Το φαινόμενο της μαζικής εξόδου εκδρομέων προκαλεί, περιστασιακά, προβλήματα σε πολλές πόλεις του κόσμου.
Σε γενικές γραμμές, τα μποτιλιαρίσματα προκαλούνται συχνά από την κακή οδηγική συμπεριφορά όπως είναι η απότομη αλλαγή λωρίδας χωρίς φλας, η οδήγηση χωρίς σύνεση, οι άσχημες καιρικές συνθήκες που φοβίζουν πολλούς οδηγούς ή ακόμη και μια ακινητοποίηση αυτοκινήτου λόγω βλάβης.
Ερευνητές του πανεπιστημίου Vanderbilt, στο Τενεσί των ΗΠΑ, απέδειξαν ότι τέτοιες καθυστερήσεις θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν χάρη στην τεχνολογία «προσαρμοστικής πλοήγησης» Adaptive Cruise Control (ACC).
Το ACC μπορεί αυτόματα να επιβραδύνει και να επιταχύνει το αυτοκίνητο, ώστε να εναρμονιστεί με την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος. Η συγκεκριμένη τεχνολογία εφαρμόζεται με επιτυχία εδώ και χρόνια από πολλές εταιρείες, κυρίως σε πολυτελή μοντέλα.
Σύμφωνα με το πείραμα που έγινε, 36 οδηγοί της Ford οδήγησαν σε αυτοκινητόδρομο την ίδια διαδρομή χρησιμοποιώντας τη μία φορά την τεχνολογία και την άλλη χωρίς την τεχνολογία.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Τα οχήματα με ενεργοποιημένο το ACC μείωσαν τις επιπτώσεις του φρεναρίσματος περισσότερο σε σχέση με εκείνα που δεν το είχαν ενεργοποιήσει. Επίσης τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η χρήση του ACC είχε ως αποτέλεσμα στην ομαλότερη ροή της κυκλοφορίας.
Παράλληλα ένα προηγούμενο ερευνητικό συνεργατικό πρόγραμμα με χρηματοδότηση από την ΕΕ, υπό τη διεύθυνση του Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν της Γερμανίας, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οχήματα εξοπλισμένα με ACC και τεχνολογία Forward Collision Warning μπορεί να αποτρέψει ή να μετριάσει τις επιπτώσεις σε περισσότερα από το 5% των τροχαίων οχημάτων που επιφέρουν τραυματισμούς.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γλιτώνει για τους οδηγούς πάνω από 3 εκατομμύρια ώρες εγκλωβισμού στην κυκλοφορία, αλλά και να μειώσει την κατανάλωση από τα επιβατικά οχήματα κατά 3%.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια