Ομόφωνα καταδίκασε το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών τις πρακτικές των δικηγόρων εκείνων και των δικηγορικών γραφείων που μετέρχονται σε συμπεριφορές εισπρακτικών εταιριών προβαίνοντας σε αλλεπάλληλες τηλεφωνικές οχλήσεις προς τους οφειλέτες. Όπως επισημαίνει το ΔΣ του ΔΣΑ «παρόμοιες συμπεριφορές προσβάλουν το σύνολο του δικηγορικού σώματος και δε θα είναι ανεκτές».
Για το λόγο αυτό, αποφασίστηκε η προσθήκη στα πειθαρχικά παραπτώματα του Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων, ώστε δικηγόροι ή δικηγορικές εταιρίες που διαπιστωθεί ότι ακολουθούν την πρακτική αυτή, να βρεθούν αντιμέτωποι με την βαρύτατη πειθαρχική διαδικασία του ΔΣΑ.
Στην σχετική ανακοίνωση του ΔΣΑ διευκρινίζεται, συγκεκριμένα, πως: «Σύμφωνα με την προσθήκη στον Κώδικα Δεοντολογίας, ο δικηγόρος ή η δικηγορική εταιρία, απαγορεύεται να οχλεί προφορικά και δή τηλεφωνικά, τον οφειλέτη του εντολέα του πέραν της μίας φοράς, προκειμένου να τον ενημερώσει για την οφειλή του και να διερευνήσει τη δυνατότητα εξώδικης επίλυσης της υφιστάμενης διαφοράς. Σε περίπτωση που στη συνέχεια ο οφειλέτης δεν ανταποκριθεί, δυστροπήσει ή αρνηθεί να εξοφλήσει την οφειλή, ο δικηγόρος οφείλει, τότε, να προβεί σε έγγραφη εξώδικη όχληση ή να ασκήσει τα προβλεπόμενα νόμιμα ένδικα βοηθήματα για λογαριασμό του εντολέα του. Η μη τήρηση της διάταξης αυτής παραβιάζει τον Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων και συνιστά ελεγκτέο πειθαρχικό παράπτωμα».
σχόλια