Το TikTok «σφυροκοπά» νέους χρήστες με βίντεο διαγωνισμών γρήγορης απώλειας κιλών και άλλους τρόπους ακραίας δίαιτας και αποτοξίνωσης οι οποίοι, σύμφωνα με τους ειδικούς υγείας, συμβάλλουν σε ένα νεο κύμα διατροφικών διαταραχών.
Έρευνα της Wall Street Journal που περιλάμβανε τη δημιουργία πάνω από δέκα αυτοματοποιημένων λογαριασμών, από υποτίθεται 13χρονους χρήστες, διαπίστωσε πως ο αλγόριθμος της δημοφιλούς εφαρμογής βίντεο, τούς προώθησε, μέσα σε λίγες εβδομάδες μετά την εγγραφή τους στην πλατφόρμα, δεκάδες χιλιάδες βιντεάκια με (αμφιλεγόμενης τακτικής) απώλεια κιλών.
Κάποια από αυτά τα βίντεο περιείχαν συμβουλές για πρόσληψη λιγότερων από 300 θερμίδες ημερησίως, άλλα κατανάλωση μόνο νερού κάποιες μέρες και ορισμένα πρότειναν τη λήψη καθαρτικών μετά από (υπερ) κατανάλωση φαγητού.
Άλλα βίντεο εμφάνιζαν λιπόσαρκα κορίτσια με τα κόκκαλά τους να προεξέχουν από το σώμα τους, στο πλαίσιο της λεγόμενης «corpse bride diet», μιας πρόσκλησης σε ιδιωτικό «διαγωνισμό με θέμα τα Χριστούγγενα» όπου καλούνταν να χάσουν όσο το δυνατόν περισσότερα κιλά πριν τις γιορτές και ενός μηνύματος διαπόμπευσης για όσα κορίτσια παράτησαν τον «αγώνα» για ένα λεπτό σώμα: «Συνειδητοποιείτε πως το να τα παρατάτε μια εβδομάδα μετά, δεν σας βγάζει πουθενά. Είστε αηδιαστικές, είναι πραγματικά ντροπιαστικό».
Την Πέμπτη, αρκετές ημέρες αφότου η εφημερίδα είχε ζητήσει σχόλιο από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, εκπρόσωπος του TikTok ανέφερε πως το μέσο θα προσαρμόσει τον αλγόριθμο σύστασης για την αποφυγή προβολών τέτοιου περιεχομένου, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης επαναξιολόγησης της πλατφόρμας και των κινδύνων που εγκυμονεί για τους νεότερους χρήστες.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, δοκιμάζει τρόπους αποτροπής προώθησης συγκεκριμένου περιεχομένου, όπως ακραίες δίαιτες, χωρισμούς ή επεισόδια μελαγχολίας, ώστε να προστατεύει την ψυχική υγεία των χρηστών της.
Τα περισσότερα βίντεο που εμφανίστηκαν στους λογαριασμούς της WSJ είχαν λιγότερες από 10.000 προβολές και πολλά από αυτά απομακρύνθηκαν από την πλατφόρμα - παρότι παραμένει ασαφές αν τα κατέβασε το TikTok ή οι δημιουργοί τους.
Ωστόσο, πολλά βίντεο εξακολουθούν να διαφεύγουν από τους ελέγχους της εταιρείας. Πολλοί χρήστες κάνουν μικροαλλαγές στην ορθογραφία hashtags ή λεζάντων (για παράδειγμα d1s0rder αντί disorder) με αποτέλεσμα τα επικίνδυνα βίντεο να φτάνουν τελικά στους ανήλικους χρήστες.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, το πείραμα της εφημερίδας δεν αντανακλά την πραγματικότητα που βιώνουν οι περισσότεροι χρήστες από το μέσο.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal