Οι διαφημίσεις τουλάχιστον 300 εταιριών συμπεριλαμβανομένων τεχνολογικών γιγάντων και μεγάλων λιανοπωλητών, προβλήθηκαν σε κανάλια του YouTube που προωθούν εθνικισμό, νεοναζισμό, παιδεραστία, θεωρίες συνωμοσίας και προπαγάνδα της Βόρειας Κορέας.
Μεγάλες εταιρείες όπως η Amazon, η Cisco, το Facebook, η LinkedIn, η Mozilla και το Netflix, δέχονται σοβαρό πλήγμα κύρους καθώς βοήθησαν εν αγνοία τους να χρηματοδοτηθούν μερικά από αυτά τα κανάλια μέσω των διαφημίσεων που κατέβαλαν στο YouTube (GOOGL) που ανήκει στη Google.
Πολλές από τις εταιρείες που απάντησαν στο CNN το οποίο έκανε την αποκάλυψη, δήλωσαν ότι αγνοούσαν το πώς οι διαφημίσεις τους που είχαν τοποθετηθεί σε αυτά τα κανάλια και διερευνούσαν πώς καταλήγουν εκεί. Μια από τις εταιρείες, η Under Armor, δήλωσε πως σταματά να αγοράζει διαφημιστικό χώρο στην πλατφόρμα μετά την αποκάλυψη του CNN πως οι καμπάνιες της εμφανίστηκαν σε εθνικιστικό κανάλι.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το YouTube «συλλαμβάνεται» να τοποθετεί τις διαφημίσεις μεγάλων εταιρειών σε αμφιλεγόμενο ή εξτρεμιστικό περιεχόμενο, παρά τις ρυθμίσεις που αποσκοπούσαν στην προστασία των διαφημιζόμενων. Τα περιστατικά έχουν θέσει ερωτήματα σχετικά με το αν το YouTube μπορεί να προστατεύσει επαρκώς την ακεραιότητα των διαφημίσεων και των εμπορικών σημάτων ή εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματά του βάζουν σε κίνδυνο την εικόνα των διαφημιζόμενων.
Κάθε φορά που μια τέτοια αποκάλυψη βλέπει το φως της δημοσιότητας, πολλές εταιρίες παύουν τη διαφημιστική συνεργασία τους με την πλατφόρμα, αλλά μετά από λίγο καιρό επανέρχονται. Η Nicole Perrin, αναλύτρια στο eMarketer λέει πως αν τα εμπορικά σήματα θέλουν να σιγουρευτούν ότι αυτό θα σταματήσει, ο μόνος τρόπος για να το ενισχύσουν είναι να σταματήσουν να ξοδεύουν στο YouTube μέχρι αυτό να γίνει εντελώς ξεκάθαρο.
Οι εταιρίες συνεχίζουν να διαφημίζονται στο YouTube για να προσεγγίσουν το τεράστιο ακροατήριό τους, ιδιαίτερα τις νεότερες γενιές. Το YouTube αναφέρει ότι έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες και ότι κάθε μέρα οι χρήστες παρακολουθούν βίντεο διάρκειας ενός δις, ωρών. Τα νούμερα αυτά φαίνεται πως είναι δελεαστικά για κάποιους κολοσσούς που μπροστά στο κέρδος κάνουν τα στραβά μάτια μπροστα στο χάος που λέγεται τοποθέτηση διαφήμισης στο YoyTube.
«Έχουμε συνεργαστεί με τους διαφημιστές μας για να κάνουμε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τη δημιουργία εσόδων στο YouTube με αυστηρότερες πολιτικές, καλύτερους ελέγχους και μεγαλύτερη διαφάνεια», δήλωσε όπως αναμενόταν ο εκπρόσωπος του YouTube.
«Όταν διαπιστώνουμε ότι οι διαφημίσεις τοποθετήθηκαν σε λάθος περιεχόμενο που δεν συμμορφώνεται με τις πολιτικές μας, καταργούμε αμέσως αυτές τις διαφημίσεις. Γνωρίζουμε ότι ακόμα και όταν τα βίντεο πληρούν τις οδηγίες προς τους διαφημιζόμενους, δεν είναι όλα τα βίντεο κατάλληλα για όλες τις μάρκες», πρόσθεσε, αλλά δεν διευκρινίζει γιατί το πρόβλημα εξακολουθεί να εμφανίζεται.
Σχεδόν ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει έναν λογαριασμό YouTube και να ανεβάσει βίντεο, αλλά η εταιρεία αποφασίζει σε ποιο περιεχόμενο και σε ποια κανάλια τοποθετεί διαφημίσεις. Τα κανάλια YouTube με 1.000 συνδρομητές και 4.000 ώρες παρακολούθησης τους τελευταίους 12 μήνες μπορούν να είναι αυτά που θα κερδίσουν χρήματα από διαφημίσεις. Τα βίντεο μπορούν να έχουν διαφημίσεις ακόμα και αν τα κανάλια που τα δημοσιεύουν δεν κερδίζουν έσοδα.
Νωρίτερα αυτό το έτος, το YouTube περιόρισε το ποια κανάλια μπορούν να αποκομίσουν έσοδα από διαφημίσεις, ως μέρος της ευρύτερης προσπάθειάς του να «αποτρέψει τυχόν ακατάλληλα βίντεο από τη δημιουργία εσόδων». Οι διαφημιζόμενοι αναθέτουν στο YouTube να αποφασίσει - και να καθορίσει - ποιο περιεχόμενο είναι ευαίσθητο ή εξτρεμιστικό και δεν είναι κατάλληλο για τις διαφημίσεις τους. Οι εταιρείες μπορούν να ορίσουν ευρείς στόχους για διαφημίσεις με βάση τα δημογραφικά στοιχεία και τη συμπεριφορά των χρηστών.
Παρόλο που δεν γνωρίζουν απαραίτητα πού θα καταλήξουν οι διαφημίσεις, οι εταιρείες μπορούν να αποκλείσουν ορισμένα κανάλια και να χρησιμοποιήσουν ένα φίλτρο "αποκλεισμού ευαίσθητων θεμάτων" το οποίο έχει σχεδιαστεί για να εμποδίζει την εμφάνιση διαφημίσεων σε συγκεκριμένα κανάλια ή περιεχόμενο.
Πολλές από τις εταιρείες που επικοινωνούσαν με το CNN δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν το φίλτρο εξαίρεσης ευαίσθητων αντικειμένων και ανέμεναν ότι οι διαφημίσεις τους θα εμφανίζονταν σε περιεχόμενο που ήταν «ασφαλές για το εμπορικό σήμα». Έκαναν λάθος και φαίνεται πως το φίλτρο δεν είναι αρκετό.
Η Amazon δήλωσε ότι έχει φίλτρα στη διαφήμιση, το Facebook δήλωσε ότι συνεργάζεται με το YouTube για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Η Cisco λέει πως διακόπτει τη διαφήμιση μέχρι να έχει νεότερα για το θέμα και όλες οι εταιρίες που εμπλέκονται εμφανίστηκαν ενοχλημένες με το γεγονός πως τα προϊόντα τους ίσως έγιναν πηγή εσόδων μέσα από προβολή κατάλληλου και ακραίου περιεχομένου. Ωστόσο το ερώτημα παραμένει το ποια θα είναι η επόμενη κίνησή τους και ως πότε θα ρισκάρουν να συμβαίνει κάτι τέτοιο.
σχόλια