Όταν ο ραλίστας Sam Schmidt τράκαρε σε αγώνες το 2000 κανείς δεν πίστευε ότι θα οδηγήσει ξανά, αφού ο τραυματισμός του έγινε η αιτία να γίνει τετραπληγικός. Όμως χάρη σε ένα νέο τεχνολογικό επίτευγμα ο Schmidt θα ξανακάτσει πίσω από το αγωνιστικό τιμόνι μιας Corvette Stingray την οποία θα ελέγχει μόνο με κινήσεις του κεφαλιού του.
Πίσω από αυτό το πρωτοποριακό project, βρίσκεται η εταιρεία Arrow η οποία ανέπτυξε το ημι-αυτόνομο σύστημα οδήγησης SAM, που το προσάρμοσε σε μια ειδικά διαμορφωμένη Corvette, το οποίο, με την βοήθεια σαρωτών με υπέρυθρες ακτίνες θα διάβάζει τις κινήσεις του κεφαλιού του οδηγού, μεταφράζοντάς τις σε κινήσεις του τιμονιού. Το μόνο σημείο που θα απαιτεί έλεγχο μέσω της αφής θα είναι το φρένο του αυτοκινήτου το οποίο θα ελέγχει ο Schmidt, με έναν ειδικό σένσορα πίεσης που θα έχει στο στόμα του.
Επίσης, ένα ειδικό σύστημα πλοήγησης, θα επαναφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο σε περίπτωση παρεκτροπής του. Φυσικά, ο Schmidt, κατά τη διάρκεια της κούρσας θα έχει συνοδηγό ενώ ένα επιτελείο τεχνικών θα μπορεί να αναλάβει ανά πάσα στιγμή την τηλεκατεύθυνση του οχήματος, σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη.
Το εγχείρημα του Schmidt, θα γίνει στην πίστα αγώνων που θα φιλοξενήσει το ράλι Indy 500, στις 25 Μαΐου.
"Το project SAM επιθυμεί να εμπνεύσει τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ώστε να γίνουν οι οδηγοί της δικής τους ζωής - να ξεπερασουν τα εμπόδια, να επιτύχουν φιλόδοξους στόχους και να κάνουν πράξη όσα θεωρούν πιθανά, με τη δύναμη της προηγμένης τεχνολογίας", δήλωσε η Arrow Electronics.
[CNET]
σχόλια