ΥΠΕΝ: Ευρωπαϊκή δράση για την προστασία των ακτών και των θαλασσών

ΥΠΕΝ: Ευρωπαϊκή δράση για την προστασία των ακτών και των θαλασσών Facebook Twitter
ΥΠΕΝ
0

Την ευρωπαϊκή εκστρατεία ευαισθητοποίησης των πολιτών, #EUBeachCleanUp, η οποία διέπεται από τις αρχές της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (European Green Deal) στηρίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος κι Ενέργειας, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την προστασία του θαλάσσιου πλούτου της χώρας. 

Η εκστρατεία #EUBeachCleanUp

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διοργανώνει αυτή την καμπάνια ευαισθητοποίησης για την προστασία των ακτών από τη θαλάσσια ρύπανση, η οποία είναι κατά κύριο λόγο «πλαστική», μιας και το 85% των απορριμμάτων στις ευρωπαϊκές θάλασσες είναι πλαστικά και το 50% αυτών είναι Πλαστικά Μιας Χρήσης.

Με τη φράση «Μαζί, μπορούμε να μετατρέψουμε μια σταγόνα στον ωκεανό σε ένα κύμα αλλαγής» η εκστρατεία #EUBeachCleanUp μας προτρέπει από το σπίτι μας με απλές κινήσεις στην καθημερινότητά μας να συνδράμουμε στη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης. Σύμφωνα με την Κομισιόν, μπορούμε να συμμετάσχουμε:

  • Με λιγότερη κατανάλωση νερού
  • Με λιγότερη χρήση συσκευασιών
  • Με διαλογή των οικιακών απορριμμάτων σε ξεχωριστά είδη

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο πλαίσιο της #EUBeachCleanUp θα διοργανώσει καθαρισμό της παραλίας στο Καβούρι.

ΥΠΕΝ: Ευρωπαϊκή δράση για την προστασία των ακτών και των θαλασσών Facebook Twitter
Ο υπουργός Περιβάλλοντος κι Ενέργειας σε δράση καθαρισμού παραλίας - ΥΠΕΝ

Επιπλέον έχει αναλάβει μια σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων στο πλαίσιο της Κυκλικής Οικονομίας: Απόσυρση Πλαστικών Μιας Χρήσης

Με στόχο τον σημαντικό περιορισμό της «πλαστικής ρύπανσης» και την προστασία των θαλασσών, των ακτών και εν γένει του φυσικού μας περιβάλλοντος, βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση -μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου- το σχετικό νομοσχέδιο. Με αυτό η Ελλάδα γίνεται μια από τις πρώτες χώρες που υιοθετεί, ένα χρόνο νωρίτερα από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη, το σύνολο των μέτρων για τα Πλαστικά Μιας Χρήσης.

Ήδη, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Α. Κ. Λασκαρίδη, από τη φετινή άνοιξη έχει ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και δράσεων καθαρισμού των ακτών. Στόχος της εκστρατείας είναι η αλλαγή των καθημερινών -βλαβερών για το περιβάλλον – συνηθειών όλων μας.

Επίσης, από το φθινόπωρο του 2019, το ΥΠΕΝ συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τα Πλαστικά (European Plastics Pact), λαμβάνοντας έτσι περαιτέρω φιλόδοξα μέτρα για την προώθηση της ανακύκλωσης στις πλαστικές συσκευασίες υποστηρίζοντας στην πράξη τις αρχές της Κυκλικής Οικονομίας.

Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων

 

Ο νέος 10ετής Οδικός Χάρτης (ΕΣΔΑ 2020-2030) για τη σύγχρονη διαχείριση των απορριμμάτων προωθεί αρχικά την πρόληψη στη δημιουργία αποβλήτων με σκοπό την παραγωγή λιγότερων.

Προβλέπει ταυτόχρονα τη χωριστή συλλογή τους με σκοπό η ανακύκλωση να καταστεί η πρώτη επιλογή για τη διαχείριση των απορριμμάτων στη χώρα.

Με το νέο ΕΣΔΑ 2020-2030 στόχος είναι να γίνει οριστικό παρελθόν η ανεξέλεγκτη διάθεση απορριμμάτων.

Για να γίνουν όλα τα ανωτέρω, απαιτούνται οι κατάλληλες υποδομές -οι οποίες προβλέπονται στο νέο ΕΣΔΑ 2020-2030- με την κατασκευή δεκάδων σύγχρονων μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων.

Η εφαρμογή του νέου ΕΣΔΑ ξεκινά με την υιοθέτηση των 4 Οδηγιών, οι οποίες -μεταξύ άλλων- αφορούν και στην υπεύθυνη διαχείριση των συσκευασιών με στόχο την επανα-χρησιμοποίηση και την ανακύκλωσή τους.

«Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στην εκστρατεία #EUBeachCleanUp της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Θα θέλαμε και οι πολίτες να συμμετάσχουν εμπράκτως, υιοθετώντας στην καθημερινότητά τους αυτά που επιδιώκει η καμπάνια. Είναι ευκαιρία τις επόμενες μέρες να δείξουμε όλοι την περιβαλλοντική μας ευαισθησία, ιδιαίτερα σε σχέση με την προστασία των θαλασσών και των ακτών μας» δήλωσε για την πρωτοβουλία ο αρμόδιος υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης.

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Περιβάλλον / Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Νέα ανάλυση δείχνει ότι η φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια του ταμείου του ΟΗΕ για τις απώλειες και ζημίες της κλιματικής κρίσης κατά 2.000%
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Τρεις από τις πέντε επιστημονικές ομάδες που παρακολουθούν την παγκόσμια θερμοκρασία λένε ότι η αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη δεν μπορεί να περιοριστεί στους 1,5°C
LIFO NEWSROOM