Αποφασισμένη είναι η Πάτρα να συνεχίσει τη λειτουργία κοινόχρηστων ποδηλάτων ενώ ετοιμάζεται να αποκτήσει τον ποδηλατόδρομό της.
Κι ενώ η Πάτρα να ετοιμάζεται να αποκτήσει τον μεγάλο ποδηλατόδρομο, μήκους πέντε χιλιόμετρων, δίπλα στη θάλασσα, άγνωστοι επιμένουν να καταστρέφουν τα κοινόχρηστα ποδήλατα, που ο δήμος διαθέτει στους πολίτες δωρεάν.
Οι πρώτες καταστροφές στο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων σημειώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2016, όταν άγνωστοι δράστες έκλεψαν ποδήλατα και προκάλεσαν ζημιές σε τρεις σταθμούς. Ο δήμος ξεκίνησε πριν από λίγο καιρό και πάλι τη λειτουργία του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων, με τους άγνωστους δράστες να χτυπούν ξανά προκαλώντας ζημιές. Ωστόσο ο δήμος εμφανίζεται αποφασισμένος να συνεχίσει τη λειτουργία της συγκεκριμένης δωρεάν υπηρεσίας προς τους δημότες προχωρώντας παράλληλα στην κατασκευή του ποδηλατοδρόμου στην παραλιακή ζώνη της πόλης.
Μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Χρήστος Κορδάς, είπε ότι πρόκειται για μια διαδρομή που θα καλύπτει μεγάλο μέρος της παραλιακής ζώνης της Πάτρας, συνδέοντας ταυτόχρονα δύο μεγάλους χώρους αναψυχής, δηλαδή την πλαζ της Αγυιάς με το νότιο πάρκο. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, το συγκεκριμένο έργο δημοπρατήθηκε και ήδη υπάρχει ανάδοχος, ενώ το κόστος φθάνει περίπου τα 300 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα.
Ειδικότερα, ο παραλιακός ποδηλατοδρόμος θα ξεκινάει από την οδό Κανελλοπούλου, δίπλα στην πλαζ της Αγυιάς, και μέσω των παραλιακών οδών Ηρώων Πολυτεχνείου, Όθωνος - Αμαλίας και Ακτής Δυμαίων θα καταλήγει στο νότιο πάρκο. Επίσης, έχει προβλεφθεί να είναι διπλής κυκλοφορίας, θα έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, αφού θα διαθέτει κράσπεδο ώστε να διαχωρίζεται από τον δρόμο, καθώς και την απαραίτητη σήμανση, ενώ δεν θα διακόπτεται από κάθετη κυκλοφορία.
Η λειτουργία του συγκεκριμένου ποδηλατοδρόμου αναμένεται να συμβάλει στην ανάδειξη της παραλιακής ζώνης της Πάτρας, ενώ όπως επισημαίνει ο κ. Κορδάς, στις αρχές του νέου έτους αναμένεται να προκηρυχθεί και ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της πόλης, που έχει παραχωρηθεί στον δήμο.
Επίσης, στο πλαίσιο των έργων για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου εντάσσεται και η λειτουργία ποδηλατοδρόμων στις κεντρικές οδούς Αγίου Νικολάου, Αλ. Υψηλάντου, Κανάρη και Σισίνη, ενώ οι δρόμοι του κέντρου, όπου θα υπάρχουν οι προαναφερόμενοι ποδηλατοδρόμοι, θα χαρακτηρίζονται δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας.
Όπως η λειτουργία του δικτύου των ποδηλατοδρόμων, σύμφωνα με την εκτίμηση του δήμου, θα αποτελέσει ένα ισχυρό κίνητρο για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου, σε συνδυασμό πάντα και με τα κοινόχρηστα ποδήλατα. Και τούτο διότι οι ποδηλατόδρομοι δεν θα χρησιμοποιούνται μόνο για λόγους αναψυχής, αλλά θα μπορούν να εξυπηρετούν και καθημερινές μετακινήσεις δημοτών, με δεδομένο ότι θα καλύπτουν ένα σημαντικό τμήμα της πόλης και ταυτόχρονα θα το συνδέουν με περιοχές εκτός κέντρου.
Όταν εφαρμόστηκε το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων για πρώτη φορά, η ανταπόκριση των δημοτών ήταν θετική αφού λειτουργούσαν, σε συνεργασία με την περιφέρεια, 11 σταθμοί με 70 ποδήλατα. Μάλιστα, στις 120 ημέρες που λειτούργησε τότε το σύστημα, οι κάτοχοι καρτών δωρεάν χρήσης ξεπέρασαν τους 1.300, ενώ ο αριθμός των χρήσεων έφθασε περίπου τις 8.400.
Το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων θα εξυπηρετεί ατομικές μετακινήσεις χωρίς την υποχρέωση επιστροφής του ποδηλάτου στην αφετηρία. Ωστόσο, προϋπόθεση για τη χρήση ενός κοινόχρηστου ποδηλάτου θα είναι η εγγραφή στην υπηρεσία και η απόκτηση της προσωπικής ηλεκτρονικής κάρτας χρήστη.
σχόλια