Ολοκληρώθηκε σήμερα η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO (ΕΕΣΣΤΥ), με την Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. (οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι) να είναι τελικά η μόνη εταιρεία που υπέβαλε προσφορά για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αντίθετα, παρά το αρχικό ενδιαφέρον, δεν υπήρξε δεσμευτική προσφορά από την εταιρεία των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την υποβολή της δεσμευτικής προσφοράς, ακολουθεί άμεσα η έναρξη της διαδικασίας και τα βήματα που προβλέπονται από τους όρους του διαγωνισμού στις 27 Ιανουαρίου εφέτος.
Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, παρότι στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.
Την ίδια στιγμή, άγονος κηρύχθηκε σήμερα ο διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), για την οποία δεν κατατέθηκε δεσμευτική προσφορά.
Για τα επόμενα βήματα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα αποφασίσει το αμέσως προσεχές διάστημα το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Για την ΕΕΣΣΤΥ, υπήρχαν αρχικά τρεις ενδιαφερόμενοι, μεταξύ των οποίων ήταν η Siemens, η κοινοπραξία της γαλλικής Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι.