Τη δυνατότητα αξιοποίησης εκτάσεων που έχουν χαρακτηριστεί αναδασωτέες έχουν πλέον οι πολίτες που εμπίπτουν στις προϋποθέσεις του άρθρου 65 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τους δασικούς χάρτες με τίτλο «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019 σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και την τροποποίηση της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ και άλλες περιβαλλοντικές διατάξεις» αρχίζει σήμερα από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
Μέσω του άρθρου δε, αυτού επιδιώκεται να δοθεί λύση στα γραφειοκρατικά εμπόδια και στο πάγωμα της αξιοποίησης ενός μεγάλου αριθμού εκτάσεων/ακινήτων.
Αφορά σε μία οριζόντια ρύθμιση, για εκτάσεις οι οποίες αν και έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες στο παρελθόν, δεν μπορεί να εξακριβωθεί ότι υπήρξαν ποτέ δασικές, με βάση τους κυρωμένους δασικούς χάρτες.
Αναλυτικότερα, στους δασικούς χάρτες που έχουν κυρωθεί υπάρχουν κάποια τμήματα, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί αναδασωτέα αλλά δεν είναι δάση.
Τα αμφιλεγόμενα αυτά τμήματα έχουν συγκεκριμένη σήμανση, η οποία εμποδίζει την οικονομική αξιοποίησή τους από τους ιδιοκτήτες.
Το θέμα αυτό αναμένεται να αρθεί με την συγκεκριμένη νομοθεσία και στο εξής θα εκδίδονται αποφάσεις, με τις οποίες θα ανακαλούνται ή θα τροποποιούνται οι προηγούμενες (αποφάσεις) κήρυξής τους ως αναδασωτέες περιοχές.
«Εκτάσεις που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες, ενώ στους δασικούς χάρτες που έχουν κυρωθεί ολικώς ή μερικώς εμφανίζονται να μην αποτελούν κατά χαρακτήρα και μορφή δάση ή δασικές εκτάσεις, εξαιρούνται υποχρεωτικά της αναδάσωσης και εκδίδονται αποφάσεις με τις οποίες ανακαλούνται ή τροποποιούνται οι σχετικές αποφάσεις κήρυξής τους ως αναδασωτέων.
Οι κυρωμένοι δασικοί χάρτες του πρώτου εδαφίου αναμορφώνονται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 3889/2010 (Α’ 182), με την υποχρεωτική διαγραφή των ως άνω εκτάσεων που δεν υπάγονται στη δασική νομοθεσία. Τα ανωτέρω ισχύουν από τη μερική ή ολική κύρωση των δασικών χαρτών. 6. Στις εκτάσεις της παρ. 5, το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας, που απορρέουν από το τεκμήριο του άρθρου 62.». αναφέρεται σχετικά στο νομοσχέδιο.
Διευκρινίζεται δε, ότι αυτές οι εκτάσεις δεν υπάγονται στις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας ενώ παράλληλα, ορίζεται πως το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας σε ανάλογες εκτάσεις.
Η περίπτωση των κάμπινγκ
Με άλλη ρύθμιση παρατείνεται μεταξύ άλλων και η προθεσμία για τη νομιμοποίηση κατασκευών Οργανωμένων Τουριστικών Κατασκηνώσεων (κάμπινγκ), ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος, τόσο στις δασικές υπηρεσίες, όσο και στους διαχειριστές των τουριστικών υποδομών, να ολοκληρώσουν τις σχετικές διαδικασίες, χωρίς να προβλέπεται πλέον η αναστολή κήρυξης πράξεων αναδάσωσης.
Για τη νομιμότητα των εγκαταστάσεων αυτών, όπως αναφέρει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος, πρέπει να εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του Γενικού Γραμματέα ΕΟΤ, ώστε να θεωρείται ότι οι εγκαταστάσεις πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για την έκδοση οικοδομικής άδειας επισκευής, συντήρησης και εκσυγχρονισμού.
Οι αρμόδιες πολεοδομικές υπηρεσίες υποχρεούνται στη χορήγηση των σχετικών αδειών και εγκρίσεων χωρίς να απαιτείται η έκδοση βεβαίωσης από τον οικείο δασάρχη.
Δείτε αναλυτικά το νομοσχέδιο εδώ
Με πληροφορίες του ot.gr