Σε ισχύ τέθηκε επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας στον κλάδο των διεθνών μεταφορών, η οποία προβλέπει μειώσεις μισθών με “οδηγό” την πορεία του τζίρου ως τις 30 Απριλίου του 2014.
Για πρώτη φορά συνδέεται, σύμφωνα με την “Ημερησία”, η διαμόρφωση των μισθών με τον ημερήσιο κύκλο των εργασιών, προβλέποντας μειώσεις των αποδοχών, σε συγκεκριμένα ποσοστά, αν οι πωλήσεις στο εννεάμηνο μειωθούν πάνω από 4%.
Αν οι πωλήσεις αυξηθούν, τότε προβλέπεται μπόνους ή και κουπόνια τροφής.
Η επιχειρησιακή σύμβαση προβλέπει ότι:
-Αν ο μέσος ημερήσιος κύκλος εργασιών της εταιρείας του πρώτου εννεαμήνου μειωθεί, σε σχέση με τον αντίστοιχο του πρώτου εννεαμήνου του 2012, κατά ποσοστό μεγαλύτερο ή ίσο του 4% και μικρότερο του 6%, οι αμοιβές μειώνονται κατά 3%.
-Αν η μείωση του κύκλου εργασιών είναι μεγαλύτερη ή ίση με 6%, οι αμοιβές μειώνονται κατά 5% και από 9% και πάνω, οι μισθοί θα πέσουν κατά 8%.
-Οι αμοιβές που θα έχουν διαμορφωθεί, με βάση τα παραπάνω, στις 31 Μαρτίου του 2013, θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα αν η μείωση του τζίρου, στο πρώτο τρίμηνο του 2014 είναι έως 4%.
-Αν καταγραφεί μείωση πάνω από 4% οι μισθοί θα μειωθούν κατά επιπλέον 3% από την 1η Απριλίου 2014.
Με όριο το ίδιο ποσοστό (4%) η σύμβαση προβλέπει την καταβολή μπόνους εφόσον υπάρξουν θετικά οικονομικά αποτελέσματα.
-Ο κάθε εργαζόμενος θα επιλέγει αν το ποσό το οποίο του αναλογεί θα δοθεί ως αύξηση ή ως κουπόνι τροφής. Η ίδια σύμβαση θέτει τις 11 ημέρες ως «όριο» καθυστέρησης της καταβολής του μισθού.
σχόλια