Πώς η 1,5 ώρα  την ημέρα μπροστά σε οθόνη επηρεάζει την ανάπτυξη των παιδιών

Πώς η 1,5 ώρα  την ημέρα μπροστά σε οθόνη επηρεάζει την ανάπτυξη των παιδιών Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freepik.com
0

Τα παιδιά που περνούν 90 λεπτά την ημέρα βλέποντας τηλεόραση ή τάμπλετ υστερούν σε σχέση με τους συνομηλίκους τους που δεν χρησιμοποιούν οθόνες, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Μόλις μιάμιση ώρα οθόνης μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στα νήπια, με τα αποτελέσματα να δείχνουν κατώτερες του μέσου όρου γλωσσικές και κοινωνικές δεξιότητες.

Τα ευρήματα αποκάλυψαν αποτελέσματα κάτω του μέσου όρου αναφορικά με το λεξιλόγιο, την επικοινωνία, τη γραφή και την αριθμητική για παιδιά ηλικίας δύο έως οκτώ που περνούσαν περισσότερο χρόνο στις συσκευές τους, σε σύγκριση με παιδιά που δεν το έκαναν.

Ακαδημαϊκοί στο Πανεπιστήμιο του Canterbury, στη Νέα Ζηλανδία, παρακολούθησαν την ανάπτυξη περισσότερων από 6.000 παιδιών ηλικίας δύο έως οκτώ ετών και τη μέτρησαν σε σχέση με τη σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ότι τα μικρότερα παιδιά δεν πρέπει να περνούν περισσότερο από μία ώρα την ημέρα μπροστά σε μία οθόνη. Διαπίστωσαν ότι τα παιδιά κάτω των δύο ετών που περνούσαν περισσότερα από 90 λεπτά παρακολουθώντας τηλεόραση ή διαδίκτυο είχαν πιο αδύναμες γλωσσικές δεξιότητες και ήταν πιο πιθανό να συμπεριφέρονται άσχημα όταν ήταν μεγαλύτερα. Τα παιδιά που παρακολουθούσαν οθόνες για περισσότερο από 1,5 ώρα, στην ηλικία των τεσσεράμισι έως οκτώ ετών, είχαν επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο όσον αφορά στο λεξιλόγιο, την επικοινωνία, τη γραφή και  την αριθμητική.

Αυτά τα παιδιά είχαν επίσης φτωχότερες κοινωνικές δεξιότητες και υψηλότερα επίπεδα «προβλημάτων με συνομηλίκους», ήταν πιο πιθανό να παίζουν μόνα τους και ήταν λιγότερο αρεστά στα άλλα παιδιά.

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι ήταν λιγότερο προσεκτικά και πως ήταν λιγότερο πιθανό να μοιράζονται τα παιχνίδια τους.

Για όσα παιδιά έβλεπαν δυόμισι ώρες τηλεόραση την ημέρα τα ευρήματα ήταν ακόμη χειρότερα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, όσοι περνούσαν επιπλέον χρόνο στις συσκευές τους ήταν πιο πιθανό να βρίσκονται στο χαμηλότερο ένα τρίτο της τάξης τους, ακαδημαϊκά.

Αντίθετα, παιδιά που περνούσαν λιγότερο από μία ώρα στις οθόνες τους είχαν καλύτερες γλωσσικές δεξιότητες, υψηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης και λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς.

Η ερευνήτρια Μέγκαν Γκαθ είπε ότι υπήρχε μια «γραμμική σχέση» μεταξύ του χρόνου οθόνης και των ακαδημαϊκών αποτελεσμάτων. Η ίδια εξήγησε: «Βρήκαμε μια γραμμική σχέση, επομένως όσο περισσότερο χρόνο τα παιδιά εκτέθηκαν στην οθόνη, τόσο χειρότερα τα πήγαν όσον αφορά τα αποτελέσματα, και αυτό ήταν πιο εμφανές στα υψηλότερα επίπεδα έκθεσης στην οθόνη».

Πόσο χρόνο πρέπει να περνά ένα παιδί μπροστά σε μία οθόνη;

Οι κατευθυντήριες γραμμές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) συμβουλεύουν ότι τα παιδιά ηλικίας κάτω των δύο ετών δεν πρέπει να έχουν καθόλου χρόνο οθόνης, ενώ τα παιδιά ηλικίας μεταξύ δύο και πέντε ετών θα πρέπει να έχουν λιγότερο από μία ώρα την ημέρα.

Ωστόσο, υπολογίζεται ότι περίπου το 80% των παιδιών δύο ετών και το 95% των πεντάχρονων περνούν τελικά περισσότερο χρόνο από αυτόν μπροστά σε οθόνη.

Με πληροφορίες από Telegraph

 
 
Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΠΥ: Οι ενήλικες που πάσχουν από διάσπαση προσοχής έχουν μικρότερο προσδόκιμο ζωής, σύμφωνα με μελέτη

Τech & Science / ΔΕΠΥ: Οι ενήλικες που πάσχουν από διάσπαση προσοχής έχουν μικρότερο προσδόκιμο ζωής, σύμφωνα με μελέτη

Η ΔΕΠΥ συνδέεται με υψηλότερα ποσοστά καπνίσματος, παχυσαρκίας, καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου, μεταξύ άλλων προβλημάτων υγείας, όπως αναφέρουν οι ερευνητές
LIFO NEWSROOM
TikTok: Έστειλε μήνυμα ευχαριστίας στον Ντόναλντ Τραμπ σε όλους τους χρήστες του

Τech & Science / TikTok: Μετά την επαναλειτουργία ευχαρίστησε τον Τραμπ με μήνυμα που έστειλε σε όλους τους χρήστες στην Αμερική

170 εκατομμύρια χρήστες του TikTok, μετά την αποκατάσταση της λειτουργίας της εφαρμογής είδαν το μήνυμα: «Ως αποτέλεσμα των ενεργειών του προέδρου Τραμπ, το TikTok είναι και πάλι σε λειτουργία στις ΗΠΑ!»
LIFO NEWSROOM