Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Ίσως η πιο επιτυχημένη ανάρτηση για τη ροζ ελληνική σημαία

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Το λακωνικό και επιτυχημένο «σχόλιο» για τη ροζ ελληνική σημαία Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram
0

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις. Με μία ανάρτησή της η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση σχολιάζει με τον πιο επιτυχημένο, ίσως, τρόπο την υπόθεση με την απόσυρση της ροζ ελληνικής σημαίας στην Έκθεση του Γενικού Προξενείου της Νέας Υόρκης.

Στον απόηχο της υπόθεσης του εικαστικού έργου της ροζ ελληνικής σημαίας, που δημιούργησε η εικαστικός Γεωργία Λαλέ για να ευαισθητοποιήσει για τη βία κατά των γυναικών, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με ανάρτησή της στο Facebook παραθέτεις 10 σημαίες που έγιναν σύμβολα και τα ονόματα των καλλιτεχνών που τις έχουν δημιουργήσει. Μεταξύ αυτών και ο Banksy.

Η υπόθεση της ροζ ελληνικής σημαίας

Υπενθυμίζεται ότι μετά από αντιδράσεις ακροδεξιών αποφασίστηκε με εντολή του Έλληνα ΥΠΕΞ Γιώργου Γεραπετρίτη να αποσυρθεί η ροζ ελληνική σημαία, που δημιούργησε η Γεωργία Λαλέ και κοσμούσε έκθεση του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.

Όπως αναφέρει η δημιουργός με τη ροζ ελληνική σημαία ήθελε να τονίσει το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας και των εγκλημάτων κατά γυναικών. Η καλλιτέχνιδα, με αυτό το έργο, επιχειρεί να ευαισθητοποίησει το κοινό μέσω της χειροποίητης σημαίας της που υφάνθηκε από σεντόνια που της δώρισαν κακοποιημένες γυναίκες.

«Το έργο τέχνης δημιουργείται από σεντόνια, δωρεά γυναικών που ζουν στην Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες έχουν φαινομενικά λίγα κοινά πράγματα, αλλά όλες έχουν ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες» αναφέρει η περιγραφή της έκθεσης. Ωστόσο, η ελληνική ροζ σημαία προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις με το θέμα να φτάνει και στην ελληνική Βουλή.

Το ζήτημα ωστόσο, προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, την οργή του επικεφαλής της Νίκης, ο οποίος είπε ότι η γαλανόλευκη σημαία «βάφεται με κόκκινο μόνο με το αίμα των ηρώων μας». Φυσικό και επόμενο ήταν στις απόψεις αυτές να υπερθεματίσουν ομοϊδεάτες που υπεραμύνονται του εθνικού φρονίματος σαν μοναδικοί προστάτες του, και όχι μόνο αδυνατούν να αντιληφθούν την παραβολή του θέματος αλλά αντιλαμβάνονται την εικαστική παρέμβαση ως προσβολή του έθνους και των συμβόλων της.

«Λυπάμαι που η δουλειά μου παρερμηνεύτηκε. Τα θύματα γυναικοκτονιών είναι ηρωίδες του αγώνα για ελευθερία και ζωή, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς» σχολίασε χαρακτηριστικά στο bios της στο Instagram της η εικαστικός μετά τις αντιδράσεις. Η Γεωργία Λαλέ, έχει αναδημοσιεύσει πολλά μηνύματα υποστήριξης στον επίσημο λογαριασμό της στο Instagram.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ