«Υπερεκτιμημένη» η αξία των ειδήσεων στη βιομηχανία της διαφήμισης, ισχυρίζεται η Google

Η Google αφαίρεσε τις ειδήσεις από τη μηχανή αναζήτησης και είδε «μηδενική διαφορά» Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Η Google δήλωσε ότι το ειδησεογραφικό περιεχόμενο δεν είναι σημαντικό για τη διαφημιστική της δραστηριότητα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ενός πειράματος που διεξήγαγε σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. 

Ο τεχνολογικός γίγαντας αφαίρεσε τις ειδήσεις από τα αποτελέσματα αναζήτησης για το 1% των χρηστών του για 2,5 μήνες και την Παρασκευή ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της δοκιμής.

«Η μελέτη έδειξε ότι όταν αφαιρέσαμε αυτό το περιεχόμενο, δεν υπήρξε καμία αλλαγή στα διαφημιστικά έσοδα της μηχανής αναζήτησης και μια πτώση <1% (0,8%) στη χρήση», έγραψε Google.

Ο Πολ Λίου, διευθυντής οικονομικών της Google, ανέφερε σε δήλωσή του ότι έχουμε «δει αρκετές ανακριβείς αναφορές που υπερεκτιμούν κατά πολύ την αξία του ειδησεογραφικού περιεχομένου για την Google»

Η εταιρεία πρόσθεσε στην έκθεση ότι ο πραγματικός αντίκτυπος των διαφημιστικών εσόδων «δεν θα μπορούσε να διακριθεί στατιστικά από το μηδέν, ούτε συνολικά ούτε ανά χώρα».

Το πείραμα διεξήχθη στο Βέλγιο, την Κροατία, τη Δανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία και την Ισπανία.

Η δοκιμή προοριζόταν επίσης για τη Γαλλία, αλλά ένα γαλλικό δικαστήριο μπλόκαρε την κίνηση και προειδοποίησε ότι η Google θα τιμωρηθεί με πρόστιμο για παραβίαση συμφωνίας με την αντιμονοπωλιακή αρχή.

Γιατί η Google έκανε το πείραμα

Η Google δήλωσε ότι η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συμμόρφωσης της εταιρείας με την Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα Πνευματικά Δικαιώματα (EUCD), ένα από τα νομικά πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και το πρόγραμμα αδειοδότησης για τους εκδότες ειδήσεων της ΕΕ.

Η Οδηγία για τα Πνευματικά Δικαιώματα στοχεύει στη διασφάλιση δίκαιης αμοιβής για τα μέσα ενημέρωσης από πλατφόρμες όπως η Google, που επωφελούνται από το περιεχόμενό τους.

Η Google αφαίρεσε τις ειδήσεις από τη μηχανή αναζήτησης και είδε «μηδενική διαφορά» Facebook Twitter
Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Σούνταρ Πιτσάι / Φωτ: EPA, αρχείου

Ο ευρωπαϊκός νόμος ορίζει ότι η Google και παρόμοιοι φορείς πρέπει να πληρώνουν τα ειδησεογραφικά μέσα για τη χρήση τμημάτων του περιεχομένου τους. Ωστόσο, το ζήτημα του πόσο αξίζει αυτό στην πραγματικότητα αυτό το περιεχόμενο θα μπορούσε να αποτελέσει επιχείρημα που θα χρησιμοποιήσει η Google στις διαπραγματεύσεις.

Η αρχή ανταγωνισμού της Γαλλίας επέβαλε πέρυσι πρόστιμο ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ στην Google για παραβάσεις που συνδέονται με τους κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας για τους εκδότες ειδησεογραφικών μέσων.

Υπήρξαν επίσης ανησυχίες σχετικά με την υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης της Google που χρησιμοποιεί περιεχόμενο ειδησεογραφικών ιστοσελίδων για να εκπαιδεύσει δωρεάν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της.

Με πληροφορίες από Euronews

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Google πληρώνει 28 εκατομμύρια δολάρια σε αγωγή για φυλετική προκατάληψη

Διεθνή / Η Google πληρώνει 28 εκατομμύρια δολάρια σε αγωγή για φυλετική προκατάληψη

Η μήνυση ανέφερε ότι ισπανόφωνοι, Λατίνοι, αυτόχθονες Αμερικανοί εργαζόμενοι ή και από άλλα υπόβαθρα, ξεκινούσαν με χαμηλότερους μισθούς και επίπεδα εργασίας από τους λευκούς και Ασιάτες ομολόγους τους
LIFO NEWSROOM
Google, Σεργκέι Μπριν: 60 ώρες εργασίας την εβδομάδα, «το γλυκό σημείο παραγωγικότητας»

Διεθνή / Google, Σεργκέι Μπριν: 60 ώρες εργασίας την εβδομάδα, «το γλυκό σημείο παραγωγικότητας»

Εάν οι εργαζόμενοι δούλευαν σκληρότερα και ήταν στο γραφείο περισσότερο, η εταιρεία θα μπορούσε να φτάσει σε μια σημαντική ανακάλυψη τεχνητής γενικής νοημοσύνης, δήλωσε ο συνιδρυτής του τεχνολογικού γίγαντα
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο διαβήτης τύπου 2 αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του ήπατος και του παγκρέατος

Τech & Science / Ο διαβήτης τύπου 2 αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του ήπατος και του παγκρέατος

Mελέτη εντόπισε πως η πιθανότητα ανάπτυξης μερικών από τους πιο θανατηφόρους όγκους ήταν έως και πέντε φορές υψηλότερη σε γυναίκες που έχουν πρόσφατα διαγνωστεί με διαβήτη τύπου 2
LIFO NEWSROOM
Το TikTok αφαίρεσε το φίλτρο που κάνει τους χρήστες «υπέρβαρους» μετά από θύελλα αντιδράσεων

Τech & Science / Το TikTok αφαίρεσε το φίλτρο που κάνει τους χρήστες «υπέρβαρους» μετά από θύελλα αντιδράσεων

Πολλοί άνθρωποι μοιράστηκαν τις εικόνες τους «πριν και μετά» στην πλατφόρμα μαζί με αστεία για το πόσο διαφορετικοί φαίνονται, ενώ άλλοι θεώρησαν ότι επρόκειτο για body shaming
LIFO NEWSROOM