ADVERTORIAL
Το νερό είναι στοιχείο απαραίτητο για τη φύση, για κάθε μορφή ζωής, αλλά και για τη δραστηριότητα της Coca-Cola, αφού αποτελεί βασικό συστατικό των προϊόντων της.
Το 70% του ανθρώπινου σώματος αλλά και το 70% του πλανήτη μας αποτελείται από νερό. Κι όμως, για 1,8 δισεκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο θα είναι δυσεύρετο, μέχρι το 2025. Αλλά και στην Ελλάδα, το πρόβλημα της λειψυδρίας είναι έντονο σε πολλές περιοχές. Κανένας όμως δεν πρέπει να στερείται το πολύτιμο αυτό αγαθό. Γι' αυτό κάθε σταγόνα είναι πολύτιμη.
Στην Coca-Cola αναζητούν διαρκώς τρόπους για να επιστρέφουν στη φύση και στις τοπικές κοινότητες το νερό που χρησιμοποιούν, να συλλέγουν το βρόχινο νερό, να το διατηρούν και να το αξιοποιούν, ώστε να είναι προσιτό σε όλους. Αυτός είναι άλλωστε ένας από βασικούς πυλώνες των δράσεων που αποτυπώνεται στην καμπάνια της Coca-Cola #neversettle, η οποία συμπληρώνεται από ολιστικά προγράμματα που αποδεικνύουν έμπρακτα ότι η εταιρία δεν εφησυχάζεται ποτέ.
Από το 2015, η Coca-Cola επιστρέφει παγκοσμίως κάθε σταγόνα νερού που χρησιμοποιεί για την παραγωγή των προϊόντων της και ακόμα περισσότερο, αφού έχει φτάσει σε ποσοστό 155%. Στην Ελλάδα, σε περίπου 13 χρόνια, υλοποίησε, σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό GWP-Med, περισσότερα από 100 έργα συλλογής βρόχινου νερού, ανακύκλωσης υδάτινων αποβλήτων και προγράμματα επάρκειας νερού, σε 33 ελληνικά νησιά, που έχουν ωφελήσει περισσότερους από 280.000 συμπολίτες μας, ενώ συλλέγονται 542 εκατομμύρια λίτρα νερού ετησίως.
Η διαχείριση του νερού είναι όμως σημαντική, όχι μόνο σε περιοχές με έντονο πρόβλημα λειψυδρίας αλλά και στα αστικά κέντρα, όπου η ζήτηση σε πόσιμο νερό είναι αυξημένη. Επιπλέον, η αύξηση των αποθεμάτων πόσιμου νερού και η καλύτερη διαχείρισή τους, αποτελούν ασπίδα απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, που χαρακτηρίζονται από περιόδους έντονων βροχοπτώσεων αλλά και ξηρασίας.
Το καινοτομικό πρόγραμμα «Το Νερό στην πόλη», επένδυση ζωής $1,2 εκατομμυρίου για την Αλεξανδρούπολη
Η Αλεξανδρούπολη, ως παραθαλάσσια πόλη, αντιμετωπίζει αυξημένη ζήτηση νερού τους καλοκαιρινούς μήνες με αποτέλεσμα να εντείνει τη χρήση γεωτρήσεων, αυξάνοντας τόσο τον κίνδυνο υφαλμύρωσης του υπόγειου υδροφορέα, όσο και το ενεργειακό κόστος άντλησης των υδάτων. Επιπλέον, τις περιόδους έντονων βροχοπτώσεων το φράγμα της υπερχείλιζε και μεγάλες ποσότητες πόσιμου νερού χάνονταν.
Έχοντας ως σύνθημά το #neversettle, η Coca-Cola προχώρησε στο πρόγραμμα «Το Νερό στην Πόλη» που σχεδίασε και υλοποιεί στην Αλεξανδρούπολη η διεθνής οργάνωση Global Water Partnership – Mediterranean (GWP-Med), σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης και τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης-Αποχέτευσης Δήμου Αλεξανδρούπολης (ΔΕΥΑΑ), με την αποκλειστική χρηματοδότηση του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation).
Η Coca-Cola εξασφαλίζει νερό για την πόλη για όλο τον χρόνο
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα-πρότυπο που έχει αναγνωριστεί σε διεθνές επίπεδο και αποτελείται από δύο φάσεις:
Α' Φάση: Εκπαίδευση νέων & αύξηση χωρητικότητας φράγματος Αισύμης-Διποτάμου, έργο υψηλής τεχνολογικής καινοτομίας
Κατά την Α' φάση, που ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2019, ενισχύθηκε το φράγμα Διποτάμου μέσω εγκατάστασης ειδικών θυροφραγμάτων. Έτσι, η Coca-Cola εξασφάλισε για την πόλη 1,7δις λίτρα νερού περισσότερα ετησίως για την Αλεξανδρούπολη, αφού το νερό που μέχρι τώρα υπερχείλιζε, πλέον αποθηκεύεται, ώστε το δίκτυο ύδρευσης να μπορεί να καλύψει περισσότερες ανάγκες σε περισσότερες περιοχές, ακόμη και κατά τις ξηρές περιόδους του χρόνου.
Παράλληλα, μέσω του προγράμματος, προωθεί στην Αλεξανδρούπολη τη σωστής διαχείριση του νερού μέσω εκπαιδευτικού προγράμματος που έχει φτάσει σε περισσότερους από 6.000 μαθητές δασκάλους και καθηγητές, μέχρι σήμερα.
Β' Φάση: Υπερσύγχρονο τηλεματικό σύστημα παρακολούθησης δικτύου υδροδότησης 4 οικισμών του Δήμου Αλεξανδρούπολης
Η Β' φάση, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2020, περιλαμβάνει εγκατάσταση προηγμένων συστημάτων αυτοματοποιημένης μέτρησης και καταγραφής της ποιότητας και ποσότητας τους νερού για τους οικισμούς Πυλαία, Μελία, Κοίλα και Κίρκη του Δήμου Αλεξανδρούπολης, ώστε να εξασφαλίζεται η καλή ποιότητα του νερού και η μείωση των διαρροών.
Η πρόσβαση σε νερό πόσιμο, ασφαλές και καθαρό είναι δικαίωμα όλων
Η Coca-Colα συνεχίζει να κάνει τη διαφορά παίρνοντας ενεργά μέρος στη λύση, χωρίς συμβιβασμούς.
Γίνετε και εσείς μέρος της λύσης!
#neversettle
Περισσότερες πληροφορίες στο www.coca-cola.gr/neversettle/water_for_the_city.