Αδιαφορώντας για τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες για την κρίση που αντιμετωπίζει το Facebook, o Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει βάλει στόχο να περάσει αλλαγές και νέες υπηρεσίες στο κοινωνικό δίκτυο που τον έκανε μεγιστάνα και «αφεντικό» πρώτης γραμμής σε ό,τι αφορά τα new media.
Έτσι, μετά τις αλλαγές στο Messenger που ανακοινώθηκαν χθες, ο Ζούκερμπεργκ το ίδιο βράδυ είχε έτοιμη και ακόμη μία πρωτοποριακή υπηρεσία που φιλοδοξεί να αλλάξει το τοπίο των media μέσα στα επόμενα χρόνια. Ο λόγος για την υπηρεσία Instant Articles, μία φιλόδοξη ιδέα που ανακοινώθηκε σχεδόν πριν από έναν χρόνο, ο ίδιος ο Ζούκερμπεργκ είχε δεσμευθεί τον Φεβρουάριο ότι την άνοιξη θα έχει νεότερα και, χθες κατά τη διάρκεια παρουσίασης, το έφερε στο «τραπέζι».
«Ελαφρύτερα», πιο διαδραστικά, συμβατά με όλες τις εφαρμογές του Facebook τα Instant Articles αρχικά είχαν παρουσιαστεί ως η εύκολη λύση δημοσιεύσεων, όταν το ίντερνετ «σερνόταν». Μετά – και σε πιλοτικό στάδιο – έγιναν διαθέσιμα σε συγκεκριμένους εκδοτικούς φορείς, που μόνο καλά είχαν να πουν για την επίδραση και την αύξηση της επισκεψιμότητας τους και τώρα, περίπου έναν χρόνο μετά, το Facebook έχει μερικά πολύ καλά νέα για την αποτελεσματικότητα αυτής της νέας υπηρεσίας. Σύμφωνα, με τα όσα ανακοινώθηκαν χθες, λοιπόν, τα Instant Articles εξασφαλίζουν παραμονή στο άρθρο που «μοιράζεται» κάποιος και μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στα links.
Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε ότι:
- Οι χρήστες που κλίκαραν λινκ της συγκεκριμένης υπηρεσίας εγκατέλειπαν πολύ πιο δύσκολα το άρθρο, σε ποσοστό, μάλιστα, 70%.
- Τα άρθρα που μοιράζονταν οι χρήστες μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, μοιράζονταν γενικότερα κατά 30% περισσότερο απ’ ό,τι οποιοδήποτε άλλο λινκ στο διαδίκτυο.
- Ας σημειωθεί ότι αυτή η υπηρεσία και οι δημοσιεύσεις της φυσικά θα είναι μετρήσιμες από τη Google Analytics, όπως κάθε άλλο site στο Διαδίκτυο.
Ας σημειωθεί, ότι η συγκεκριμένη ήταν μία υπηρεσία που αρχικά τουλάχιστον απευθυνόταν μόνο σε διαχειριστές περιεχομένου, δηλαδή, Μέσα Ενημέρωσης, διαφημιστικές εταιρείες, ενώ τώρα ανοίγει η "βεντάλια" των ανθρώπων, στους οποίους απευθύνεται.
Επίσης, χθες το Facebook ανακοίνωσε ένα επίσημο plugin της WordPress το οποίο θα εξασφαλίζει άμεση πρόσβαση στην υπηρεσία σε όσους κάνουν χρήση της. Το συγκεκριμένο πρόσθετο δεν έχει τεθεί ακόμη σε λειτουργία, όμως, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο.