Θυμάμαι κάποτε (την εποχή που η δισκογραφική παραγωγή δεν ήταν προϊόν μυθοπλασίας και αστικών μύθων) λέγαμε για τον "τρίτο δύσκολο δίσκο" του εκάστοτε καλλιτέχνη. Για αυτόν που αναγκάζεται να κάνει το επόμενο βήμα, να δείξει το κάτι διαφορετικό. Ένας κανόνας που κάποια στιγμή πήγε να εδραιωθεί και στο χώρο του gaming (βλέπε π.χ. GTA 3 ), αλλά μετά οι publishers ανακάλυψαν την... Τριλογία.
Κάπως έτσι είδαμε αγαπημένα franchises άλλοτε να ξεχειλώνουν για να καταλάβουν τρία ξεχωριστά δισκάκια κι άλλες φορές πάλι να εξελίσσονται σε έπη που ερωτοτρόπησαν ασύστολα με τα καμμένα εγκεφαλικά μας κύτταρα (ναι Mass Effect, για σένα μιλάω).
Μια από αυτές τις περιπτώσεις είναι σίγουρα και η σειρά God of War. Οι περιπέτειες του μυθικού τραμπούκου Kratos και οι παρτίδες του με το δωδεκάθεο έχουν μείνει ανεξίτηλα χαραγμένες στη gaming μνήμη μας κάτι που σημαίνει ότι πάντα θα υπάρχει χώρος στην καρδιά μας για τον καραφλό Σπαρτιάτη. Και κάπως έτσι ο "τρίτος δύσκολος δίσκος" έγινε μακρινό παρελθόν και το τέταρτο μέρος (χωρίς να μετράμε τις φορητές προσπάθειες), είναι γεγονός.
Η Sony και το Sant Monica Studio επιστρέφουν στην Αρχαία Ελλάδα (λέμε τώρα...) με ένα prequel (στα πρότυπα των πρόσφατα αναβαθμισμένων HD remakes του ξεχασμένου PSP), και το God of War: Ascension τοποθετείται χρονολογικά στην αρχή των πάντων.
Η ιστορία μπορεί να είναι λίγο-πολύ γνωστή σε όλους πλέον (ο Kratos ήταν πιστός υπηρέτης του θεού του πολέμου Άρη, μέχρι που εκείνος τον εξαπάτησε και κατέληξε να ξεκληρίζει ολόκληρη την οικογένεια του, κάτι που κομματάκι εξόργισε τον πρώτο) μόνο που αυτή τη φόρα μας δίνεται η δυνατότητα να βιώσουμε τα γεγονότα που μέχρι πρότινος μας είχαν απλά εξιστορηθεί, από πρώτο χέρι. Να καταλάβουμε επιτέλους κι εμείς από που πηγάζει η απύθμενη οργή του οξύθυμου πρωταγωνιστή μας.
Το ενδιαφέρον όμως του νέου τίτλου δεν εξαντλείται στο storyline του. Μπορεί το gameplay να παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο με κάθε God of War που έχεις πιάσει μέχρι σήμερα στα χέρια σου (κάτι που σημαίνει ότι αν δε ξέρεις για τι πράγμα μιλάω, καλά θα κάνεις να βγεις από τη σπηλιά που κρυβόσουν όλα αυτά τα χρόνια). Μπορεί το combo system που αγαπήσαμε να μην έχει εξελιχτεί στο ελάχιστο, με αποτέλεσμα οι "βετεράνοι" να κάνουν πάρτι ακόμα και στα μεγάλα επίπεδα δυσκολίας. Μπορεί ακόμα και ο τεχνικός τομέας να μη μας φαίνεται περισσότερο εντυπωσιακός από αυτόν που θαυμάσαμε προ τριετίας στο επικό κλείσιμο της τριλογίας. Όλα αυτά όμως δε σημαίνουν πως το τελικό αποτέλεσμα είναι κάτι λιγότερο από αυτό που κάθε fan της σειράς -κυριολεκτικά- λαχταρούσε. Και κάτι παραπάνω...
Στο God of War: Ascension βλέπουμε για πρώτη φόρα και multiplayer στο παιχνίδι. Για να είμαι ακόμα πιο ακριβής, είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε multiplayer με αυτό τον τρόπο σε τέτοιου είδους παιχνίδι.
Οκτώ παίκτες μονομαχούν στις αρένες του Ολύμπου για χάρη του Θεού που πιστεύουν, σε τέσσερα διαφορετικά modes παραλλαγές των γνωστών και επιτυχημένων συνταγών του παρελθόντος (team deathmatch, capture the flag κλπ). Μια προσθήκη που κανείς δε ζήτησε ποτέ κι όμως προσφέρει πολύ περισσότερα από όσα θα μπορούσε κανείς να ζητήσει. Τι άλλο να ζητήσεις;
Να στο πω κι αλλιώς: για τους φανατικούς της σειράς, απαραίτητο. Για όλους τους υπόλοιπους (τους ποιους;) ακόμα περισσότερο!
σχόλια