Ο διαχωρισμός του PayPal από το eBay, προ λίγων ημερών μετά από δώδεκα χρόνια από την εξαγορά του από τον γίγαντα του e-commerce, συνoδεύτηκε από ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Το τοπίο στις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου αλλάζει ραγδαία.
Σε αυτό το ιδιότυπο διαζύγιο, και τις επερχόμενες αλλαγές που βλέπουμε να έχουν αντίκτυπο και στην Ελλάδα με τις ελληνικές τράπεζες να σπεύδουν να λανσάρουν νέα προϊόντα, έπαιξε καθοριστικότατο ρόλο η κίνηση της Apple να ρίξει στο παιχνίδι το δικό της προϊόν.
Φυσικά αναφερόμαστε στο Apple Pay, που θα επιτρέπει στους κατόχους iPhone να πραγματοποιούν πλέον τις αγορές τους, σκανάροντας το δακτυλικό τους αποτύπωμα στον αναγνώστη, Touch ID και παρουσιάζοντας τη συσκευή που περιέχει πλέον το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών (NFC) στο ταμείο.
Mέχρι στιγμής δεν έχει γίνει ούτε μια συναλλαγή με το σύστημα πληρωμών της Apple αφού θα είναι έτοιμο για λειτουργία σε διάστημα ενός μήνα από τώρα.
H Apple από καιρό έχει δείξει ότι το ενδιαφέρον της για τις συσκευές και τα αστραφτερά gadgets έχει μοιραστεί με την δίψα της να κατακτήσει την πρωτιά σε αυτό τον χώρο διαχείρισης των συναλλαγών μας αλλά και το παγκόσμιο εμπόριο.
Σε αυτό συνηγορούν τα mega-deals με τους τρεις μεγαλύτερους διαχειριστές άυλου χρήματος (VISA, AmEx, MASTERCARD) που ανακοίνωσε προ τριών εβδομάδων αλλά και τον πρώτο γύρο συμφωνιών που έχει συνάψει με 22.000 brands λιανικής στην Αμερική για συμβατότητα των ταμείων τους με το Apple Pay.
Όμως μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει ούτε μια συναλλαγή με το σύστημα πληρωμών της Apple αφού θα είναι έτοιμο για λειτουργία σε διάστημα ενός μήνα από τώρα. Οι αναλυτές πάντως εκτιμούν, με βάση την εμπειρία τους με άλλα συστήματα πληρωμών όπως το Google Wallet που πήγε άπατο, ότι ο δρόμος για την Apple δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα και ο ανταγωνισμός θα είναι λυσσαλέος.
Όπως αναφέρουν οι New York Times, με την ανακοίνωση του συστήματος Apple Pay, το PayPal πλήρωσε ολοσέλιδες καταχωρήσεις που την κατηγορούσαν για αμέλεια στη διαχείριση δεδομένων των χρηστών της, ιδιαίτερα μετά τη διαρροή γυμνών φωτογραφιών διασημοτήτων, γνωστό ως Fappening. "Εμείς ο Λαός, θέλουμε τα χρήματά μας να είναι πιο ασφαλή από τις selfie μας» έλεγε η διαφήμιση, και ίσως να περιέχει μια δόση αλήθειας, παρά τα όσα υποστηρίζει η Apple ότι το σύστημά mobile πληρωμών της είναι ασφαλέστερο ακόμα κι από τη χρήση πιστωτικής.
Αλλαγές όπως αυτή που ευαγγελίζεται η Apple και το PayPal και το παγκόσμιο χρηματοοικονομικό σύστημα, χρειάζονται πρώτα να περάσουν το τεστ του χρόνου, αλλά και αρκετούς τολμηρούς χρήστες που θα «πέσουν» στην αρένα του beta testing μέχρι να εξασφαλιστεί το οποιοδήποτε σύστημα πληρωμής μέσω gadget. Έως τότε, το πλαστικό χρήμα, θα συνεχίσει να κυριαρχεί και να βαραίνει το πορτοφόλι μας.
σχόλια