Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda

Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda Facebook Twitter
0

Το Origin, ένα αυτοκίνητο χωρίς πεντάλ και τιμόνι, παρουσίασαν οι General Motors και η Honda. Η μη ύπαρξη αυτών των παραδοσιακών στοιχείων δεν είναι το μόνο του ριζοσπαστικό χαρακτηριστικό. 

Το έξι θέσεων ηλεκτρικό όχημα δεν έχει τιμόνι, πεντάλ, υαλοκαθαριστήρες και καθρέφτες. Οι πόρτες του είναι συρόμενες, ενώ δεν υπάρχει προφανές μπροστινό και πίσω μέρος όπως στα περισσότερα τυπικά αυτοκίνητο.

Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θα μπορούν να αγοράσουν το Origin, ωστόσο θα μπορούν να το οδηγήσουν μέσα από την εφαρμογή διαμοιρασμού διαδρομών Cruise, η οποία δημιουργήθηκε από την General Motors, με την Honda να έχει επενδύσει εκεί.

Οι επιβάτες του οχήματος θα χρησιμοποιούν την εφαρμογή, που είναι παρεμφερής με τη χρήση των Uber και Lyft, και ένα αυτοκίνητο θα κατευθύνεται στο σημείο που όρισαν ώστε να τους μεταφέρει. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν κουμπιά ώστε ο επιβάτης να ξεκινάει ή να σταματά μία διαδρομή. Το Origin χρησιμοποιεί σένσορες για να «αντιληφθεί» αν κάποιος μπήκε ή βγήκε από το αυτοκίνητο.

Εκπρόσωποι της Cruise αναφέρουν πως η αφαίρεση των παραδοσιακών στοιχείων ενός αυτοκινήτου επιτρέπει να υπάρχει περισσότερος χώρος για τους επιβάτες. Οι συρόμενες πόρτες του Origin είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από οποιοδήποτε άλλο όχημα και επιτρέπει σε δύο επιβάτες να βγαίνουν ή να μπαίνουν στο όχημα την ίδια στιγμή. Το Origin έχει σχεδιαστεί τόσο για διαδρομές μέσα στην πόλη όσο και στους αυτοκινητόδρομους. 

Από την πλευρά της, η General Motors, χαιρέτησε το όχημα ως την «επανεφεύρεση των μετακινήσεων» που θα επιφέρει περιβαλλοντικά οφέλη, θα δώσει τέλος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με το όραμα των δημιουργών του, το όχημα θα κινείται 18 ώρες την ημέρα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ανάγκη για ιδιόκτητα αυτοκίνητα, πρακτική που είναι κυρίαρχη σήμερα.

H General Motors θα κατασκευάσει το Origin και η Honda θα σχεδιάσει μία σειρά από πτυχές του. Από την πλευρά της η Cruise, που ήδη εργάζεται εδώ και τρία χρόνια πάνω στο εγχείρημα, αναπτύσσει μεταξύ άλλων το λογισμικό και τους σένσορες.

Οι εταιρείες δεν ανέφεραν πότε αναμένεται να ξεκινήσουν την παραγωγή του αυτοκινήτου ούτε το πότε αυτό θα εμφανιστεί στους δρόμους. Εκπρόσωπος της Cruise ανέφερε στο CNN Business ότι αυτό θα γίνει «σχετικά σύντομα». Η εταιρεία στο παρελθόν έχει αποτύχει να πιάσει τους στόχους της.

Το 2017 η General Motors ανέφερε ότι μέχρι το τέλος του 2019 θα έχει παράξει μαζικά ηλεκτρικά και πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Το 2017 είχε ανακοινώσει σχέδια για την δοκιμή αυτοκινήτων χωρίς οδηγών στη Νέα Υόρκη χωρίς ωστόσο να υλοποιήσει την εξαγγελία της.

Όλος ο κλάδος αγωνίζεται για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν κατά τη δεκαετία που πέρασε. Οι εταιρείες αφού καταφέρουν να παράξουν ένα τέτοιο όχημα πρέπει να αποδείξουν στις ρυθμιστικές αρχές ότι είναι ασφαλές. Η Cruise θα χρειαστεί ρήτρα εξαίρεσης από την Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας για να λειτουργήσει το Origin, καθώς δεν διαθέτει παραδοσιακά εξαρτήματα όπως το τιμόνι.

Η Mary Barra, γενική διευθύντρια της GM, χαρακτήρισε το Origin ως το επόμενο βήμα της εταιρείας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. «Οι μηδενικές μας συγκρούσεις, οι μηδενικές εκπομπές και το όραμα μηδενικής συμφόρησης δεν είναι ένα σύνθημα, αλλά μια δέσμευση», δήλωσε η Barra.

 

Με πληροφορίες από CNN

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη: Πάνω από 800 εκατομμύρια ενήλικες έχουν διαγνωστεί - Το 59% δεν λαμβάνει θεραπεία

Τech & Science / Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη: Πάνω από 800 εκατομμύρια ενήλικες έχουν διαγνωστεί - Το 59% δεν λαμβάνει θεραπεία

Έκτακτη η ανάγκη για χρηματοδότηση φαρμάκων και ολοκληρωμένων προγραμμάτων για έγκαιρη ανίχνευση και αποτελεσματική θεραπεία σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.
LIFO NEWSROOM
Γιατί επιστήμονες ζητούν να μειωθούν τα ίχνη που αφήνουν στον αέρα τα αεροπλάνα

Τech & Science / Γιατί επιστήμονες ζητούν να μειωθούν τα ίχνη που αφήνουν στον αέρα τα αεροσκάφη

Τα λεγόμενα «ίχνη συμπύκνωσης» που αφήνουν πίσω τους τα αεροπλάνα δεν μας κάνουν πλύση εγκεφάλου, αλλά κάποιοι επιστήμονες πιστεύουν ότι συνεισφέρουν σημαντικά στην υπερθέρμανση του πλανήτη
LIFO NEWSROOM
Οι σκύλοι μπορούν να αναγνωρίσουν έναν κακό άνθρωπο σύμφωνα με επιστήμονες

Τech & Science / Οι σκύλοι μπορούν να αναγνωρίσουν έναν κακό άνθρωπο, σύμφωνα με Ιάπωνες επιστήμονες

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που περιελάμβανε 34 σκύλους, δείχνουν ότι οι σκύλοι διαθέτουν ανεπτυγμένη κοινωνική νοημοσύνη και μπορούν να καταλάβουν πότε ένα άτομο δεν είναι αξιόπιστο
LIFO NEWSROOM
Ο Ουρανός, ο παγωμένος πλανήτης - γίγας μπορεί να έχει παρεξηγηθεί επί σχεδόν 40 χρόνια

Τech & Science / Ο Ουρανός, ο παγωμένος πλανήτης - γίγας μπορεί να έχει παρεξηγηθεί επί σχεδόν 40 χρόνια

Ένα σπάνιο γεγονός ηλιακού ανέμου λάμβανε χώρα όταν το Voyager 2 της NASA πέρασε από εκεί το 1986, σύμφωνα με μια μελέτη, το οποίο επηρέασε αυτό που πιστεύαμε για τον αινιγματικό πλανήτη.
LIFO NEWSROOM
Μυστηριώδεις κρατήρες εξερράγησαν στον πάγο της Σιβηρίας

Τech & Science / Οι επιστήμονες έλυσαν τον γρίφο με τους μυστηριώδεις κρατήρες στο παγωμένο έδαφος της Σιβηρίας

Οι κρατήρες έχουν γοητεύσει αλλά και προβληματίσει τους επιστήμονες, οι οποίοι έχουν περάσει χρόνια προσπαθώντας να διαλευκάνουν την ύπαρξή τους - Τώρα έχουν εξήγηση
LIFO NEWSROOM
Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξοπλίζει ρομπότ-σκύλους για να «κυβερνήσει» τον πραγματικό κόσμο

Τech & Science / Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξοπλίζει ρομπότ-σκύλους για να «κυβερνήσει» τον πραγματικό κόσμο

Η ανάλυση δεδομένων από αισθητήρες, κάμερες και άλλες συσκευές βοηθά τα ρομπότ να αντιλαμβάνονται αντικείμενα, να κατανοούν το έδαφος και να αναγνωρίζουν εμπόδια, παρέχοντας τη δυνατότητα να επιχειρούν σε απρόβλεπτα περιβάλλοντα
LIFO NEWSROOM
Μελέτη: Ακόμα και μόνο πέντε λεπτά άσκησης βοηθούν στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης

Τech & Science / Μελέτη: Ακόμα και μόνο πέντε λεπτά άσκησης βοηθούν στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι το αποτέλεσμα της μελέτης θα λειτουργήσει και σε ψυχολογικό επίπεδο, ώστε η άσκηση να μπει στην καθημερινότητα ακόμα περισσότερων ανθρώπων
LIFO NEWSROOM