Μετρό Θεσσαλονίκης: Έκαναν διαγωνισμό χωρίς μελέτες - Τι αποκαλύπτουν στελέχη της εταιρείας

Μετρό Θεσσαλονίκης: Έκαναν διαγωνισμό χωρίς μελέτες - Τι αποκαλύπτουν στελέχη της εταιρείας Facebook Twitter
Ένας διαγωνισμός χωρίς μελέτες στο μετρό Θεσσαλονίκης - Τι αποκαλύπτουν στελέχη της εταιρείας (EUROKINISSI)
0

Προσωρινό ανάδοχο για προκαταρκτικές εργασίες ενός έργου που υπάρχει μόνο θεωρητικά και «στα χαρτιά» ανακήρυξε χθες η «Αττικό Μετρό», για εργασίες στο μετρό της Θεσσαλονίκης.

Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί τον περασμένο Ιούλιο και αφορά στην εκπόνηση των απαραίτητων μελετών, αρχαιολογικές ανασκαφές και διερευνητικές εργασίας, για τα δίκτυα κοινής ωφελείας. Παράλληλα προβλέπει εργασίες κυκλοφοριακών παρακάμψεων στους χώρους του έργου, στη βορειοδυτική επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης και στον χώρο επέκτασης του αμαξοστασίου Πυλαίας.

Σύμφωνα όμως με τη νέα ηγεσία της εταιρείας, στελέχη της οποίας επικαλείται η εφημερίδα Καθημερινή, το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει επί της ουσίας έργο: «Δεν υπάρχει τίποτα, ούτε κυκλοφοριακή μελέτη ούτε μελέτη κόστους - οφέλους, ούτε βέβαια οριστικές χωροθετήσεις σταθμών», αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, που επιθυμούν να παραμείνουν ανώνυμα.

Το έργο με προϋπολογισμό 18,6 εκατομμύρια ευρώ και χρονική διάρκεια 2 έτη, έχει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Στον διαγωνισμό μειοδότησε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με έκπτωση 27,03%, ακολούθησε δεύτερη την ΑΚΤΩΡ με 22,03% και τρίτη την κοινοπραξία Μυτιληναίος - Ξανθάκης με 9,31%.

Όπως εκτιμούν οι ίδιες πηγές της εταιρείας, η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες είχε γίνει για καθαρά προεκλογικούς λόγους. Αυτό όμως θα έχει σαν συνέπεια, αν «Αττικό Μετρό» αποφασίσει να υπογράψει τη σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες, να πρέπει να δώσει στον ανάδοχο την άδεια για δοκιμαστικές τομές (για αρχαία και μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφελείας) στα σημεία όπου υποτίθεται ότι θα κατασκευαστούν οι σταθμοί.

Επί της ουσίας η εταιρεία καλείται είτε να ακυρώσει τον διαγωνισμό, είτε να δώσει άδεια στον εργολάβο να «δεσμεύσει» πλατείες και οικόπεδα στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, όπου δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα κατασκευαστούν εκεί οι σταθμοί. Και ενώ ο ανάδοχος δεν έχει ακριβή σημεία, εκκρεμούν και οι αποφάσεις του Δημοσίου για κατάληψη χώρων που δεν ανήκουν σε αυτό (π.χ ένας από τους σταθμούς έχει προσωρινά χωροθετηθεί να γίνει σε ένα πάρκινγκ). 

Η ιδέα μιας «κυκλικής» σιδηροδρομικής γραμμής - ως επέκταση προς τα δυτικά της πόλης - είχε παρουσιαστεί τον Απρίλιο του 2018, από τον τότε υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και τον τότε πρόεδρο της «Αττικό Μετρό» Γιάννη Μυλόπουλο στο «11ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση στην Κεντρική Μακεδονία».

Όπως είχε ανακοινωθεί, η γραμμή 11 χιλιομέτρων θα είχε εννέα σταθμούς: Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ηλιούπολη, Πολίχνη, Σταυρούπολη, Αγία Βαρβάρα (Παύλου Μελά) και Νεάπολη. Η αφετηρία της γραμμής θα ήταν στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και ο τερματισμός στον σταθμό Δημοκρατίας.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM