Αναρωτηθήκατε ποτέ πόσα σάϊτ υπάρχουν;

Αναρωτηθήκατε ποτέ πόσα σάϊτ υπάρχουν; Facebook Twitter
Τα τελευταία είκοσι χρόνια, το Internet μεγάλωσε κατά 33.000.000%
1

 

Κανόνας: Οι περισσότερες ιστοσελίδες πεθαίνουν μετά από μερικούς μήνες, με το μέσο όρο της online ζωής τους να είναι περίπου 100 ημέρες. Διάστημα αρκετά μεγαλύτερο σε σχέση με παλαιότερα, αφού το 1999 το μέσο "προσδόκιμο ζωής" ενός σάιτ ήταν μόλις 44 ημέρες.

 

Όμως το να ποσοτικοποιήσει κανείς τις ψηφιακές πλίνθους και κεράμους και σάιτ του διαδικτύου είναι μια μάλλον σκοτεινή διαδικασία. Πόσω δε μάλλον το να βρεθούν και τα αντιπροσωπευτικά links που θα στηρίξουν αυτού του είδους την ανάλυση. Πράγμα ζόρικο. Αν όχι και αδύνατον. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε και το "υπαρξιακό" ερώτημα που έθεσε ο Νίκολας Τέίλος το 2011, ότι δηλαδή "παίρνουμε ως δεδομένο ότι γνωρίζουμε τι σημαίνει ότι πέθανε μια ιστοσελίδα".

Με άλλα λόγια, ό,τι ζει και πεθαίνει στον παγκόσμιο ιστό, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πώς ορίζει κανείς τι είναι μια ιστοσελίδα. "Τι είναι αυτό που ορίζει μια ιστοσελίδα; Το URL της ή το περιεχόμενό της;", έγραφε ο Τέιλορ.

 

Tο 1994, υπήρχαν λιγότερα από 3.000 σάιτ. Το 2014 υπήρχαν περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο. Αριθμοί που αντιπροσωπεύουν το αστρονομικό ποσοστό αύξησης μεγέθους του 33.000.000%

 

"Ένα link που δεν ανταποκρίνεται δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το περιεχόμενο που φιλοξενούσε κάποτε έχει χαθεί. Μπορεί να έχει αρχειοθετηθεί ή να υφίσταται ακόμα σε κάποια νέα διεύθυνση (ίσως σε κάποια τοποθεσία που είναι προσβάσιμη μέσω συνδρομής) όπου ο σέρβερ δεν έχει προγραμματιστεί να στέλνει τους χρήστες.

 

Αντίστοιχα όμως κι ένας σύνδεσμος που λειτουργεί, δεν συνεπάγεται ότι οδηγεί στο ίδιο περιεχόμενο που φιλοξενούσε κάποτε".

Αναρωτηθήκατε ποτέ πόσα σάϊτ υπάρχουν; Facebook Twitter

Πάντως αν κάποιος θέλει να αποκτήσει μια αίσθηση του πόρο μεγάλο είναι το διαδίκτυο, πόσο πολύ επεκτάθηκε τα τελευταία 20 χρόνια, υπάρχουν κάποια μέτρα και σταθμά, αλλά λιγότερο ακριβή. Φανταστείτε ότι το 1994, υπήρχαν λιγότερα από 3.000 σάιτ. Το 2014 υπήρχαν περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο. Αριθμοί που αντιπροσωπεύουν το αστρονομικό ποσοστό αύξησης μεγέθους του 33.000.000%. Κι αυτό μέσα στην τελευταία εικοσαετία.

Όμως η μέτρηση αυτή είναι ατελής. Κυρίως γιατί με βάση τις διάφορες εκτιμήσεις, τουλάχιστον τα τρία τέταρτα των ιστοσελίδων μπορεί να εμφανίζονται μεν live, αλλά είναι ανενεργές. Επιπρόσθετα, η εφήμερη φύση του Διαδικτύου σημαίνει ότι το ακριβές νούμερο των σάιτ που το αποτελούν έχει διακυμάνσεις.

Για παράδειγμα, εάν κάποιος το επισκεφθεί τώρα, αυτή τη στιγμή, το σάιτ Internet Live Stats (που παρουσιάζει τους φρενήρεις ρυθμούς και αριθμούς του Web) δείχνει ότι υπάρχουν 942.507.992. (Τώρα δείχνει 942.508.098. Ώπα, τώρα δείχνει 942.508.302. Το πιάσατε το νόημα).

Αυτό οφείλεται στις μηνιαίες διακυμάνσεις του αριθμού των ανενεργών ιστοσελίδων", αναφέρει το σάιτ. "Ωστόσο, αναμένεται ο αριθμός των σάιτ να υπερβεί το 1 δισεκατομμύριο ιστοσελίδες και πάλι, προς τα τέλη του 2015 έως τα μέσα του 2016".

Το περίεργο είναι ότι τα περισσότερα από αυτά τα σάιτ υπάρχουν μεν, χωρίς να τα έχει δει κανείς όλα, δε. Ο μέσος διαδικτυακός σέρφερ επισκέπτεται περίπου 96 διαφορετικές διευθύνσεις το μήνα, σύμφωνα με έναν υπολογισμό της εταιρείας Nielsen, το 2013. Οπότε και το να μετρήσει ή καλύτερα να αποπειραθεί να μετρήσει τον ακριβή αριθμό των σάιτ, το μόνο που θα διαπιστώσει είναι τους εκρηκτικούς ρυθμούς ανάπτυξης του διαδικτύου την τελευταία εικοσαετία κι όχι τον βαθμό με τον οποίο ο κόσμος χρησιμοποιεί σήμερα το Internet.

Το παραπάνω προκύπτει από την αύξηση των αναζητήσεων μέσω των search engines. Toν Αύγουστο του 1999, για παράδειγμα, η Google εξυπηρετούσε περίπου 3.000.000 αναζητήσεις την ημέρα, σύμφωνα με το βιβλίο του John Battelle "The Search: How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed Our Culture"

Έναν χρόνο μετά αυτός ο αριθμός είχε ξεπεράσει τα 18.000.000 αναζητήσεις. Το 2012, οπότε και υπήρξαν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι αναζητήσεις μέσω της Google μόνο, ξεπερνούσαν τα 3,5 δισεκατομμύρια ημερησίως - δηλαδή 40.000 αναζητήσεις το δευτερόλεπτο!

Ακόμη κι αν τα περισσότερα σάιτ ανεβοκατεβαίνουν με φρενήρεις ρυθμούς, μπορεί κανείς να βρεί αρκετά ψηφιακά "αρχαιολογικά" ευρήματα όπως αυτή η συλλογή με "παλαιολιθικά" σάιτ του Gizmodo που περιέχει την online ανασκόπηση του 1996 από το CNN, το παλιό σάιτ της προεκλογικής καμπάνιας του Bob Dole καθώς και την παρωχημένη μηχανή αναζήτησης IFindIt.com, που ναι μεν είναι live αλλά φαίνεται να μη λειτουργεί.

Μόλις ξεκίνησε η συγγραφή αυτού του άρθρου, το  Internet Live Stats έδειχνε ότι υπάρχουν online 942.507.992 σάιτ. Αυτή τη στιγμή δείχνει 942.515.000 - δηλαδή 7.000 περισσότερα! Κανείς δεν γνωρίζει πόσα εξαφανίστηκαν όλο αυτό το διάστημα. Κάτι μας οδηγεί στην παραδοχή ενός πράγματος που αναφέρεται συχνά αλλά είναι δύσκολο στο να το συλλάβει κανείς: το internet αλλάζει συνέχεια. Όταν λέμε συνέχεια, εννοούμε συνέχεια! Κι αν μετά από ένα λεπτό το Διαδίκτυο δεν είναι αυτό που ήταν πριν, μπορεί κανείς να βρει μικρά ψήγματά του από το παρελθόν, αρκεί να ξέρει που πρέπει να κοιτάξει.

TV & Media
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Baby Reindeer: «Αν περνάτε δύσκολες στιγμές, συνεχίστε να αγωνίζεστε και όλα θα πάνε καλά»

TV & Media / Baby Reindeer: «Συνεχίστε να αγωνίζεστε και τα πράγματα θα πάνε καλά» είπε στα Emmy ο δημιουργός της σειράς

«Πριν 10 χρόνια ήμουν πεσμένος και ξεπεσμένος, ποτέ δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να φτιάξω τη ζωή μου» ήταν το μήνυμα του δημιουργού της σειράς, Ρίτσαρντ Γκαντ
LIFO NEWSROOM
Παρουσιάστρια του BBC «κόλλησε» στο κινητό και άρχισε να σκρολάρει on air για ένα ολόκληρο λεπτό

TV & Media / Παρουσιάστρια του BBC ήταν on air για ένα ολόκληρο λεπτό αλλά δεν το ήξερε και σκρόλαρε στο κινητό

Η 46χρονη Αννίτα ΜακΒέι κοκκίνισε εμφανώς όταν συνειδητοποίησε ότι οι μεσημεριανές ειδήσεις είχαν «παγώσει» για ένα ολόκληρο λεπτό και οι τηλεθεατές την έβλεπαν να είναι «κολλημένη» στο κινητό της
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί ότι οι ιστορικοί του μέλλοντος θα πρέπει να κάνουν σκληρή ''αρχαιολογική'' έρευνα, καθώς οτιδήποτε συμβαίνει πλέον δεν είναι απτό, αλλά ψηφιακό;