Σάλο έχει προκαλέσει η πρόσφατη διαρροή μιας αδημοσίευτης έκθεσης του 2012, της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ, βάσει της οποίας η Google φέρεται να είχε τροποποιήσει τον αλγόριθμό της ώστε να εμφανίζει στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, τα δικά της προϊόντα και υπηρεσίες, έναντι ανταγωνιστικών εταιρειών όπως της Amazon, του Microsoft Bing, του Yelp και του TripAdvisor.
Όπως αναφέρει ο Guardian, ο παραπάνω ισχυρισμός εμπεριέχεται σε μια έκθεση που συντάχθηκε το 2012 από το προσωπικό της Επιτροπής FTC, ώστε οι επίτροποι να σχηματίσουν πλήρη εικόνα των φερόμενων ως μονοπωλιακών πρακτικών της Google, πριν από την τελική τους απόφαση σχετικά με την υπόθεση.
Με βάση τα όσα ισχυρίζεται η έκθεση, η τροποποίηση του αλγορίθμου της Google προκάλεσε «βλάβη σε πολλές άμεσους ανταγωνιστές της», κάτι το οποίο ισχυρίζεται και η Ευρωπαϊκή Ένωση τα τελευταία έτη που έχει βάλει τις πρακτικές της εταιρείας στο στόχαστρο, ωστόσο η υπόθεση μπήκε στο αρχείο αφού η εταιρεία βρήκε εξωδικαστική λύση με την επιτροπή.
Αρκετοί πάντως εκφράζουν υπόνοιες ότι ένας από τους λόγους αρχειοθέτησης της εν λόγω έκθεσης που διέρρευσε, ήταν και η γενναιόδωρη υποστήριξη της Google τόσο στην τελευταία προεκλογική καμπάνια του Προέδρου Μπάρακ Ομπάμα, όσο και στην εν γένει συμβολή της στη δημιουργία μιας θετικής στάσης της Silicon Valley, στον Αμερικανό Πρόεδρο.
σχόλια