H ελληνική ακτοπλοία στα βαθιά νερά της κρίσης

H ελληνική ακτοπλοία στα βαθιά νερά της κρίσης Facebook Twitter
0

Σε πολύ δύσκολους καιρούς κινείται η ελληνική ακτοπλοΐα , λόγω των τιμών του πετρελαίου και της έλλειψης τραπεζικής χρηματοδότησης.

Όπως υπολογίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ούτε ένα δρομολόγιο δεν είναι κερδοφόρο, ενώ και τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, που περιλαμβάνουν τη θερινή περίοδο, δεν κάλυψαν τις ζημίες του πρώτου εξαμήνου, με αποτέλεσμα το εννεάμηνο να είναι ζημιογόνο.

Σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς κύκλους, ένα επιβατηγό πλοίο, προκειμένου να διατηρηθεί δρομολογημένο, θα πρέπει να καλύπτει με την καθημερινή του λειτουργία το κόστος καυσίμων και πληρώματος. Αυτό σημαίνει ένα κόστος περί τα 50.000 ευρώ την ημέρα, εκ των οποίων τα 40.000 ευρώ είναι τα καύσιμα, αν πρόκειται για σύγχρονο πλοίο. Αν συνυπολογιστούν και τα υπόλοιπα έξοδα, το κόστος φτάνει στα 80.000 ευρώ την ημέρα.

Με τις σημερινές πληρότητες, είναι αδύνατον να καλυφθεί το κόστος αυτό, παρά μόνο ορισμένες ημέρες της θερινής περιόδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο το εννεάμηνο του 2011, σε σύγκριση με το 2010, από 27,5% έως 32%, ανάλογα με τον τύπο καυσίμου. Πρόκειται για πολύ μεγάλη αύξηση, εάν ληφθεί υπόψη η επιβάρυνση που προκαλεί στα αποτελέσματα της εταιρείας.

Ταυτόχρονα, η πιστωτική χρηματοδότηση έχει περιορισθεί δραματικά, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης. Όπως σημειώνει παράγοντας της ακτοπλοΐας, οι τράπεζες δεν δέχονται πλέον να χρηματοδοτούν τις εταιρείες έναντι, με βάση τις συμβάσεις των αγόνων γραμμών.

Η μόνη διέξοδος είναι ο περιορισμός των δρομολογίων στα απολύτως απαραίτητα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εξετάζουν ήδη ποια δρομολόγια θα περικόψουν, με βάση τα παραπάνω κριτήρια, και ποια πλοία θα δέσουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι «σιωπηρά» ήδη ορισμένα πλοία έχουν δέσει, μειώνοντας έτσι τα δρομολόγια από και προς Πειραιά.

Στο μεταξύ, ομαλοποιήθηκε, χθες, από το μεσημέρι, η κατάσταση στο λιμάνια του Πειραιά, καθώς η ΠΝΟ ανέστειλε, μέχρι την προσεχή Δευτέρα, τη συνδικαλιστική δράση κατά εταιρειών που δεν έχουν καταβάλει τα αναδρομικά με βάση τη συλλογική σύμβασης εργασίας που υπέγραψε για το 2010 και 2011 με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, πριν από τη συγχώνευσή του με την Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).

Υπενθυμίζεται ότι τη συγκεκριμένη σύμβαση δεν την είχαν αποδεχθεί οι εταιρείες - μέλη τής τότε ΕΕΝ και είχαν προσφύγει στη δικαιοσύνη.

Πηγή: www.naftemporiki.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ενισχύεται η συνεργασία Ελλάδας -Γαλλίας: Δένδιας και Λεκορνού υπέγραψαν σύμβαση για 16 πυραύλους Exocet

Πολιτική / Ενισχύεται η συνεργασία Ελλάδας - Γαλλίας: Δένδιας και Λεκορνί υπέγραψαν σύμβαση για 16 πυραύλους Exocet

Τι είπε ο Νίκος Δένδιας για καινοτομία στην Άμυνα και συμμετοχή σε κοινές αποστολές - Τι είπε ο Λεκορνί για συνεργασία στην Ερυθρά Θάλασσα, ενίσχυση της γαλλικής παρουσίας στην Ελλάδα και στρατηγική παραγωγής και ανάπτυξης στρατιωτικού εξοπλισμού
LIFO NEWSROOM
Βουλή: Ένταση για το πόρισμα της προανακριτικής Τριαντόπουλου - Αποχώρησε ο ΣΥΡΙΖΑ από τη διαδικασία

Πολιτική / Βουλή: Ένταση για το πόρισμα της προανακριτικής Τριαντόπουλου - Αποχώρησε ο ΣΥΡΙΖΑ από τη διαδικασία

Όπως σημείωσε ο Σωκράτης Φάμελλος, πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, «η κυβέρνηση επιχειρεί να μπαζώσει όχι μόνο την αλήθεια για τα Τέμπη, αλλά και τη λειτουργία του Κοινοβουλίου»
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης για δασμούς Τραμπ: Η ΕΕ να εκμεταλλευτεί το χρονικό διάστημα για μία win-win συμφωνία με τις ΗΠΑ

Πολιτική / Μητσοτάκης για δασμούς Τραμπ: Η ΕΕ να εκμεταλλευτεί το χρονικό διάστημα για μία win-win συμφωνία με τις ΗΠΑ

Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι συμφωνεί με τη δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι δηλαδή υπάρχει δυνατότητα εξεύρεσης μιας «win-win» λύσης μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
«Η κυβέρνηση αρνείται να στείλει τους υπεύθυνους για τα Τέμπη στη δικαιοσύνη»

LiFO politics / «Η κυβέρνηση αρνείται να στείλει τους υπεύθυνους για τα Τέμπη στη δικαιοσύνη»

Ο Παύλος Γερουλάνος εξηγεί στη Βασιλική Σιούτη γιατί είναι αντίθετος σε μία προοπτική κυβερνητικής συνεργασίας του ΠΑΣΟΚ με τη Νέα Δημοκρατία και γιατί πιστεύει ότι αυτό θα «ενδυνάμωνε τα άκρα που δεν έχουν πρώτη προτεραιότητα τα συμφέροντα της χώρας, αλλά τα συμφέροντα άλλων χωρών».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ