Δέκα παραστάσεις του Δευτερότριτου που κάνουν την έκπληξη

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Η ανθρώπινη φύση, ο ηρωισμός, ο ανδρισμός, η πατρίδα, η οικογένεια είναι ο ερειπιώνας μέσα στον οποίο  ο ήρωας αναζητά  μια αλήθεια που δε θα βρει ποτέ συνεπώς και τη λύτρωσή του.
0

O Αιαυτός

Θέατρο Σφενδόνη

Το τέλος της εποχής των ηρώων και το τέλος του Αίαντα αφηγείται ο «Αιαυτός» του Δημήτρη Δημητριάδη, ένα έργο με έξι ρόλους που υποδύονται στη σκηνή του θεάτρου Σφενδόνη δύο πρόσωπα, ο Ανδρέας Κωνσταντίνου και ο Γιάννης Παπαδόπουλος, σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη. Μια ανέκδοτη αντιτραγωδία, εμπνευσμένη από τον «Αίαντα» του Σοφοκλή, που τοποθετείται σε έναν έρημο, άχρονο τόπο, με τον μυθικό ήρωα να αναζητά την κάθαρση, ενώ έρχεται αντιμέτωπος με θεούς και ανθρώπους. Η ανθρώπινη φύση, ο ηρωισμός, ο ανδρισμός, η πατρίδα και η οικογένεια είναι ο ερειπιώνας μέσα στον οποίο ο ήρωας αναζητά  μια αλήθεια που δεν θα βρει ποτέ, συνεπώς ούτε και η λύτρωση.

Η παλιότερη από τις επτά σωζόμενες τραγωδίες του Σοφοκλή, στην ποιητική μεταγραφή του Δημήτρη Δημητριάδη και στην τελετουργική αυτή παράσταση, φωτίζει τα ανθρώπινα πάθη, τη σκληρότητα, τη ματαιοδοξία, τον πόθο, δείχνοντας τον άνθρωπο μόνο, να ουρλιάζει προς το κενό που άφησαν οι θεοί σε έναν τόπο θυσίας του ανθρώπινου σώματος.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Ανεξάρτητα κράτη

Θέατρο Χώρα

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Ωμός ρεαλισμός, σκληρή γλώσσα και αιχμηρό χιούμορ στα «Ανεξάρτητα Κράτη». Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Ωμός ρεαλισμός, σκληρή γλώσσα και αιχμηρό χιούμορ είναι τα χαρακτηριστικά των «Ανεξάρτητων κρατών», του έργου που έγραψαν ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος και ο Γιώργος Παλούμπης –και σκηνοθετεί ο δεύτερος–, αντλώντας έμπνευση από την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα της Ελλάδας στο μεταίχμιο των δεκαετιών του '70 και '80. Δημοσιογραφικό δράμα που εξετάζει τα πρόσωπα και τον ρόλο των εξουσιών, τη μεταφορά και την απόκρυψη των αληθινών γεγονότων, και ρίχνει μια λοξή ματιά σε ένα πραγματικό γεγονός: τον Δεκέμβριο του 1977 ο γιατρός Βασίλης Τσιρώνης, μετά από καταδίωξη της αστυνομίας, κλείνεται στο διαμέρισμά του στο Φάληρο μαζί με την οικογένειά του, αρνείται να παραδοθεί και κατόπιν τετράμηνης πολιορκίας το κηρύσσει «ανεξάρτητο κράτος». Όταν, μερικούς μήνες αργότερα, φτάνει στα δημοσιογραφικά γραφεία η είδηση του θανάτου του, μια νεαρή δημοσιογράφος σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, υπό τη βαριά σκιά του κρατικού και παρακρατικού μηχανισμού, αποφασίζει να μάθει την αλήθεια για τις συνθήκες του θανάτου του γιατρού.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Δυο γυναίκες χορεύουν

Θέατρο  Διάνα

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Δυο γυναίκες αναγκάζονται να συνυπάρξουν, με τη νεότερη να γίνεται φροντίστρια της μεγαλύτερης. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Η  Κατιάνα Μπαλανίκα και η Ιωάννα Ασημακοπούλου σκηνοθετούνται από τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη στη δραματική κομεντί του Καταλανού συγγραφέα Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ «Δυο γυναίκες χορεύουν». Δυο γυναίκες αναγκάζονται να συνυπάρξουν, με τη νεότερη να γίνεται φροντίστρια της μεγαλύτερης. Στη συνάντηση και τη συμβίωση αυτή φέρνουν φόβους, καχυποψίες, αγκυλώσεις από το διαφορετικό παρελθόν και υπόβαθρο της καθεμιάς, ενώ αρχικά μοιάζει ακατόρθωτο το να συνεννοηθούν.

Αυτές οι διαφορές που φαινομενικά τις χωρίζουν είναι που θα τις οδηγήσουν σε αποκαλύψεις και σε μια πρωτόγνωρη συνεννόηση. Θα συνδέσουν φόβους και μοναξιές, θα δημιουργήσουν ένα πεδίο ειλικρίνειας και εκμυστηρεύσεων αποκαλύπτοντας γεγονότα και χαρακτήρες, θα προκαλέσουν ανατροπές και θα οδηγήσουν στη συμφιλίωση και στην αποδοχή· μέσα από ανατροπές καθεμιά θα θελήσει να πάρει τη ζωή της πίσω. Χάρη σε αυτήν τη σχέση θα δουν καθαρά πόσο θάνατο έχει η ζωή και πόση ζωή έχει ο θάνατος και θα αποφασίσουν να «χορέψουν» στον δικό τους ρυθμό, με βήματα πιο σίγουρα και συμφιλιωμένα με το παρόν.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Κόκκινες γραμμές ή λέξεις που κάνουν τζιζ

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Η ομάδα Vice Versa σε μια σουρεαλιστική sci-fi δραμεντί. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

Η Ευαγγελία Γατσωτή γράφει μια χιουμοριστική αλληγορία για τις νέες αφηγήσεις της ξενότητας στον ψηφιακό κόσμο της παγκοσμιοποίησης και της ποπ κουλτούρας με τίτλο «Κόκκινες γραμμές ή λέξεις που κάνουν τζιζ» και την παρουσιάζει στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. 

Ένα ζευγάρι φίλων συγκατοικεί με έναν άγνωστο στο πλαίσιο ενός προγράμματος παροχής φιλοξενίας (couch surfing). Ο επισκέπτης, αν και γίνεται δεκτός με ενθουσιασμό, τεστάρει τα όρια της ανοχής των οικοδεσποτών. Οι τρεις τους οφείλουν να χρησιμοποιούν μια ΑΙ εφαρμογή που θέτει τους κανόνες της συμβίωσης και διασφαλίζει ότι καμία από τις «κόκκινες γραμμές» δεν θα παραβιαστεί και τίποτε πολιτικά μη ορθό δεν θα ειπωθεί.

Σε σκηνοθεσία Αγγελικής Γκιργκινούδη, η ομάδα Vice Versa, σε αυτήν τη σουρεαλιστική sci-fi δραμεντί, διερευνά με πρωτότυπο τρόπο τις νέες αφηγήσεις της πολιτικής ορθότητας, των έμφυλων ταυτοτήτων και της κουλτούρας του cancel.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Prima Facie

Θέατρο Πορεία

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Η Λένα Παπαληγούρα στον μονόλογο Prima Facie.

Στο θέατρο Πορεία ο Γιώργος Οικονόμου σκηνοθετεί τη Λένα Παπαληγούρα στον μονόλογο «Prima Facie», ένα βραβευμένο με Olivier και Tony έργο, γραμμένο από την Αυστραλή θεατρική συγγραφέα και νομικό Suzie Miller. Πρόκειται για την ιστορία της Tessa, μιας νέας και λαμπρής, φιλόδοξης δικηγόρου, που επιβιώνει σε ένα ανδροκρατούμενο και βαθιά συντηρητικό σύστημα, έχοντας εξελιχθεί σε κορυφαία συνήγορο υπεράσπισης ανδρών που κατηγορούνται για σεξουαλική επίθεση. Όταν βρίσκεται ανυπεράσπιστη έχοντας δεχτεί σεξουαλική κακοποίηση, διαπιστώνει ότι οι κανόνες του παιχνιδιού που και η ίδια κατά καιρούς χρησιμοποίησε μπορεί να μην την προστατεύσουν. Η άποψή της για το νομικό σύστημα αλλάζει, καθώς συνειδητοποιεί ότι οι νόμοι είναι φτιαγμένοι από άντρες και πως η ηθική γύρω από τα όρια της σεξουαλικής κακοποίησης καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο από τις απόψεις της πατριαρχικής εξουσίας γι' αυτό το ζήτημα.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Συνέδριο για το Ιράν

ΠΛΥΦΑ

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Το «Συνέδριο για το Ιράν» μας μεταφέρει σε ένα συνεδριακό αμφιθέατρο στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, όπου εννέα μέλη της εγχώριας πνευματικής ελίτ συναντιούνται για να συζητήσουν το περίπλοκο ιρανικό ζήτημα. Φωτ.: ThatLongBlackCloud

Τι σημαίνει να ζεις; Υπάρχει απάντηση στο παντοτινό αυτό ερώτημα; Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων προσκαλεί το κοινό στο ΠΛΥΦΑ, σε μια παράσταση-συνέδριο, μέσα από την οποία οι θεατές θα έρθουν σε επαφή με εννέα ομιλητές που, προσπαθώντας να εξηγήσουν τον κόσμο γύρω τους, βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κόσμο μέσα τους.

Το έργο του Ιβάν Βιριπάγεφ «Το Συνέδριο για το Ιράν», σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη, μας μεταφέρει σε ένα συνεδριακό αμφιθέατρο στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, όπου εννέα μέλη της εγχώριας πνευματικής ελίτ συναντιούνται για να συζητήσουν το περίπλοκο ιρανικό ζήτημα και τη διένεξη μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Πολύ γρήγορα, όμως, το «Συνέδριο για το Ιράν» μετατρέπεται σε ένα «Συνέδριο για το Εμείς» και σε μια σύγκρουση διαφορετικών αντιλήψεων σχετικά με το σύμπαν, την ανθρώπινη ύπαρξη και το αιώνιο ζήτημα για το ποιο είναι τελικά το νόημα της ζωής.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς

Σύγχρονο Θέατρο

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Άμεσο, σκληρό, τρομερά συναισθηματικό, το κείμενο προκαλεί το ενδιαφέρον του θεατή, αφηγούμενο την Ιστορία παράλληλα με τα ανθρώπινα πάθη.

Η Σοφία Καραγιάννη σκηνοθετεί την ομάδα GAFF στο δραματοποιημένο αφήγημα του Χρόνη Μίσσιου «Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς», μια γνήσια λαϊκή αφήγηση που ξεπερνά το όριο του αριστερού απομνημονεύματος. Σε έναν κόσμο όπου η ακεραιότητα και η αφοσίωση εξαφανίζονται, τα λόγια του συγγραφέα είναι μια υπενθύμιση ότι υπήρξε μια γενιά που έζησε χωρίς να αφήσει στιγμή τα ιδανικά της. 

Άμεσο, σκληρό, τρομερά συναισθηματικό, το κείμενο προκαλεί το ενδιαφέρον του θεατή αφηγούμενο την Ιστορία παράλληλα με τα ανθρώπινα πάθη και τις επιθυμίες όσων έζησαν μέσα σε μπουντρούμια, με την αγωνία της εκτέλεσης, στιγμές εγγύτητας και ανθρωπιάς, ξεσπάσματα των αδικαίωτων και ιστορίες που έμειναν στο περιθώριο. Τέσσερις άντρες αλλάζουν ρόλους, γίνονται θύτες και θύματα, θυμούνται και παίρνουν θέση στο πολιτικό σκηνικό της εποχής τους, ζουν και πεθαίνουν χωρίς να συναντήσουν τους δικούς τους ανθρώπους, μετρούν τραύματα, απώλειες πληγές του χρόνου.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Στρακαστρούκες

Θέατρο Μικρό Γκλόρια

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Ο ηθοποιός και τραγουδοποιός Δημήτρης Σαμόλης, στο πρώτο του θεατρικό έργο, βάζει στο μικροσκόπιο την "αγία ελληνική οικογένεια". Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Βρισκόμαστε ακριβώς δέκα λεπτά πριν χτυπήσουν οι καμπάνες για την Ανάσταση σ' ένα χωριό της Κρήτης. Ο Κωσταντής κρατάει στη μια του χούφτα καραμελάκια που σκάνε στο στόμα και στην άλλη αυτοσχέδιες στρακαστρούκες. Στην κλειστή κοινωνία της επαρχίας που κανείς δεν του απλώνει το χέρι ο ήρωάς μας ανοίγει την καρδιά του με σπαρακτικό χιούμορ λίγο πριν κάνει το μεγάλο μπαμ. Οι καμπάνες όμως χτυπούν νωρίτερα. Η βασανιστική καθημερινότητα ενός εφήβου που οι συμμαθητές του τού κάνουν τη ζωή μαρτύριο και ο πατέρας του τού φέρεται προσβλητικά και με σκληρότητα ξεδιπλώνεται, φέρνοντας στο προσκήνιο μια ζωή βουτηγμένη στον φόβο, τις ενοχές, σε αναζήτηση ταυτότητας. Ο ηθοποιός και τραγουδοποιός Δημήτρης Σαμόλης στο πρώτο του θεατρικό έργο βάζει στο μικροσκόπιο την «αγία ελληνική οικογένεια», τη ζωή στην επαρχία και τον εκφοβισμό σε μια καθηλωτική, γεμάτη τρυφερότητας αφήγηση.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Θέατρο Σταθμός

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Η παράσταση συνδέει τη μαγεία με τη μαγειρική, πατώντας έναν γυναικείο μυστικό κώδικα της περιοχής της Θεσσαλίας. Φωτ.: Παναγιώτης Λαμπής

Η παράσταση του Κωνσταντίνου Ντέλλα «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» συνδέει τη μαγεία με τη μαγειρική, πατώντας σε έναν μυστικό γυναικείο κώδικα της περιοχής της Θεσσαλίας. Εμπνευσμένη από τη θεσσαλική λαογραφία, με μια σκηνική φόρμα σύγχρονη που επανασυστήνει αλλιώς αυτό το υλικό, φέρνει στη σκηνή τρεις γυναικείες μορφές που υποδύονται τρεις άντρες ηθοποιοί, εντυπωσιακά μεταμορφωμένοι: πρόσωπα με ρυτίδες που έχει χαράξει ο χρόνος, σώματα βασανισμένα από τη χειρωνακτική εργασία, «αφρόντιστα», αόρατα κάτω από τα μαύρα ρούχα, ασήμαντα όταν δεν έχουν εκπληρώσει την αποστολή τους, που είναι η «αναπαραγωγή». Με εκφραστικά εργαλεία τις πρώτες ύλες της τελετουργικής διαδικασίας, τη μεταμφίεση, τη μάσκα και τον συντονισμό λόγου και σώματος, οι τρεις ηθοποιοί επιδίδονται σε ένα καταιγιστικό storytelling που ταξιδεύει από τις «Μεταμορφώσεις» του Οβιδίου και τα «Φαρσάλια» του Λουκανού μέχρι τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία του Θωμά Ψύρρα.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

HIV

Θέατρο 104

Δέκα παραστάσεις για Δευτέρα και Τρίτη Facebook Twitter
Η Λίλα Παντελίδου ερμηνεύει την Επίφανι Γκούντμαν.

Ο Θανάσης Τριαρίδης έγραψε έναν μονόλογο για ένα κορίτσι που βιάστηκε και δολοφονήθηκε, για το όνειρό του που μπορεί να μείνει ζωντανό. Τον σκηνοθετεί η Δήμητρα Κατσανίκα και ερμηνεύει η Λίλα Παντελίδου. Το «HIV» γράφτηκε το 2017 στην Αντίς Αμπέμπα της Αιθιοπίας, όταν ο συγγραφέας θέλησε να μιλήσει για τα περισσότερα από 40 εκατομμύρια γυναικών του καιρού μας που έχουν απαχθεί για να καταλήξουν, μέσω του trafficking, σεξουαλικές σκλάβες. Τέτοια είναι η ιστορία της Επίφανι Γκούντμαν, ενός κοριτσιού που γεννήθηκε στη Νιγηρία, απήχθη και έγινε θύμα trafficking, σεξουαλική σκλάβα στις πιάτσες της Ευρώπης και αυτοκτόνησε στην Αθήνα το 2013, δέκα μέρες μετά την προώθηση των προσωπικών της στοιχείων και της φωτογραφίας της στον Τύπο για «να ενημερωθούν οι πελάτες της πως έχει AIDS…». Η Επίφανι Γκούντμαν είναι φανταστικό πρόσωπο. Η ιστορία της είναι αληθινή.
Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι παραστάσεις του φθινοπώρου

Fall Preview 2024 / 15 παραστάσεις που έρχονται το φθινόπωρο

Η θεατρική σεζόν 2024-25 χαρακτηρίζεται κυρίως από τις επαναλήψεις της περσινής χρονιάς. Με μια πρώτη ματιά, τα έργα του κλασικού ρεπερτορίου καταλαμβάνουν σημαντική θέση, ενώ δεν λείπουν και οι αναγνώσεις σύγχρονων έργων που έχουν αγαπηθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ