ΚΙΝΗΣΗ

Δίκη για το Μάτι: «Το βιβλίο πτήσεων νοθεύτηκε»- Η μαρτυρία αξιωματικού της υπηρεσίας Εναέριων Μέσων

Δίκη για το Μάτι: «Νοθεύτηκε το βιβλίο πτήσεων» κατέθεσε αξιωματικός της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Το βιβλίο πτήσεων της 23ης Ιουλίου 2018 εμφανίζει πτήσεις που ουδέποτε έγιναν είπε στη δίκη για το Μάτι ο αξιωματικός τής Πυροσβεστικής Βασίλης Βορριάς.

Στη δίκη για το Μάτι, ο αξιωματικός της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων κατέθεσε πως το ημερολόγιο πτήσεων την επίμαχη ημέρα εμφανίζει 37 ρίψεις, εγγραφή που τόνισε πως δεν έκανε ούτε ο ίδιος, ούτε ο συνάδελφος του. Ο Βασίλης Βορριάς που είχε καταγγείλει την εγγραφή και στον ανακριτή της υπόθεσης, επισήμανε πως το νούμερο που εμφανίζεται είναι υπερβολικό λέγοντας χαρακτηριστικά πως «όσο καιρό είμαι εγώ στο Κέντρο Επιχειρήσεων δεν είχα ακούσει ξανά τέτοιο νούμερο».

Στη δίκη για το Μάτι, ο αξιωματικός είπε επίσης ότι πιστεύει πως αυτή η εγγραφή έγινε εκ των υστέρων, αφού είχε γίνει η καταστροφή στην περιοχή, «μετά από δημοσιεύματα που ενεπλάκη η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων».

Στη συνέχεια, ο αξιωματικός ρωτήθηκε από τον εισαγγελέα της έδρας του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Παναγιώτη Μανιάτη ποιος άλλος θα μπορούσε να γράψει στο ημερολόγιο εκτός από τον ίδιο τον μάρτυρα και τον συνάδελφό του και απάντησε ότι δεν δικαιούται να προσθέσει κάποιος κάτι άλλο.

Εισαγγελέας. Το βιβλίο είναι νοθευμένο; Ρωτώ ευθέως.

Μάρτυρας: Δεν τηρήθηκε σωστά το πρωτόκολλο βιβλίου πτήσεως.

Εισαγγελέας: Γιατί φοβάστε να το πείτε;

Μάρτυρας: Προφανώς το βιβλίο νοθεύτηκε. Αυτό είναι σε κοινή θέα. Δεν φυλάσσεται κάπου κλειδωμένο.

Εισαγγελέας: Ο αριθμός 37 ρίψεις είναι υπερβολικός;

Μάρτυρας: Όσο καιρό είμαι στο Κέντρο Επιχειρήσεων δεν είχα ακούσει ξανά τέτοιο νούμερο.

Στη δίκη για το Μάτι, ο Βασίλης Βορριάς είπε πως την ημέρα του ολέθρου στην περιοχή έγινε «εκείνο που όλοι οι πυροσβέστες λέγαμε ότι δεν πρέπει να συμβεί» εννοώντας τα δύο μεγάλα περιστατικά, με φωτιά στην Κινέτα και έπειτα στην Ανατολική Αττική, συμπληρώνοντας πως ήξεραν όλοι ότι ο μηχανισμός με δύο μεγάλα συμβάντα στην Αττική δεν μπορούσε να ανταποκριθεί, κάτι για το οποίο πολλοί «όπως και στα Τέμπη» προειδοποιούσαν «αλλά οι φωνές δεν είχαν ακουστεί εγκαίρως» καθώς λόγω οικονομικής κρίσης «τα μέσα ήταν με το σταγονόμετρο».

Σύμφωνα με τον μάρτυρα «κανένα εναέριο μέσο δεν σβήνει καμία δασική πυρκαγιά. Αυτό που κάνει το εναέριο μέσο είναι ότι μπορεί να οριοθετεί το συμβάν, να μειώσει την ταχύτητα εξάπλωσης, να βοηθήσει να πέσει νερό σε ορεινό ανάγλυφο που δεν μπορούν να φτάσουν τα οχήματα. Η επίπονη δουλειά της πυρόσβεσης γίνεται από τις επίγειες δυνάμεις».

Στη δική του κατάθεση ο συντονιστής των εναέριων μέσων που πέταξε εκείνη την ημέρα στην Κινέτα και μετά στο Μάτι, Ευστράτιος Αναστασόπουλος, περιέγραψε την εικόνα που είδε πάνω από το Νταού και αναφέρθηκε στις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετώπισε λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Ο αξιωματικός της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων κατέθεσε πως λόγω της διεύθυνσης και της έντασης των ανέμων «το ελικόπτερο πέταγε σαν καρυδότσουφλο σε κύμα αλλά με ασφάλεια».

Πρόεδρος: Ακούστηκε εδώ ότι αν είχαν επιχειρήσει τρία τέσσερα εναέρια μέσα και με τη συνδρομή επίγειων δυνάμεων θα ήταν διαφορετική η εικόνα στη φωτιά στο Μάτι.

Μάρτυρας: Όταν λέει κάποιος ότι στο πρώτο λεπτό με ένα ποτήρι νερό σβήνει φωτιά ισχύει αλλά σε σταθερές συνθήκες. Στις δασικές φωτιές όμως το περιβάλλον είναι εντελώς διαφορετικό .

Ο Ευστράτιος Αναστασόπουλος εξέφρασε επιφυλάξεις σε ερώτηση της προέδρου αν θα μπορούσε να είχε σωθεί κόσμος εφόσον είχε έγκαιρη ενημέρωση και οδηγίες. Όπως ανέφερε ο αξιωματικός: «Είναι πολύ υποθετικό το ερώτημα».

Η δίκη συνεχίζεται.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτή θα είναι η τιμή του εισιτηρίου - Έρχονται μειώσεις στο εισιτήριο του ΟΑΣΘ

Ελλάδα / Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτή θα είναι η τιμή του εισιτηρίου - Έρχονται μειώσεις στο εισιτήριο του ΟΑΣΘ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, ώστε να ενισχυθεί η «ελκυστικότητα του νέου σύγχρονου μέσου στο επιβατικό κοινό»
LIFO NEWSROOM