Το EX MACHINA προμηνύει το μέλλον;

Το EX MACHINA προμηνύει το μέλλον; Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Το EX MACHINA προμηνύει το μέλλον; Facebook Twitter

Μία διαφορετική ταινία επιστημονικής φαντασίας από τον Βρετανό σεναριογράφο Άλεξ Γκάρλαντ, ο οποίος προσεγγίζει με τον δικό του τρόπο το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης, ξεφεύγοντας από τις μέχρι τώρα προσεγγίσεις του θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε αυτή την Κυριακή στις 21.00 σε πρώτη αποκλειστική προβολή στο κανάλι του OTE TV, OTE CINEMΑ 1HD. Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο χαιρετίστηκε με αρκετά καλές κριτικές γιατί κατάφερε χωρίς πολλές φιοριτούρες να αποδώσει έναν προβληματισμό, που ξεπερνάει ακόμα και το ζητούμενο αυτό καθαυτό: Πέρα από την τεχνητή νοημοσύνη, θα μπορούν τα ρομπότ να (δι)αισθάνονται;  

Η ιστορία, που έχει στοιχεία πραγματικότητας, φαντασίας και μιας ψευδαίσθησης άλλοτε που θαμπώνει και άλλοτε που πληγώνει, κινείται εύθραυστα μεταξύ αλήθειας και ψέματος, κρατώντας τον θεατή σε μια μουδιασμένη τσίτα μέχρι τέλους.  

«Ex Machina» άλλωστε είναι δάνειο από το δικό μας αρχαίο «Deus ex machina» και συγκεκριμένα από το «Από μηχανής θεός» της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, εννοώντας την απρόσμενη παρέμβαση ενός παράγοντα που μπορεί να προσφέρει λύση σε μία δύσκολη στιγμή.  Η ταινία θέλει και καταφέρνει να έχει στοιχεία τέτοια, παίζοντας κυρίως όμως με την ιδέα Δημιουργού και (καταπιεσμένου) δημιουργήματος, με τα ονόματα των ηρώων ακόμα να έχουν βιβλική καταγωγή...

Τον επιτυχημένο Γκάρλαντ, τον γνωρίσαμε κυρίως από τις ταινίες «The Beach» του 2000, το «28 Days Later...» του 2002, το «Dredd» του 2012 και για πρώτη φορά από τη μεγάλη καρέκλα -αυτή του σκηνοθέτη- με το «Ex Machina». Σε αυτήν την ταινία, έχει την υπογραφή του και στο σενάριο, για το οποίο ήταν και υποψήφιος για Όσκαρ.

Οι πρωταγωνιστές είναι τρεις και με ισόποσο βάρος στην πλοκή της ιστορίας, που εκτυλίσσεται όλη σχεδόν σε μία hi end ονειρεμένη tech εγκατάσταση, χαμένη κάπου στην παρθένα φύση της Αλάσκας (βασικά στη Νορβηγία γυρίστηκε, αλλά κανείς δεν θα το καταλάβει). Αυτό το σπίτι βέβαια, αν και πολλών μέτρων και χώρων, μπορεί να γίνει ένα κλειστοφοβικό και εν δυνάμει τρομακτικό περιβάλλον, προσδίνοντας στοιχεία θρίλερ στην ιστορία.

Το EX MACHINA προμηνύει το μέλλον; Facebook Twitter

Το πρώτο πλάνο της ταινίας μας αφηγείται την στιγμή όπου σε μία εταιρεία ένας προγραμματιστής κερδίζει το μεγάλο έπαθλο: μια εβδομάδα παρέα με τον δισεκατομμυριούχο CEO στο σπίτι του. Αυτή είναι και η μόνη σκηνή εκτός της «οικίας» του ιδιότροπου πρωτοπόρου ιδιοκτήτη, ο οποίος συν τοις άλλοις είναι και tech genius.   

Ο πραγματικός λόγος βέβαια για αυτό το ταξίδι, πακεταρισμένο σε μορφή δώρου, είναι η συμμετοχή του ετέρου προγραμματιστή σε ένα πείραμα, το οποίο μπορεί να αλλάξει την μορφή του κόσμου, όπως την ξέρουμε μέχρι τώρα.

Το πείραμα, αν και αναφέρεται και στην ταινία, ως Πείραμα Τούρινγκ, ξεπερνάει και τις αρχές τελικά ενός τέτοιου και εξηγούμαι: σε ένα Πείραμα Τούρινγκ, ο άνθρωπος αλληλεπιδρά με έναν υπολογιστή χωρίς να το γνωρίζει. Αν δεν το καταλάβει και θεωρήσει ότι είναι άνθρωπος, τότε το πείραμα θεωρείται επιτυχές. Ο άνθρωπος που συμμετέχει δεν ξέρει αν οι απαντήσεις προέρχονται από μία μηχανή. Στην δική μας ιστορία όμως, όπως σωστά παρατηρεί και ο Κέιλεμπ, το αντικείμενο είναι ορατό και ο άνθρωπος γνωρίζει πολύ καλά ότι συνδιαλέγεται με ένα ρομπότ. Το ζήτημα είναι εάν  τελικά θα τον πείσει ότι «σκέφτεται» ή προσποιείται, αν έχει εν τέλει μια μορφή συνείδησης.

Αλλά για να γνωρίσουμε λίγο τους ήρωές μας. Τον ιδιόρρυθμο βαθύπλουτο προγραμματιστή Νέιθαν που μέσα στην ναρκισσιστική μεγαλομανία του, θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για έναν σύγχρονο Φρανκενστάιν, εγείροντας βαθύτερα ερωτήματα σχετικά με την ανθρώπινη ύπαρξη. Τον ρόλο αυτό θα τον υποδυθεί ο Όσκαρ Άιζακ, τον οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο «The Nativity Story» και στην συνέχεια ως υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα στην ταινία των αδελφών Κοέν «Inside Llewyn Davis».

Το EX MACHINA προμηνύει το μέλλον; Facebook Twitter

Ο «νικητής» του διαγωνισμού Κέιλεμπ, που θα γοητευτεί από τα επιστημονικά κατορθώματα του Νέιθαν, θέτοντας κάθε φορά ερωτήματα που επιχειρούν να εξηγήσουν ή να ζητήσουν εξηγήσεις για όλο αυτό που αφορά στην τεχνητή νοημοσύνη. Στον ρόλο αυτό συναντάμε τον Ντόνολ Γκλίσον, που τον γνωρίσαμε στις ταινίες «Όσα φέρνει ο χρόνος», «Η επιστροφή», σε δύο Χάρι Πότερ, στο 7ο Star Wars και στο «Anna Karenina».

Το εξελιγμένο θηλυκό ρομπότ της ιστορίας μας, είναι η Έιβα, που την υποδύεται η πολλά υποσχόμενη Αλίσια Βικάντερ. Στο πρόσωπό της θα δούμε το μέλλον, με μια παράλληλη αποτύπωση του θηλυκού που αντιστέκεται στο ισχυρό και ποδηγέτη αρσενικό. Την Αλίσια την προσέξαμε για πρώτη φορά στην ταινία «Anna Karenina», αλλά το διεθνές ενδιαφέρον συνεχίστηκε με τα έργα «A Royal Affair», «The Fifth Estate» και φυσικά με την βράβευσή της στο «Κορίτσι από τη Δανία».

Στο δια ταύτα, η ταινία είναι μια από τις πιο επιτυχημένες στο θέμα που διαπραγματεύεται, αυτός της Τεχνητής Νοημοσύνης και αξίζει σίγουρα να την δείτε. Σκηνοθεσία, σενάριο και ερμηνείες επιτυγχάνουν να δημιουργήσουν την ατμόσφαιρα που χρειάζεται, χωρίς κοιλιές και χαλαρώματα, κρατώντας το ενδιαφέρον αμείωτο καθόλη την διάρκεια των 108 λεπτών της.

Το Ex Machina θα κάνει πρεμιέρα στο κανάλι του OTE TV, OTE CINEMΑ 1HD, αυτήν την Κυριακή 10 Απριλίου, στις 21:00. Μείνετε συντονισμένοι!!!

 

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM