Δωδεκαθεϊστές κατά Netflix για το KAOS: «Ακολουθεί την πεπατημένη της σύγχρονης χριστιανικής οπτικής»

Δωδεκαθεϊστές κατά Netflix για το KAOS: «Ακολουθεί την πεπατημένη της σύγχρονης χριστιανικής οπτικής» Facebook Twitter
0

Με τον τρόπο που το Netflix παρουσιάζει τους Θεούς του Ολύμπου στη σειρά KAOS, διαφωνούν οι δωδεκαθεϊστές και εξέδωσαν μακροσκελέστατη ανακοίνωση για να θέσουν τα πράγματα υπό τη σωστή - κατ' αυτούς - βάση.

Καυτηριάζοντας τα «λάθη» των παραγωγών του Netflix στο ΚΑΟΣ, οι δωδεκαθεϊστές επισημαίνουν πως «ακολουθεί την πεπατημένη της σύγχρονης χριστιανικής οπτικής», που θέλει τους δώδεκα θεούς να έχουν συνήθειες ανθρώπων, ενώ «συνειδητά ή ασυνείδητα, προβαίνει στην σύγχυση της ελληνικής μυθολογίας και θεολογίας, αδύναμη να κατανοήσει και να διακρίνει την ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στις δύο».

«Οι δημιουργοί της σειράς παραποιούν σε τέτοιο βαθμό την ελληνική αντίληψη για το θείο παρουσιάζοντας τον Δία και την Ήρα ως δολοφόνο μωρών, τους θεούς να δέχονται με ευχαρίστηση ανθρώπινες θυσίες και παρόμοιες ακρότητες, οι οποίες, πέραν του ότι έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την ελληνική κοσμοαντίληψη που πρώτη αναγνωρίζει στον άνθρωπο την εγγενή του αξία, δεν επιβεβαιώνονται από φιλολογικές μαρτυρίες ή ανασκαφικά ευρήματα. Αντιθέτως, ο ελληνικός στοχασμός σε όλες του τις διαστάσεις υπερθεματίζει την αξία και την ανάγκη προστασίας της ανθρώπινης ζωής. Για την εξίσου γελοία παρουσίαση των θεών ως πρώην ανθρώπων, περιοριζόμαστε να πούμε απλώς ότι οι θεοί δύνανται να λαμβάνουν, όντας απεριόριστοι, μορφές της ύλης, οι θνητοί ωστόσο επ' ουδενί μπορούν να αποκτήσουν τις θεϊκές ιδιότητες και ούτε ασφαλώς την αθανασία», αναφέρει ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα της ανακοίνωσης.

Ολόκληρη η ανακοίνωση που υπογράφει το Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών

Η τηλεοπτική σειρά KAOS της πλατφόρμας Netflix ακολουθεί δυστυχώς την πεπατημένη της σύγχρονης χριστιανικής οπτικής, η οποία, συνειδητά ή ασυνείδητα, προβαίνει στην σύγχυση της ελληνικής μυθολογίας και θεολογίας, αδύναμη να κατανοήσει και να διακρίνει την ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στις δύο.

Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της μυθολογίας είναι η χρήση της συμβολικής και αφαιρετικής γλώσσας, προκειμένου να εκφραστούν οι βαθύτερες αλήθειες για τον Κόσμο, αλήθειες ωστόσο που μόνο ένας πεπαιδευμένος νους δύναται να κατανοήσει και να ερμηνεύσει. Γι΄αυτό και η ανίχνευση των θεολογικών στοιχείων μέσα σε έναν μύθο επιβάλλει πρωτίστως την απομάκρυνση από την παγίδα της κυριολεκτικής και επιφανειακής προσέγγισής του.

Οι θεοί είναι όντα πέραν των δεσμεύσεων της ύλης και παρά τον ανθρωπομορφισμό με τον οποίο αποδίδονται στην τέχνη, για λόγους που δεν είναι της παρούσης, είναι εντελώς απαλλαγμένοι από τους περιορισμούς του εκδηλωμένου Κόσμου. Δεν υπόκεινται δηλαδή στους φυσικούς και βιολογικούς νόμους, είναι άφυλοι και απρόσωποι και αυτονόητα δεν χρειάζεται να αναπαραχθούν.

Οι μύθοι για τους έρωτες των θεών, όπως της Αφροδίτης και του Άρεως, αγαπημένου θέματος της χολιγουντιανής αφήγησης, δεν αναφέρονται σε σεξουαλικές επιθυμίες, αλλά σε δημιουργικές δυνάμεις και κοσμικές διεργασίες. Άρης και Αφροδίτη, για παράδειγμα, είναι αντιστοίχως η διαίρεση και η ένωση από την σύμπραξη των οποίων προκύπτει η κοσμική αρμονία και η συναρμογή.
Οι δημιουργοί της σειράς παραποιούν σε τέτοιο βαθμό την ελληνική αντίληψη για το θείο παρουσιάζοντας τον Δία και την Ήρα ως δολοφόνο μωρών, τους θεούς να δέχονται με ευχαρίστηση ανθρώπινες θυσίες και παρόμοιες ακρότητες, οι οποίες, πέραν του ότι έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την ελληνική κοσμοαντίληψη που πρώτη αναγνωρίζει στον άνθρωπο την εγγενή του αξία, δεν επιβεβαιώνονται από φιλολογικές μαρτυρίες ή ανασκαφικά ευρήματα. Αντιθέτως, ο ελληνικός στοχασμός σε όλες του τις διαστάσεις υπερθεματίζει την αξία και την ανάγκη προστασίας της ανθρώπινης ζωής. Για την εξίσου γελοία παρουσίαση των θεών ως πρώην ανθρώπων, περιοριζόμαστε να πούμε απλώς ότι οι θεοί δύνανται να λαμβάνουν, όντας απεριόριστοι, μορφές της ύλης, οι θνητοί ωστόσο επ' ουδενί μπορούν να αποκτήσουν τις θεϊκές ιδιότητες και ούτε ασφαλώς την αθανασία.

Είναι προφανές ότι σε αυτή την σειρά βρίσκονται στοιβαγμένες όλες οι προκαταλήψεις για τον Ελληνισμό. Η παραποίηση της ελληνικής μυθολογίας καλλιεργεί αρνητικά στερεότυπα, όπως ότι οι θεοί είναι έκφυλοι και διψούν για ανθρώπινο αίμα, υπονοώντας, εμμέσως πλην σαφώς, ότι φαύλοι και τυραννικοί θεοί λατρεύονται από ανήθικους θνητούς και παραπέμποντας σε ένα είδος δαιμονολατρίας που ουδεμία σχέση έχει με την ελληνική παράδοση· αντιθέτως κυριαρχεί σε όλα τα είδη του μονοθεϊσμού.

Η διαστρέβλωση της αλήθειας είναι πολύ σοβαρό ζήτημα, ιδίως όταν αφορά μια κοσμοαντίληψη που έχει διαμορφώσει την ανθρώπινη σκέψη και προάγει τον Ορθό Λόγο. Η κατάσταση αυτή εγκυμονεί και ακόμη έναν κίνδυνο, αυτόν που άπτεται της ανεξιθρησκίας και ελευθερίας του θρησκεύεθαι. Για να γίνουμε πιο σαφείς: οι διώκτες μας κατά το παρελθόν αυτήν την διαστρέβλωση της εθνικής μας θρησκείας χρησιμοποίησαν ως αφορμή για να κατακλέψουν τα ιερά μας, να κλείσουν τις φιλοσοφικές μας σχολές, να παύσουν τους αθλητικούς αγώνες και να λεηλατήσουν την ελληνική ψυχή.

Παρά ταύτα, το Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών, ως φορέας της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας, αφενός στηλιτεύει τον υποβιβασμό της Ελληνικής Θεολογίας και Μυθολογίας σε φαντασιόπληκτη λαϊκή αφήγηση προς τέρψην αιθεροβαμόνων αφετέρου προτάσσει την ανάγκη όχι ασφαλώς της διακοπής της σειράς, αλλά της ένταξης στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των ελληνοπαίδων ενότητας που να επεξηγεί τις βασικές αρχές της Ελληνικής Θεολογίας και Μυθολογίας, ώστε να απαλλαγούν από τον μυθολογικό αναλφαβητισμό μέσα στον οποίο τους έχει εγκλωβίσει η χριστιανική συστηματική εκπαίδευση και να είναι σε θέση, αξιοποιώντας το εργαλείο της μυθολογίας, να αποκωδικοποιούν τις κρυμμένες αλήθειες του Κόσμου και να ατενίζουν την ευταξία του.

Δεν αναμένουμε φυσικά κάποια υγιή αντίδραση από το υπόλογο στους θεοκράτες νεοελληνικό κράτος, καθώς η χυδαιότητα των τηλεοπτικών σειρών είναι αυτή που «διδάσκεται» καθημερινά μεσα στις σχολικές αίθουσες ενάντια στην αυθεντική έκφραση του Ελληνισμού. Ενάντια δηλαδή στην Ελληνική Εθνική Θρησκεία και τους Έλληνες θεούς και θεές.

 
TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Maestro 3: Το Twitter υποκλίθηκε στη συγκλονιστική σκηνή της κακοποίησης της Κλέλιας

It's Viral / Maestro 3: Το Twitter υποκλίθηκε στη συγκλονιστική σκηνή της κακοποίησης της Κλέλιας

«Από την αρχή ο Παπακαλιάτης δείχνει την σκληρή πραγματικότητα που επικρατεί γύρω μας τα τελευταία χρόνια με την βία κατά των γυναικών και τις γυναικοκτονίες» ήταν ένα από τα δεκάδες σχόλια
LIFO NEWSROOM