Μέχρι στιγμής οι 3D εκτυπωτές χρησιμοποιούνται επί το πλείστον σε βιομηχανικό επίπεδο και σε σαφώς μικρότερη κλίμακα για την κατασκευή τρισδιάστατων, χρηστικών αντικειμένων από πλαστικό.
Σε ελάχιστες περιπτώσεις όμως έχουν δοκιμαστεί σε μεγαλύτερα πρότζεκτ (σ.σ. όπως π.χ στην περίπτωση του «3D Print Canal House» στο Άμστερνταμ και πιο πρόσφατα σε αυτή του «Office of the Future» στο Ντουμπάι), δίνοντας μια γεύση των απεριόριστων δυνατοτήτων του 3-D printing, αλλά και μια εικόνα για το πως θα μοιάζει η καθημερινότητά μας σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
Πολύ πρόσφατα, η καινοτόμα, επαναστατική τεχνολογία του 3-D printing άρχισε να χρησιμοποιείται στην εφαρμογή ενός πολύ ελπιδοφόρου πρότζεκτ: Στην κατασκευή της πρώτης μοτοσυκλέτας από 3D printer.
Η θυγατρική, γερμανική εταιρεία της Airbus, APWorks που εμπνεύστηκε το πρότζεκτ, κατασκεύασε τη «Light Rider», την «ελαφρύτερη μηχανή του κόσμου», όπως λέει.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας της «Light Rider» έχει ισχύ 6 KW, και μπορεί να πιάσει από τα 0 στα 45 χιλιόμετρα σε μόλις 3 δευτερόλεπτα. Μέρος της ταχύτητας της οφείλεται στην ελαφριά κατασκευή της, αφού το φουτουριστικό της πλαίσιο ζυγίζει μόλις 6 κιλά, γεγονός που την κάνει 30% ελαφρύτερη σε σχέση με τις υπόλοιπες, συμβατικές, ηλεκτροκίνητες μηχανές (σ.σ. έχει συνολικό βάρος 35 κιλά).
Για να κατασκευάσει το πλαίσιο της Light Rider, η APWorks χρησιμοποίησε «Scalmalloy», μια custom πούδρα από κράμα αλουμινίου, η οποία στερεοποιείται και έχει την ίδια αντοχή όση το τιτάνιο.
Η μοτοσυκλέτα μπορεί να φτάσει μέχρι τα 80 χιλιόμετρα/ώρα, ενώ η μπαταρία προσφέρει αυτονομία 60 km ανά φόρτιση.
Προς το παρόν, η APWorks σχεδιάζει να βγάλει στην παραγωγή μόλις 50 κομμάτια με το κόστος αγοράς να ανέρχεται στα €50.000 το κομμάτι.
Με στοιχεία από Architectural Digest και The Verge