H ελληνική ακτοπλοία στα βαθιά νερά της κρίσης

H ελληνική ακτοπλοία στα βαθιά νερά της κρίσης Facebook Twitter
0

Σε πολύ δύσκολους καιρούς κινείται η ελληνική ακτοπλοΐα , λόγω των τιμών του πετρελαίου και της έλλειψης τραπεζικής χρηματοδότησης.

Όπως υπολογίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ούτε ένα δρομολόγιο δεν είναι κερδοφόρο, ενώ και τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, που περιλαμβάνουν τη θερινή περίοδο, δεν κάλυψαν τις ζημίες του πρώτου εξαμήνου, με αποτέλεσμα το εννεάμηνο να είναι ζημιογόνο.

Σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς κύκλους, ένα επιβατηγό πλοίο, προκειμένου να διατηρηθεί δρομολογημένο, θα πρέπει να καλύπτει με την καθημερινή του λειτουργία το κόστος καυσίμων και πληρώματος. Αυτό σημαίνει ένα κόστος περί τα 50.000 ευρώ την ημέρα, εκ των οποίων τα 40.000 ευρώ είναι τα καύσιμα, αν πρόκειται για σύγχρονο πλοίο. Αν συνυπολογιστούν και τα υπόλοιπα έξοδα, το κόστος φτάνει στα 80.000 ευρώ την ημέρα.

Με τις σημερινές πληρότητες, είναι αδύνατον να καλυφθεί το κόστος αυτό, παρά μόνο ορισμένες ημέρες της θερινής περιόδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο το εννεάμηνο του 2011, σε σύγκριση με το 2010, από 27,5% έως 32%, ανάλογα με τον τύπο καυσίμου. Πρόκειται για πολύ μεγάλη αύξηση, εάν ληφθεί υπόψη η επιβάρυνση που προκαλεί στα αποτελέσματα της εταιρείας.

Ταυτόχρονα, η πιστωτική χρηματοδότηση έχει περιορισθεί δραματικά, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης. Όπως σημειώνει παράγοντας της ακτοπλοΐας, οι τράπεζες δεν δέχονται πλέον να χρηματοδοτούν τις εταιρείες έναντι, με βάση τις συμβάσεις των αγόνων γραμμών.

Η μόνη διέξοδος είναι ο περιορισμός των δρομολογίων στα απολύτως απαραίτητα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εξετάζουν ήδη ποια δρομολόγια θα περικόψουν, με βάση τα παραπάνω κριτήρια, και ποια πλοία θα δέσουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι «σιωπηρά» ήδη ορισμένα πλοία έχουν δέσει, μειώνοντας έτσι τα δρομολόγια από και προς Πειραιά.

Στο μεταξύ, ομαλοποιήθηκε, χθες, από το μεσημέρι, η κατάσταση στο λιμάνια του Πειραιά, καθώς η ΠΝΟ ανέστειλε, μέχρι την προσεχή Δευτέρα, τη συνδικαλιστική δράση κατά εταιρειών που δεν έχουν καταβάλει τα αναδρομικά με βάση τη συλλογική σύμβασης εργασίας που υπέγραψε για το 2010 και 2011 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, πριν από τη συγχώνευσή του με την Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).

Υπενθυμίζεται ότι τη συγκεκριμένη σύμβαση δεν την είχαν αποδεχθεί οι εταιρείες - μέλη τής τότε ΕΕΝ και είχαν προσφύγει στη δικαιοσύνη.

Πηγή: www.naftemporiki.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διεργασίες στην αντοπολίτευση για πρόταση μομφής – Επικοινωνία Φάμελλου με Ανδρουλάκη

Πολιτική / Διεργασίες στην αντιπολίτευση για πρόταση μομφής – Επικοινωνία Φάμελλου με Ανδρουλάκη

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκο Ανδρουλάκη, σχετικά με το ζήτημα
LIFO NEWSROOM
Κακλαμάνηςγια Τέμπη: Καμία καθυστέρηση από πλευράς Βουλής για δικογραφίες που διαβιβάστηκαν

Πολιτική / Κακλαμάνης για Τέμπη: Καμία καθυστέρηση από πλευράς Βουλής για δικογραφίες που διαβιβάστηκαν

Όπως τόνισε, όλες οι δικογραφίες για την υπόθεση που διαβιβάστηκαν από το υπουργείο Δικαιοσύνης στη Βουλή, ανακοινώθηκαν σχεδόν αμέσως στην Ολομέλεια, με εξαίρεση μία που έφθασε στις 3 Αυγούστου
LIFO NEWSROOM
Nίκος Αναδιώτης: «Δεν αναφέρθηκα σε καμία άμβλωση, κράτησαν δυο δευτερόλεπτα της κουβέντας μου»

Πολιτική / Nίκος Αναδιώτης: «Δεν αναφέρθηκα σε καμία άμβλωση, κράτησαν δυο δευτερόλεπτα της κουβέντας μου»

«Εμείς οι Έλληνες πώς ονομάζουμε την αφαίρεση μιας ζωής; Δολοφονία. Αν πιστεύεις ότι φέρεις μια ζωή, τότε αυτό είναι δολοφονία. Εγώ δεν είμαι γιατρός, ούτε θα πω σε κανέναν τι να κάνει αλλά οι καλές μας πράξεις έχουν συνέπειες, το ίδιο και οι κακές» είπε ο Νίκος Αναδιώτης
LIFO NEWSROOM