Η Microsoft Ελλάς πραγματοποίησε τη Δευτέρα 15 Απριλίου τους ελληνικούς τελικούς του 11ου Παγκόσμιου Φοιτητικού Διαγωνισμού Imagine Cup, αναδεικνύοντας την ομάδα Kinemat με το ομώνυμο project ως το μεγάλο νικητή που θα συμμετέχει στους παγκόσμιους τελικούς στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, από τις 8 έως τις 11 Ιούλιου, εκπροσωπώντας την Ελλάδα.
Οι δέκα ομάδες που επιλέχτηκαν να συμμετέχουν στην τελική φάση του ελληνικού διαγωνισμού παρουσίασαν της εφαρμογές που έχουν αναπτύξει. Οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό είχαν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις προτάσεις τους σε δύο διαφορετικές κατηγορίες:
• World Citizenship. Ανάπτυξη εφαρμογών με «κοινωνική ευαισθησία» σε πεδία όπως η εκπαίδευση ή η υγειονομική περίθαλψη.
• Innovation. Μέσω αυτής της κατηγορίας, ενθαρρύνεται η ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών για καταναλωτές, οι οποίες μπορεί να εισάγουν κάτι καινούριο στα κοινωνικά δίκτυα, στις online αγορές ή στην έρευνα.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την βράβευση τριών νικητών σε κάθε κατηγορία, καθώς και με την ανάδειξη ενός μεγάλου νικητή που θα λάβει μέρος στους διεθνείς τελικούς στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας (8 έως τις 11 Ιούλιου). Μεγάλος νικητής αναδείχτηκε η ομάδα Kinemat, που αποτελείται από τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Πειραιά Γεωργία Καλύβα, Γιώργο Μανωλτζά, Μιχάλη Νικολαΐδη και Κώστα Ντόκο. Μέντορας της ομάδας είναι ο Συμεών Ρετάλης, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Το project Kinemat συνδυάζει τα εικονογραφημένα εκπαιδευτικά βιβλία που στοχεύουν στο να βοηθήσουν τα παιδιά μικρής ηλικίας (4-6 χρονών) να αποκτήσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τις παιγνιώδεις δραστηριότητες των παιδιών με αντικείμενα όπως κύβους, τουβλάκια lego, κλπ. Έτσι η ομάδα Kinemat δημιουργεί διαδραστικά αφηγηματικά εκπαιδευτικά βιβλιο-παιχνίδια τα οποία παίζονται από παιδιά μικρής ηλικίας (4-6 χρονών) με φυσική αλληλεπίδραση χάρη στην κάμερα Kinect for Windows της Microsoft και με τη χρήση αντικειμένων. Τα παιδιά διαβάζουν ένα διαδραστικό βιβλίο και καλούνται να ξετυλίξουν το νήμα της ιστορίας παίζοντας ατομικές και συνεργατικές δραστηριότητες είτε με τα χέρια και το σώμα είτε αξιοποιώντας αντικείμενα. Σε ένα τέτοιο τεχνολογικά υποστηριζόμενα εκπαιδευτικό περιβάλλον η ομάδα Kinemat επιδιώκει να ωθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο και να εμπλουτίσει την εκπαιδευτική διαδικασία με διασκεδαστικές, βιωματικές και συνάμα μαθησιακά αποτελεσματικές δραστηριότητες μέσω τεχνολογιών φυσικής αλληλεπίδρασης και επαυξημένης πραγματικότητας.
Ο διαγωνισμός Imagine Cup ξεκίνησε από τη Microsoft Corp. το 2003 με στόχο να ενθαρρύνει τους νέους να αναπτύξουν καινοτόμες εφαρμογές, διεκδικώντας παράλληλα διεθνή αναγνώριση. Στον ενδέκατο χρόνο του, ο διαγωνισμός προχώρησε σε επανασχεδιασμό των κατηγοριών του, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και επιθυμίες του νεανικού κοινού. Σημαντικό είναι επίσης ότι το χρηματικό ποσό το οποίο θα διεκδικήσουν οι μεγάλοι νικητές των παγκόσμιων τελικών υπερδιπλασιάστηκε, φτάνοντας πλέον το ποσό των 300.000 δολαρίων.
Το Imagine Cup έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση στους νέους όλου του κόσμου, καθώς πάνω από 1,65 εκατομμύρια νέοι έχουν συμμετάσχει καταθέτοντας τις προτάσεις τους. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα ο διαγωνισμός πραγματοποιείται από το 2004 και έχουν συμμετάσχει συνολικά περίπου 6.000 άτομα, αναπτύσσοντας αξιόλογα project και έχοντας λάβει διακρίσεις στους παγκόσμιους τελικούς. Ενδεικτικά αναφέρουμε: το project SmartEyes έλαβε την 3η θέση το 2004, το project Sign2Talk έλαβε τη 2η θέση το 2005, ενώ το 2011 το project Touring Machine πήρε την πρώτη θέση στην κατηγορία Interoperability Challenge.
Το 2012 η ομάδα Symbiosis με το ομώνυμο project βρέθηκε στην 6η θέση, ενώ συνεχίζει την επέκταση του project της, λαμβάνοντας προσφάτως επιχορήγηση ύψους 10.000€ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
σχόλια