«Θέλουμε λιγότερη ύλη, αλλά εις βάθος διδασκαλία» τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 fm» και στην εκπομπή «Δύο στις Δώδεκα», για την ανάγκη να αλλάξει η αντίληψη «σχολείο -εξεταστικό κέντρο» και προανήγγειλε αλλαγές, διευκρινίζοντας πάντως, ότι αυτές δε θα γίνουν την επόμενη χρονιά, ενώ σχολίασε και τις εξαγγελίες του προέδρου της ΝΔ, Κ. Μητσοτάκη για την δημόσια εκπαίδευση.
Ερωτώμενος για τη διάκριση που γίνεται από κάποιους, ανάμεσα δημόσια και τα ιδιωτικά σχολεία, σε σχέση με το επίπεδο εκπαίδευσης που παρέχουν, ο κ. Φίλης απάντησε: «Τα ιδιωτικά σχολεία δεν είναι καλύτερα από το δημόσια. Υπάρχουν καλά ιδιωτικά σχολεία και υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία που δεν περνούν τη βάση. Όλες οι επιτυχίες που έχουμε κάθε χρόνο στα πανεπιστήμια, αν δείτε, είναι επιτυχίες από τη δημόσια εκπαίδευση κι εδώ και στο εξωτερικό, όσοι φτάνουν από τα παιδιά της δημόσιας εκπαίδευσης» είπε ο κ. Φίλης και πρόσθεσε: «Συνεπώς, να μην υιοθετούμε το επιχείρημα: Ό,τι δημόσιο κακό, ό,τι ιδιωτικό καλύτερο».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τα φροντιστήρια και για το κόστος που επιβαρύνονται οι οικογένειες, προκειμένου, με την επιπρόσθετη διδασκαλία να εξασφαλιστεί η εισαγωγή των παιδιών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Φίλης τόνισε: «Είναι αλήθεια, ότι τα φροντιστήρια στην Ελλάδα είναι μια μορφή επιβάρυνσης, μεγάλης, της λαϊκής οικογένειας, στην ουσία είναι σχετικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης, με την έννοια ότι πληρώνει η οικογένεια, δεν είναι δωρεάν η δημόσια εκπαίδευση. Αυτό αφορά βεβαίως, κυρίως τις τάξεις του λυκείου κι αφορά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η επιλογή των παιδιών στα πανεπιστήμια, η μετατροπή του λυκείου στις δύο τελευταίες τάξεις σε ένα "νεκρό" σχολείο, αυτό συμβαίνει δυστυχώς».
«Θα αναμορφώσουμε το λύκειο και θα βάλουμε στο λύκειο μέσα, τον τρόπο που θα επιλέγονται τα παιδιά για τα πανεπιστήμια κι όχι δίπλα, όπως γίνεται σήμερα, με εξετάσεις, οι οποίες στηρίζονται στα φροντιστήρια. Φέτος, ήδη, κάναμε ένα πρώτο μικρό βήμα, σαν σήμα πιο πολύ. Τα θέματα που μπήκαν στις πανελλήνιες εξετάσεις, ήταν θέματα, τα οποία, θα έλεγε κανένας, είχαν διδαχθεί μέσα στην τάξη» πρόσθεσε.
Σε ερώτηση για το πότε προσδιορίζει χρονικά αυτές τις αλλαγές, ο υπουργός Παιδείας απάντησε: «Είμαστε στη φάση αυτή τη στιγμή, συζήτησης του θέματος, δεν θέλω να προκαταλάβω, σίγουρα πάντως δεν είναι την επόμενη χρονιά, είναι σίγουρο αυτό».
Ο υπουργός ανέφερε ότι επιδίωξη της κυβέρνησης είναι «η καλύτερη δυνατή διαχείριση του εκπαιδευτικού συστήματος (άνοιγμα σχολείων στη ώρα τους, βιβλία, εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους, εκσυγχρονισμός του περιεχομένου των μαθημάτων και των τακτικών μεθόδων, διδακτικές επιλογές, βιωματικές και διαθεματικές διδασκαλίες, εκσυγχρονισμός του περιεχομένου όλων των μαθημάτων, κλπ.) και επίσης την αλλαγή της αντίληψης του σχολείου -εξεταστικού κέντρου- και ιδιαίτερα του γυμνασίου.
«Θα έχει και εξετάσεις, λογικά πράγματα και κυρίως θα έχει τρόπους διαπίστωσης των γνώσεων του παιδιού κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά όχι με το εξεταστικό κέντρο που υπήρχε μέχρι σήμερα» είπε ο κ. Φίλης και πρόσθεσε: «Θέλουμε λιγότερη ύλη, αλλά εις βάθος διδασκαλία. Αυτός είναι ο στόχος μας».