Το Instagram έχει ξεκινήσει την δοκιμαστική λειτουργία in-app πληρωμών για αγορές προϊόντων συνεργατών του χωρίς να χρειάζεται να αφήνουν οι χρήστες την εφαρμογή.
Το Instagram πρόσθεσε ήσυχα ένα χαρακτηριστικό ενσωματωμένων πληρωμών (in-app), το οποίο αρχικά λειτουργεί σε δοκιμαστική φάση για ορισμένους χρήστες. Η νέα λειτουργία εντοπίστηκε για πρώτη φορά σήμερα από το TechCrunch.
Η νέα δυνατότητα επιτρέπει στους χρήστες να προσθέσουν μια πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και ένα pin για πρόσθετη ασφάλεια. Μετά την αρχική ρύθμιση, οι χρήστες μπορούν να κάνουν αγορές μέσα από το Instagram. Επί του παρόντος, οι χρήστες στους οποίους είναι διαθέσιμη η λειτουργία είναι σε θέση να κλείνουν ραντεβού σε σπα και εστιατόρια μέσω της κοινής χρήσης με την εφαρμογή RESY, φτιαγμένη ειδικά για κρατήσεις.
Άγνωστο, το πότε ή αν θα εμφανιστεί τελικά η νέα λειτουργία στην Ευρώπη. Αλλά, το ίδιο το Instagram επιβεβαίωσε ότι σύντομα όλοι οι χρήστες του θα είναι σε θέση να κάνουν κρατήσεις υπηρεσιών από έναν περιορισμένο αριθμό επιχειρήσεων στην πλατφόρμα.
Το χαρακτηριστικό ενσωματωμένων πληρωμών φαίνεται να αποτελεί την επέκταση των αρχικών σχεδίων της πλατφόρμας, όταν πέρυσι την άνοιξη είχε ανακοινώσει τα μεγάλα του εμπορικά σχέδια, ειδικά στο να δώσει τη δυνατότητα σε επαγγελματικά προφίλ να έχουν εμπορικές δραστηριότητες μέσα από την εφαρμογή. Τότε, τον Μάρτιο του 2017 το Instagram δήλωσε ότι θα κυκλοφορήσει το χαρακτηριστικό αργότερα μέσα στο 2017, κάτι που δεν συνέβη ποτέ, μέχρι πριν λίγες ώρες, αν και ακόμα είναι σε δοκιμαστική φάση.
Τι μπορεί να σημαίνει, όμως, όλο αυτό - έστω και σε δοκιμαστικό επίπεδο; Το Instagram ως γνωστόν ανήκει στο Facebook και θα χρησιμοποιεί την υποδομή του Facebook Payments για να εισαγάγει τα στοιχεία της κάρτας ενός χρήστη. Με αυτή τη κίνηση, λοιπόν, το Instagram μπορεί να γίνει ένα τεράστιο e-shop αφού ήδη είναι γεμάτο από χιλιάδες προϊόντα και υπηρεσίες, τόσο χρηστών όσο και εταιρειών.
Η πιλοτική υλοποίηση ενός εμπορικού προγράμματος είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα επεκταθεί στο μέλλον, πέρα από κρατήσεις εστιατορίων και κέντρων ομορφιάς, αφού τα "shoppable tags" και οι συνεργασίες του με μεγάλους παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν αποδειχθεί αρκετά ωφέλιμες για το δίκτυο του. Πάντως, εδώ αξίζει να σκεφτούμε και μια μικρή λεπτομέρεια: το Snapchat έχει ξεκινήσει και δοκιμάζει μια ανάλογη υπηρεσία ενσωματωμένων πληρωμών από τον περασμένο Φεβρουάριο.
σχόλια