Στις 13 Δεκεμβρίου ανοίγουν ξανά οι πολύπαθες αίθουσες με τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό μουσείο

Στις 13 Δεκεμβρίου ανοίγουν ξανά οι πολύπαθες αίθουσες με τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό μουσείο Facebook Twitter
Η κακή κατάσταση των ελληνικών αιθουσών και των γειτονικών ασσυριακών στοών έχει επισημανθεί πολλές φορές. Φωτο: ΑΠΕ
0

Η κακή κατάσταση των ελληνικών και ασσυριακών γκαλερί του βρετανικού μουσείου του Λονδίνου -με ερειπωμένες στέγες που προκαλούν παρατεταμένο κλείσιμο για λόγους ασφαλείας- έχουν κρατήσει τα μάρμαρα του Παρθενώνα μακριά από τα μάτια του κοινού για έναν ολόκληρο χρόνο.

Το Βρετανικό Μουσείο πρόκειται να ανοίξει ξανά τις ελληνικές αίθουσές του για το κοινό στις 13 Δεκεμβρίου μετά από ένα ολόκληρο έτος που ήταν κλειστές λόγω της πανδημίας και των προβλημάτων που συνδέονται με τις υποδομές που καταρρέουν. Η κακή κατάσταση των αιθουσών, που φιλοξενούν τα περίφημα μαρμάρινα γλυπτά που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα, έχει τροφοδοτήσει τις ελληνικές απαιτήσεις για την επιστροφή τους, όπως γράφει ανάμεσα σε άλλα η The Art Newspaper. 

Σε συμμόρφωση με το lockdown στο Ηνωμένο Βασίλειο, το μουσείο έκλεισε στις 16 Δεκεμβρίου 2020 και άνοιξε ξανά στις 17 Μαΐου, αλλά οι ελληνικές αίθουσες παρέμειναν κλειστές για να επιτραπούν εργασίες ρουτίνας συντήρησης των αιθουσών. Στη συνέχεια, μετά από δυνατή βροχή τον Ιούλιο, μια διαρροή οροφής στη αίθουσα 17 —η οποία περιέχει το μνημείο της Νηρηίδας— ανάγκασε το μουσείο να κρατήσει όλες τις ελληνικές αίθουσες του κλειστές εν αναμονή των επισκευών στέγης λόγω των κανόνων κοινωνικής απόστασης και της εισαγωγής μιας νέας μονόδρομου διαδρομής του επισκέπτη μέσα από το μουσείο. Για παράδειγμα, από στη αίθουσα 17 υπάρχει το μόνο σημείο πρόσβασης στα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στη αίθουσα 18.

Στις 13 Δεκεμβρίου ανοίγουν ξανά οι πολύπαθες αίθουσες με τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό μουσείο Facebook Twitter
Φωτο: ΑΠΕ

Η κακή κατάσταση των ελληνικών αιθουσών και των γειτονικών ασσυριακών στοών έχει επισημανθεί πολλές φορές. Το 2018, η ελληνική τηλεόραση μετέδωσε εικόνες από νερό που στάζει στην αίθουσα με τα γλυπτά του Παρθενώνα. Η διαρροή προκλήθηκε από ράγισμα ενός υαλοπίνακα οροφής ηλικίας 40 ετών, δήλωσε εκπρόσωπος του μουσείου. «Τέτοιες ρωγμές οφείλονται σε γενική φθορά, κάτι που αναμένεται με την πάροδο του χρόνου σε ένα παλιό και ιστορικό κτίριο. Αυτό αντιμετωπίστηκε το 2018 και το γυαλί αντικαταστάθηκε με νέα στερέωση.» Κανένα από τα γλυπτά δεν υπέστη ζημιά, λέει το μουσείο.

Πιο πρόσφατα, στις 18 Οκτωβρίου, μια αρχαία ασσυριακή ζωφόρος στην αίθουσα 17 εθεάθη καλυμμένη με πλαστικό. Ο εκπρόσωπος λέει: «Υπήρχε ένας ελαττωματικός μηχανισμός στο παράθυρο, ο οποίος έχει αντικατασταθεί.. Τα ζητήματα έχουν αντιμετωπιστεί, αλλά το πλαστικό παραμένει στη θέση του προληπτικά». Στην αίθουσα 10, τα πλακάκια δαπέδου φαίνονται λεκιασμένα και ραγισμένα.

Στις 13 Δεκεμβρίου ανοίγουν ξανά οι πολύπαθες αίθουσες με τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό μουσείο Facebook Twitter
Η διαρροή προκλήθηκε από ράγισμα ενός υαλοπίνακα οροφής ηλικίας 40 ετών, δήλωσε εκπρόσωπος του μουσείου.

 «Δεν υπάρχει συνολικός σχεδιασμός» για τις ελληνικές και τις ασσυριακές αίθουσες , λέει ο Jonathan Williams, αναπληρωτής διευθυντής του μουσείου. «Υπάρχει μια σειρά από σύνθετα δωμάτια που έχουν προστεθεί σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και όλα χρειάζονται διαφορετικά επίπεδα και είδη συντήρησης που προκαλούνται από το πέρασμα του χρόνου και τις επιπτώσεις του καιρού».

Τον Μάρτιο του 2020, η Εθνική Υπηρεσία Ελέγχου δημοσίευσε μια έκθεση σχετικά με τις ανάγκες συντήρησης των 15 μουσείων που χρηματοδοτούνται από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Πολιτισμού, Μέσων και Αθλητισμού του Ηνωμένου Βασιλείου (DCMS), συμπεριλαμβανομένου του Βρετανικού Μουσείου. Στην έκθεση σημειώθηκε ότι οι επιδοτήσεις για όλα τα μουσεία μειώθηκαν κατά 20% όταν προσαρμόστηκαν για τον πληθωρισμό μεταξύ 2010/11 (361 εκ. στερλίνες) και 2018/19 (333εκ. στερλίνες).

Στις 13 Δεκεμβρίου ανοίγουν ξανά οι πολύπαθες αίθουσες με τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό μουσείο Facebook Twitter
Το Βρετανικό Μουσείο. Φωτο: Wikipedia
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ