Φωτιά στην Ύδρα: «Δεν γνωρίζω ποιος προκάλεσε τη φωτιά», λέει ο καπετάνιος

Φωτιά στην Ύδρα: «Δεν γνωρίζω ποιος προκάλεσε τη φωτιά», λέει ο καπετάνιος Facebook Twitter
φωτ.: Eurokinissi
0

Προσωρινά κρατούμενοι κρίθηκαν οι «13» της θαλαμηγού που φέρονται να προκάλεσαν τη φωτιά στην Ύδρα με πυροτεχνήματα, και θα απολογηθούν την Τετάρτη στον ανακριτή.

Από τη φωτιά στην Ύδρα κάηκαν 300 στρέμματα δάσους, εν μέσω τουριστικής περιόδου. Η φωτιά ξέσπασε σε δύσβατη περιοχή, όπου δεν υπάρχουν δρόμοι, ενώ δασοκομάντος και εναέρια μέσα κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά.

Ο εισαγγελέας άσκησε διώξεις για εμπρησμό από ενδεχόμενο δόλο. Ο καπετάνιος, οι δύο μηχανικοί και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος της θαλαμηγού, από όπου φέρεται να προέρχονταν τα βεγγαλικά, οδηγήθηκαν το μεσημέρι της Κυριακής στον εισαγγελέα Πειραιά. Είχαν συλληφθεί το Σάββατο από στελέχη της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού, του Πυροσβεστικού Σώματος.

«Δεν γνωρίζω ποιος προκάλεσε τη φωτιά», λέει ο καπετάνιος

Προβληματισμό για το γεγονός ότι συνελήφθη και διώχθηκε το σύνολο του προσωπικού του σκάφους εξέφρασε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ) Γιώργος Βάλλης.

«Μπορώ να καταλάβω την αυτοδίκαιη ποινική ευθύνη του πλοίαρχου, αλλά γιατί απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε ανθρώπους, π.χ., που ασκούσαν τις ειδικότητες του μάγειρα ή του καμαρότου;», διερωτήθηκε ο κ. Βάλλης, μιλώντας στον ΑΝΤ1, και αποκάλυψε ότι μίλησε με τον πλοίαρχο λίγο μετά το συμβάν: «Ο άνθρωπος μού είπε: "Την ώρα που ξέσπασε η φωτιά ήμουν στην καμπίνα. Πήρα τηλέφωνο αμέσως όλες τις αρμόδιες αρχές, ανέφερα το συμβάν, ωστόσο δεν γνωρίζω τίποτα σχετικά με το ποιος το προκάλεσε, δεν έχω εμπλακεί σε τίποτα και νομίζω ότι έμπλεξα σε ένα θέμα για το οποίο δεν έχω καμία ευθύνη"».

Ακόμα ο κ. Βάλλης σημείωσε ότι με την παρούσα νομοθεσία απαγορεύεται απολύτως η ρίψη πυροτεχνημάτων, ακόμα και κατόπιν ενημέρωσης της κατά τόπον αρμόδιας λιμενικής Αρχής, πράγμα που άλλαξε πρόσφατα, καθώς μέχρι πρότινος αν η Αρχή το ενέκρινε, αυτό θα μπορούσε να γίνει. «Επομένως», κατέληξε, «κανείς πλοίαρχος δεν θα διακινδύνευε να χάσει το ίδιο του το ναυτικό δίπλωμα κάνοντας τέτοιο που είναι ξεκάθαρα παράνομο».

Τέλος, ανέφερε ότι οι διωκτικές αρχές θα πρέπει να αναζητήσουν το έγγραφο που φέρει την ονομασία «Κατάλογος Προτιμήσεων» («Preference list»). Σύμφωνα με όσα συμβαίνουν στις μισθώσεις τέτοιων σκαφών, ένα τέτοιο έγγραφο υποβάλλεται από τους υποψήφιους μισθωτές προς την εταιρία 10 μέρες πριν τον πλου και περιλαμβάνει όλες τις “ιδιαίτερες ψυχαγωγικές προτιμήσεις” των μισθωτών. «Αν οι συγκεκριμένοι μισθωτές είχαν την εντύπωση ότι τους επιτρέπεται κάτι τέτοιο, θα το έγραφαν στον κατάλογο εκείνο».

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ