίες από Theartnewpaper

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζεμ Γιγίτ Ουζούμογλου: Ποιος είναι ο Τούρκος πρωταγωνιστής του Netflix που δεν μπορεί να ταξιδέψει στην Αθήνα

Πολιτισμός / Τζεμ Γιγίτ Ουζούμογλου: Ποιος είναι ο Τούρκος ηθοποιός του Netflix που δεν μπορεί να ταξιδέψει στην Αθήνα

Ο δημοφιλής Τούρκος ηθοποιός Τζεμ Γιγίτ Ουζούμογλου δεν θα εμφανιστεί στη θεατρική σκηνή της Αθήνας λόγω κρατικής λογοκρισίας και περιοριστικών όρων
LIFO NEWSROOM
«Δεν σιωπούμε» γράφει ο Τούρκος ηθοποιός που ακύρωσε εμφάνισή του σε ελληνικό θέατρο λόγω απαγόρευσης Ερντογάν

Πολιτισμός / «Δεν σιωπούμε» γράφει ο Τούρκος ηθοποιός που ακύρωσε εμφάνισή του σε ελληνικό θέατρο λόγω απαγόρευσης Ερντογάν

Ο ηθοποιός θα πρωταγωνιστούσε στα «Σκυλιά» του Ανέστη Αζά αλλά συνελήφθη για «υποκίνηση μίσους» κατά του Ερντογάν και αφέθηκε ελεύθερος υπό όρους
LIFO NEWSROOM
«Όσα Παίρνει ο Άνεμος»: Φωτογραφίες από τις τελευταίες πρόβες λίγο πριν την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα

Πολιτισμός / «Όσα Παίρνει ο Άνεμος»: Φωτογραφίες από τις τελευταίες πρόβες λίγο πριν την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα

Η μεγάλη ερωτική ιστορία της Μάργκαρετ Μίτσελ ζωντανεύει επί σκηνής με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο - Από 25 Απριλίου, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
LIFO NEWSROOM
Τούρκος ηθοποιός ακύρωσε την εμφάνισή του σε ελληνικό θέατρο λόγω απαγόρευσης Ερντογάν

Πολιτισμός / Τούρκος ηθοποιός ακύρωσε την εμφάνισή του σε ελληνικό θέατρο λόγω απαγόρευσης Ερντογάν

Τη θέση του στο έργο αναλαμβάνει ο ηθοποιός Μιχάλης Πητίδης - Η παράσταση «Τα Σκυλιά», που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2024, επιστρέφει από την Παρασκευή 25 Απριλίου για δέκα παραστάσεις στο Θέατρο Κιβωτός
LIFO NEWSROOM
Αμαρτωλά βαμπίρ, επίδοξοι bodybuilders και χαριτωμένα πάντα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Αμαρτωλά βαμπίρ, επίδοξοι bodybuilders και χαριτωμένα panda από αύριο στους κινηματογράφους

Το κινηματογραφικό πρόγραμμα της (Μεγάλης) εβδομάδας απαρτίζεται από τρεις ταινίες, από τις οποίες ξεχωρίζει το μεγάλο, πρωτότυπο στοίχημα του Ράιαν Κούγκλερ με τίτλο «Sinners».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
UNESCO: Προτείνει να ανακηρυχθεί η 9η Φεβρουαρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Πολιτισμός / UNESCO: Προτείνει να ανακηρυχθεί η 9η Φεβρουαρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Η UNESCO επισημαίνει ότι η ελληνική υπήρξε η πρώτη lingua franca της Μεσογείου κατά την Ελληνιστική περίοδο, γλώσσα των Ευαγγελίων, των πρώτων επιστημονικών εγχειριδίων και των κειμένων που γέννησαν την Αναγέννηση και τον Διαφωτισμό
LIFO NEWSROOM
Λευτέρης Χαρίτος: Ο Γιώργος Λάνθιμος ψάχνει εναλλακτική λύση μετά την άρνηση του ΚΑΣ

Πολιτισμός / Λευτέρης Χαρίτος: Ο Γιώργος Λάνθιμος ψάχνει εναλλακτική λύση μετά την άρνηση του ΚΑΣ

«Δεν γίνεται κάθε φορά να βάζουμε μια ταυτότητα στην Ακρόπολη ανάλογα με το τι θέλουμε» ξεκαθάρισε ο γνωστός σκηνοθέτης και πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
LIFO NEWSROOM