Οι influencers διαφημίζουν προϊόντα, καταστήματα και υπηρεσίες μέσα από τα δημοφιλή προφίλ τους.
Με αυτό τον τρόπο, εξασφαλίζουν κυρίως χρήματα, αλλά πολλοί από αυτούς δεν δηλώνουν έσοδά τους.
Η εφορία ξεκίνησε ελέγχους σχετικά με πέντε κατηγορίες, στις οποίες έχει κατατάξει τους influencers.
Ανάλογα με τα πιθανά κέρδη που λαμβάνουν, οι influencers χωρίζονται στις κατηγορίες:
- NanoInfluencers: Από 1.000 έως 10.000 ακόλουθους εκτιμάται ότι βγάζουν από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MicroInfluencers: Από 10.000 έως 50.000 ακόλουθους, με κέρδος από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
- Mid–TierInfluensers: Από 50.000 έως 500.000 ακόλουθους, με κέρδος από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MacroInfluencers: Από 500.000 έως ένα εκατ. ακόλουθοι, με κέρδοςαπό 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MegaInfluencers: Πάνω από ένα εκατ. ακόλουθοι, με κέρδος πάνω από 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
Η έρευνα, σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ έχει κι αναδρομική ισχύ. Αυτό σημαίνει, ότι η ομάδα ελέγχου της ΑΑΔΕ μπορεί να αξιολογήσει και αναρτημένο περιεχόμενο από το παρελθόν και posts που έχουν γίνει πριν από χρόνια.
Σκοπός της έρευνας είναι να εντοπίσει όσους εμφανίζονται «μη έχοντες» στην εφορία και παράλληλα δείχνουν να έχουν πολυτελή ζωή, είτε οδηγώντας ακριβά αυτοκίνητα, είτε διαμένοντας σε ακριβά ξενοδοχεία, είτε ταξιδεύοντας σε εξωτικούς και στις περισσότερες περιπτώσεις πολυέξοδους προορισμούς.
Με πληροφορίες από ΕΡΤ