Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το πρώτο τρίμηνο του 2011 συνεχίστηκε η ανοδική τάση τόσο στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή όσο και στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Πιο συγκεκριμένα το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικό υπολογιστή ανέρχεται στο 54,3% και το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο στο 51,7%.
Ειδικότερα, από την έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από τα νοικοκυριά (έτος 2011) της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), προκύπτουν τα εξής:
- Την τελευταία πενταετία, από το 2007 έως το 2011, η αύξηση στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή ανέρχεται σε 35,1% και σε 54,8%, για πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
- Οι άνδρες χρησιμοποιούν περισσότερο το Διαδίκτυο (52,4%) από ότι οι γυναίκες (47,6%).
- Οι περισσότεροι χρήστες του Διαδικτύου (29,8%) ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 25- 34 ετών, ενώ το 15,7% στην ηλικιακή ομάδα 45- 54 ετών και το 7,1% στην ηλικιακή ομάδα 55- 74 ετών.
- Οι χρήστες μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) ανέρχονται σε ποσοστό 45,6%, ενώ οι χρήστες χαμηλού μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και γυμνασίου / κατώτερων τεχνικών σχολών) αποτελούν το 12,5% του συνόλου των χρηστών του Διαδικτύου.
- Κυριότερος τόπος πρόσβασης παραμένει η κατοικία, με 87,7%. Αύξηση 10,4% σε σχέση με το 2010, καταγράφηκε στην πρόσβαση από άλλους χώρους, με τα internet cafe να παραμένουν στην πρώτη θέση, με 61,9%, παρουσιάζοντας, ωστόσο, μεγάλη μείωση (περίπου 21%).
- Σε σχέση με το 2010, σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τα ποσοστά των ατόμων που συνδέονται στο Διαδίκτυο «εν κινήσει», εκτός της κατοικίας ή του χώρου εργασίας: από το κινητό τηλέφωνο (αύξηση 48,6%), είτε αυτό είναι κινητό με δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο (GPRS, 3G, 3G+) είτε «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο και από το φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή (αύξηση 157,9%), συμπεριλαμβανομένων των laptops, notebooks, net books ή tablet computers /i-pad.
- Όπως και το 2010, η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών παραμένει στην κορυφή της λίστας των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται μέσω Διαδικτύου, με ποσοστό 74,9%, ενώ το ποσοστό που καταγράφεται για όσους διάβασαν online ή «κατέβασαν» εφημερίδες και περιοδικά -δεύτερη περισσότερο πραγματοποιούμενη δραστηριότητα- είναι 72,9%. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η μεν πρώτη δραστηριότητα παρουσίασε μείωση, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010, κατά 7,3%, ενώ η δεύτερη, αύξηση κατά 27,5%.
- Σχετικά με τις δραστηριότητες, η μεγαλύτερη αύξηση (246,2%) σε σχέση με το 2010, αν και με μικρή συμμετοχή, έχει καταγραφεί για την πώληση αγαθών και υπηρεσιών. Πολύ μεγάλες αυξήσεις, επίσης, καταγράφηκαν στη συμμετοχή σε online εκπαιδευτικά προγράμματα (83%) και στην αναζήτηση ή αποστολή αιτήσεων για εύρεση εργασίας (82,5%). Μεγάλες αυξήσεις, παρατηρούνται στην πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων ή βιντεοκλήσεων μέσω Διαδικτύου (47,9%), καθώς και στην αναζήτηση πληροφοριών για επίσημη βαθμίδα εκπαίδευσης, για προσφορά εκπαιδευτικών προγραμμάτων κ.ά. (42,4%). Αύξηση 15,8% παρουσιάζει η συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (δημιουργία προφίλ χρήστη, αποστολή μηνυμάτων κ.ά. στο Facebook, στο Twitter κλπ.) ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η ηλικιακή ομάδα 25- 34 ετών είναι αυτή που, κυρίως, επιδίδεται στην εν λόγω δραστηριότητα (35,9% ).
- Ένας στους δύο, από όσους χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο, κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου 2010 - Μαρτίου 2011, το έκανε για να βρει πληροφορίες από τις ιστοσελίδες δημόσιων υπηρεσιών, για προμήθεια αιτήσεων, βεβαιώσεων, πιστοποιητικών κ.λπ. ή και για αποστολή συμπληρωμένων εντύπων, όπως η φορολογική δήλωση.
σχόλια