Όσο το Facebook πειραματιζόταν ανεπιτυχώς, μία επιχείρηση έβαζε «λουκέτο»

0

Μερικά ενδιαφέροντα facts για την πορεία του Facebook και τη σχέση του με τους χρήστες θα μπορούσαν να είναι τα εξής: από πρόπερσι τον Οκτώβριο προχωρά σε διαρκείς αλγοριθμικές αλλαγές που από τη μία αποσυντονίζουν διαρκώς τους χρήστες και αλλάζουν τις συνήθειες τους, από την άλλη ασκούν πίεση στους οργανισμούς media και σε όλες τις συναλλασσόμενες επιχειρήσεις.

Ο ιδιοκτήτης και CEO του δικτύου υποστηρίζει ότι όλα αυτά στόχο έχουν την καλύτερη, πιο αξιόπιστη λειτουργία του δικτύου, ωστόσο, κοντά στο νου κι η γνώση, όλοι γνωρίζουν ότι βασικός στόχος είναι το κέρδος, η διείσδυση, η δημιουργία ενός απολύτως ανταγωνιστικού Μέσου που φιλοδοξεί να γίνει κάποτε ένα πανίσχυρο υβρίδιο ενημέρωσης με ασύλληπτα διαφημιστικά κέρδη. 

Μέχρι εδώ καλά και το επιχειρηματικό όραμα του Ζούκερμπεργκ θα είχε νόημα, αν δεν αποφάσιζε με τέτοιο ζήλο να τα βάλει μονομιάς με όλους τους εκδοτικούς κολοσσούς σε όλον τον πλανήτη, αλλά και με την πραγματική ανάγκη των χρηστών του για ενημέρωση.

Καλώς ή κακώς, το Facebook μέχρι στιγμής απέτυχε στο να γίνει ομπρέλα κάτω από την οποία θα βρίσκονταν όλα τα μεγάλα media της Υφηλίου, ο ιδιοκτήτης του δεν έχει σχέση με την ενημέρωση και ταυτόχρονα έχει να αντιμετωπίσει την έλλειψη στελεχών (πέρα από το τεχνικό κομμάτι) που θα μπορούσαν να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Καλώς ή κακώς, το Facebook μέχρι στιγμής απέτυχε στο να γίνει ομπρέλα κάτω από την οποία θα βρίσκονταν όλα τα μεγάλα media της Υφηλίου, ο ιδιοκτήτης του δεν έχει σχέση με την ενημέρωση και ταυτόχρονα έχει να αντιμετωπίσει την έλλειψη στελεχών (πέρα από το τεχνικό κομμάτι) που θα μπορούσαν να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση. 

Πέραν αυτού, η πληγή των fake news που δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει εγκαίρως, ασχέτως αν εδώ και λίγους μήνες έχει σηκώσει ψηλά τη σημαία του πολέμου κατά των ψευδών ειδήσεων, είναι ακόμη ανοιχτή. 

Όταν τον Οκτώβριο το μέσο κοινωνικής δικτύωσης αποφάσισε να γίνει πιο φιλικό προς τον χρήστη, περιορίζοντας δραστικά όλα τα posts ειδησεογραφικών οργανισμών, κανείς δεν περίμενε και ότι οι χρήστες θα αντιδράσουν και ότι οι κολοσσοί των media θα σταθούν κάπως εχθρικά, πάντως αποφασισμένα απέναντι στις κινήσεις Ζούκερμπεργκ: κορυφαία απάντηση η δημόσια ανακοίνωση Μέρντοχ που ούτε λίγο ούτε πολύ αξίωνε από τον CEO του Facebook να πληρώνει συνδρομή για να 'χει να δημοσιεύει αξιόπιστες ειδήσεις, αλλά και η κίνηση κορυφαίας εφημερίδας της Βραζιλίας να σπάσει τα δεσμά της από το δίκτυο, να κατεβάσει το περιεχόμενο της, αλλά και τους λογαριασμούς της στο Facebook, και να στηρίξει τη βιώσιμότητά της αποκλειστικά στις πωλήσεις της. 

Πολύ σύντομα, το δίκτυο διαπίστωσε ότι το πιστόλι πάνω στο τραπέζι δεν απειλούσε τους χρήστες, απλώς τους εκνεύριζε και κυρίως, μπορεί να δημιουργούσε πρόβλημα στους εκδοτικούς οργανισμούς, αλλά έτσι και αποφάσιζαν ότι δεν το είχαν ανάγκη, το δίκτυο είχε ζημιωθεί σοβαρότατα. 

Η πρόσφατη ομολογία του 'Ανταμ Μοσερί, επικεφαλής του News Feed του Facebook, ότι τα διπλά newsfeed ήταν ένα πείραμα που και απέτυχε και κοστοβόρο ήταν και τελικά ζημίωσε το δίκτυο, εξηγεί γιατί το όραμα του Ζούκερμπεργκ να γίνει παντοκράτορας στο έδαφος των ΜΜΕ μάλλον έχει θολώσει.  

(Για όσους ενδιαφέρονται, όλη η συνέντευξη του Μοσερί εδώ >>>)

 



«Ο κόσμος μας έδωσε την απάντηση: δεν θέλει δύο ξεχωριστά feeds.  Κάτι τέτοιο δεν τους βοήθησε τελικά να συνδεθούν περισσότερο με τους φίλους και την οικογένειά τους». Ο ίδιος αναγνώρισε ότι το πείραμα του Facebook, να παίξει με αυτές τις αλλαγές χωρίς καμία προηγούμενη προειδοποίηση ανάγκασε την εταιρεία να αναθεωρήσει τον τρόπο που αξιολογεί και δοκιμάζει τις νέες υπηρεσίες της. 

Υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Οκτώβριο το πείραμα με αυτού του είδους τις αλλαγές στην εμφάνιση ενημερώσεων εφαρμόστηκε στη Σρι Λάνκα, τη Γουατεμάλα, τη Βολιβία, την Καμπότζη, τη Σερβία και τη Σλοβακία, ενώ αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονταν οι ενημερώσεις στον "τοίχο" των χρηστών έζησαν σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό οι περισσότεροι χρήστες του δικτύου, σε όποιο σημείο του πλανήτη κι αν βρίσκονταν.

«Καταλάβαμε επίσης ότι κάναμε εξαιρετικά δύσκολη για τους ανθρώπους την πρόσβασή τους σε σημαντικό κομμάτι της ενημέρωσης και ότι σίγουρα δεν επικοινωνήσαμε σωστά τις αλλαγές που επιχειρήσαμε να κάνουμε», έγραψε ο Μοσερί ενώ σε σχετική συνέντευξη που παραχώρησε έκανε την αυτοκριτική του με τρόπο που βάζει σε σκέψεις για τις πραγματικές συνέπειες που μπορεί να είχαν αυτές οι κινήσεις του Facebook στην αξιοπιστία του δικτύου. 

Το αλγοριθμικό τέλος του LittleThings 

Να, για παράδειγμα, μια είδηση που πέρασε στα ψιλά και οφείλεται αποκλειστικά σ' αυτό το... πείραμα του Facebook: πριν από λίγες μέρες έγινε γνωστή η οριστική διακοπή λειτουργία της σελίδας LittleThings, η οποία εδώ και 4 χρόνια έκανε share ιστορίες θετικού περιεχομένου και ανάλογων βίντεο, μιας αγαπητής στο κοινό σελίδας με πολλές viral επιτυχίες. 

Με τις απροειδοποίητες αλλαγές στον αλγόριθμο, η λειτουργία της σελίδας έλαβε τέλος, μην μπορώντας να αντιμετωπίσει τον "κόφτη" και περίπου 100 εργαζόμενοι πέρασαν στην ανεργία ως παράπλευση απώλεια των πειραμάτων του Ζούκεμπεργκ.

Κάποιοι εικάζουν ότι αυτό το φιάσκο, έστω και με απώλειες και έστω πλέον με δηλωμένες έχθρες θα σηματοδοτήσει δύο πράγματα: ή την ενηλικίωση του δικτύου και του CEO του ταυτόχρονα ή την πυροδότηση νέων καταστροφικών για τις μικρές επιχειρήσεις πειραμάτων που στο τέλος θα καταστήσουν απολύτως αναξιόπιστη, εγωκεντρική και γι' αυτό αποτυχημένη τη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του κόσμου... 

Με στοιχεία από recode.net, digiday.com

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για τη 3η σεζόν

TV & Media / Squid Game: «Ήθελα να δείξω τη σημερινή κοινωνία» – Τι λέει ο δημιουργός για την 3η σεζόν

Η νέα σεζόν διαδραματίζεται τρία χρόνια μετά τα γεγονότα της πρώτης, παρουσιάζοντας το πώς η κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα επηρεάζει τους νέους πρωταγωνιστές
LIFO NEWSROOM
Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

TV & Media / Η 2η σεζόν του Squid Game είναι εδώ: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε χωρίς spoiler

Το «Squid Game» πρωτοεμφανίστηκε το 2021 και έγινε άμεσα παγκόσμιο φαινόμενο, με τη σειρά να παραμένει η πιο δημοφιλής παραγωγή στην ιστορία του Netflix, συγκεντρώνοντας πάνω από 265 εκατομμύρια προβολές
LIFO NEWSROOM
Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM