ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

19χρονη Πακιστανή δέχτηκε επίθεση και κάηκε ζωντανή από άντρες επειδή αρνήθηκε πρόταση γάμου

19χρονη Πακιστανή δέχτηκε επίθεση και κάηκε ζωντανή από άντρες επειδή αρνήθηκε πρόταση γάμου Facebook Twitter
H γιαγιά της 19χρονης που βρήκε φριχτό θάνατο επειδή αρνήθηκε πρόταση γάμου πενθεί πάνω από τη σορό της
10

Μετά από φριχτά βασανιστήρια, η νεαρή Πακιστανή που αρνήθηκε να παντρευτεί τον γιο του πρώην αφεντικού της βρήκε αποτρόπαιο θάνατο καθώς ομάδα αντρών που της επιτέθηκε της έβαλαν φωτιά και την έκαψαν ζωντανή.

Η Μαρία Σαντακάτ, 19 ετών, δέχθηκε επίθεση τη Δευτέρα από μια ομάδα ανθρώπων στο χωριό Άνω Ντεβάλ, κοντά στο Μούρι, τόπο παραθερισμού κοντά στην πρωτεύουσα Ισλαμαμπάντ. "Βασανίσθηκε και μετά κάηκε ζωντανή. Την μεταφέραμε στο νοσοκομείο στο Ισλαμαμπάντ, αλλά σήμερα υπέκυψε στα τραύματά της", δήλωσε σήμερα ο Αμπντούλ Μπασίτ, ο θείος του θύματος, στο AFP μπροστά από τη μονάδα εγκαυμάτων του Πακιστανικού Ινστιτούτου Ιατρικών Επιστημών.


Πενθούντες συγγενείς διαμαρτυρήθηκαν και εξέφρασαν με ένταση τα συναισθήματά τους, καθώς η αστυνομία μετέφερε τη σορό της σε ένα άλλο ίδρυμα για να υποβληθεί σε νεκροψία. Σύμφωνα με τον Μπασίτ, η ανιψιά του δέχθηκε επίθεση από τον διευθυντή ενός ιδιωτικού σχολείου, στο οποίο είχε διδάξει, και από συνεργούς του, επειδή αρνήθηκε να παντρευτεί τον γιο του.


"Ήταν διαζευγμένος και δύο φορές μεγαλύτερος από εκείνη, αρνήθηκε την πρόταση και παραιτήθηκε από τη δουλειά της", δήλωσε ο Μπασίτ. "Στο τέλος της επιτέθηκαν". Σύμφωνα με την αστυνομία, το νεαρό κορίτσι είπε πριν πεθάνει ότι αυτοί που της επιτέθηκαν ήταν ο διευθυντής του σχολείου και άλλα τέσσερα πρόσωπα. "Συλλάβαμε τουλάχιστον έναν από τους υπόπτους και οι άλλοι καταζητούνται", διευκρίνισε ο αστυνομικός που τέθηκε επικεφαλής της έρευνας, ο Μαζάρ Ικμπάλ.


Σύμφωνα με έναν γιατρό του νοσοκομείου, το νεαρό κορίτσι υπέκυψε στα σοβαρά εγκαύματα που έφερε σε μεγάλο μέρος του σώματός της.
Είναι η δεύτερη φορά σε λίγο περισσότερο από έναν μήνα που μια Πακιστανή καίγεται εξαιτίας διένεξης σχετικής με γάμο.


Ένα νεαρό κορίτσι, που κατηγορούνταν ότι βοήθησε μια φίλη να διαφύγει με έναν άνδρα, στραγγαλίσθηκε και στη συνέχεια κάηκε κατ' εντολήν του συμβουλίου ενός χωριού στις 29 Απριλίου στο βορειοδυτικό Πακιστάν.


Κάθε χρονιά στο Πακιστάν εκατοντάδες γυναίκες σκοτώνονται από συγγενείς τους με πρόσχημα την υπεράσπιση της οικογενειακής "τιμής".

10

ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νότια Κορέα: Ο στρατιωτικός νόμος επέστρεψε μετά από 45 χρόνια για να ανατραπεί σε 3 ώρες - Τι ακολουθεί

Διεθνή / Νότια Κορέα: Ο στρατιωτικός νόμος επέστρεψε μετά από 45 χρόνια για να ανατραπεί σε 3 ώρες - Τι ακολουθεί

Η πλειοψηφία του Κοινοβουλίου καταψήφισαν τον στρατιωτικό νόμο, αλλά το υπουργείο Άμυνας της χώρας επιμένει ότι τον τελευταίο λόγο τον έχει ο πρόεδρος - Χιλιάδες πολίτες στους δρόμους
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Χάος στη Νότια Κορέα: Ούτε ο πρωθυπουργός γνώριζε για τον στρατιωτικό νόμο που εφάρμοσε ο Γιουν Σοκ Γιολ

Διεθνή / Χάος στη Νότια Κορέα: Ούτε ο πρωθυπουργός γνώριζε για τον στρατιωτικό νόμο που εφάρμοσε ο Γιουν Σοκ Γιολ

Ο υπουργός Άμυνας, Κιμ Γιονγκ Χιουν, φέρεται να παρέκαμψε τόσο το υπουργικό συμβούλιο όσο και τον πρωθυπουργό, προτείνοντας απευθείας στον πρόεδρο την κήρυξη στρατιωτικού νόμου
LIFO NEWSROOM
Στρατιωτικός νόμος στη Νότια Κορέα: Ποιος είναι ο πρόεδρος Γιουν Σουκ-Γιολ

Διεθνή / Στρατιωτικός νόμος στη Νότια Κορέα: Ποιος είναι ο πρόεδρος Γιουν Σουκ-Γιολ

Ηταν εισαγγελέας για 27 χρόνια - Εξελέγη με πολύ μικρή διαφορά πρόεδρος το 2022 - Σταματά ανεξάρτητες έρευνες για σκάνδαλα όπου εμπλέκεται η σύζυγός του και κορυφαίοι αξιωματούχοι
ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Διευθυντής ιδιωτικού σχολείου. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια γι'αυτούς που, μπροστά σε τέτοιου είδους εγκλήματα, τα ρίχνουν πάντοτε όλα στην φτώχεια και τον αναλφαβητισμό.
...στην έμφυλη βία, την κουλτούρα του βιασμού και στην πατριαρχία επίσης.ο άνδρας που δεν μαθαίνει το "όχι"/ την απόρριψη/ την αποτυχία/ την έκφραση συναισθημάτων πλην της οργής και του θυμού.σαν αυτόν τον άνδρα:http://www.lifo.gr/now/world/102459σαν αυτόν τον άνδρα:http://www.lifo.gr/now/society/102300σαν αυτόν τον άνδρα:http://www.lifo.gr/now/society/102407σαν αυτόν τον άνδρα:http://www.lifo.gr/now/greece/101875
Αναρωτιέμαι εάν μπορείς να διακρίνεις τη διαφορά μεταξύ εγκλημάτων πάθους και κοινωνικά αποδεκτών λυντσαρισμάτων σε κοινωνίες όπου θεωρείται επιβεβλημένο να συμμετάσχει στην "τιμωρία" από ένα ολόκληρο σόι μέχρι ένα ολόκληρο χωριό. Αναρωτιέμαι...
Το συγκεκριμένο περιστατικό έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης και ελπίζω να αποδοθεί -όντως- δικαιοσύνη, δεδομένων και των πιέσεων του περιγύρου, που τίθεται υπέρ της δολοφονημένης γυναικός.Τις *διαφορές* -στο μέτρο του δυνατού- στα εν λόγω κοινωνικοπολιτικά και γεωγραφικά πλαίσια πιστεύω πως τις γνωρίζω και φρίττω.Εσύ, όμως, μπορείς να αναγνωρίζεις τις *ομοιότητες* της επιθετικής συμπεριφοράς των x,y,ω ανδρών, οι οποίες δεν είναι -απαραιτήτως- εγγενείς και ουσιοκρατικές και που παρουσιάζονται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης; Ή μήπως επαναπαύεσαι στις "πολιτισμένες" σου δάφνες;…Κάθε βδομάδα, για να μην πω πιο συχνά, στην Ελλάδα, προκύπτουν περιστατικά ακραίας έμφυλης βίας που αρνούμαι να ονομάζω εγκλήματα «πάθους», καθώς το πάθος δηλώνει και επιρρίπτει ευθύνη στην γυναίκα (που "κάπως προκάλεσε την τύχη της") και δίνει ένα ελαφρυντικό στον άνδρα (γιατί "άνδρας είναι -ζώον δηλαδή- τι να κάνει και αυτός"). Αυτά είναι εγκλήματα -ΕΝ ΨΥΧΡΩ- πολλές φορές, με θύματα γυναίκες, που καλούνται να γίνουν αποδέκτες του παραλόγου και της πλήρους αδυναμίας των συγκεκριμένων ανδρών να διαχειριστούν την απόρριψη (εικονική ή πραγματική, καινούργια ή παλαιά) ή οτιδήποτε άλλο τους κάνει να νομίζουν ότι η εξουσία τους, ορίζει ποια ζει και ποια πεθαίνει, ποια ζει βιασμένη, ποια όχι, ποια ζει καμένη ή σιδερωμένη και ποια όχι κ.λπ..
Συμφωνώ απολύτως με βλαχάκι για τη χρήση του όρου "έγκλημα πάθους" - η λέξη αφενός δίνει μια, μερική έστω, δικαιολόγηση του εγκλήματος, αφετέρου μοιάζει να αίρει ευθύνες από τον εγκληματία και να τις φορτώνει σε μια αόριστη έννοια, το "πάθος", δύναμη ανεξέλεγκτη και υπεράνθρωπη. Γενικώς, "δεν έφταιγα εγώ, κύριε πρόεδρε, το πάθος..."Επίσης, άσπιλη και αμόλυντη κοινωνία δεν υπάρχει πουθενά. Πέραν του ότι σεξιστικά πρότυπα μπορούν να εντοπιστούν και σε πολύ προηγμένες κοινωνίες, πάντα πρέπει - δυστυχώς - να λαμβάνουμε υπόψη τα επιμέρους προβληματικά χαρακτηριστικά (διανοητικά, ψυχολογικά κλπ.) του κάθε ανθρώπου και οικογένειας. Γι'αυτό πάντα θα υπάρχει έγκλημα - και από τα δύο φύλα.http://www.lifo.gr/now/world/102573Το θέμα είναι αν η συχνότητα του εγκλήματος το καθιστά κοινωνικό φαινόμενο, αν δικαιολογείται από την κοινωνία, αν -το χειρότερο όλων- συχνά συγκαλύπτεται και δεν υπάρχουν διώξεις, ούτε καν αποκάλυψη. Βλέπετε, εδώ η κοπέλα δολοφονήθηκε από ξένους, τι γίνεται όμως όταν τις δολοφονούν οι συγγενείς τους;"As Sarwar sought assistance for a divorce from her first cousin, her family arranged her murder after the shame felt in her attempt to marry a man of her choice. The police did not make any arrests or pursue prosecution as Sarwar's family is highly well known in elite, political circles""Ayman Udas, a Pashtun singer from the Peshawar area, was shot to death apparently by her two brothers who "viewed her divorce, remarriage and artistic career as damaging to family honour." No one was prosecuted"https://en.wikipedia.org/wiki/Honour_killing_in_Pakistan
iris συμφωνώ ότι υπεισέρχονται ζητήματα ψυχικής υγείας εν αντιθέσει με περίπου αποδεκτές ανάλογα με το περιβάλλον "απονομές δικαιοσύνης" και πολιτισμικούς παράγοντες, τύπου εγκλήματα τιμής. Eδώ στην γειτονική μας Τουρκία, κι όχι στο Πακιστάν δολοφονούνται, γυναίκες, τρανς, ομοφυλόφιλοι για τέτοια θέματα.Όμως, νομίζω, ότι υπερβάλουμε λίγο στην εκτίμησή μας ότι όλοι οι δυτικοί είναι -απλά- psyco-sociopaths και υποτιμούμε καταστροφικές ρητορικές μίσους/ κουλτούρα της βίας κ.ά παράγοντες που οπλίζουν τα χέρια των -έστω-ψυχικά και συναισθηματικά ασταθών. Η περίπτωση του ΜRA Peter Nollan, ο οποίος είχε ενδύσει ιδεολογικά το μίσος του για τις γυναίκες -και όχι δεν έδρασε στο spur of the moment- είναι μία χαρακτηριστική περίπτωση.Στις ΗΠΑ το 1/3 των δολοφονημένων γυναικών προκύπτει από τους συντρόφους τους. Αντιστοίχως μόνο το 0,075/3 των δολοφονημένων ανδρών προκύπτει από τις συντρόφους του (για να μην μιλήσουμε και για άλλα σημεία του κόσμου, όπως την Λατινική Αμερική ή την Νότιο Αφρική ή, ή, ή… όπου το φαινόμενο είναι μάστιγα!). Εδώ υπάρχει πια ειδική λέξη: femicide. Oπότε "κοινωνικό φαινόμενο" -σύμφωνα με τις στατιστικές- αποτελεί η δολοφονική έκφραση της βίας ανδρών ως προς τις γυναίκες και όχι το αντίθετο (χωρίς να υποτιμούμε και τα αντίθετα φαινόμενα, βεβαίως).Και καταλήγοντας: γιατί οι υπερασπιστές των γενικεύσεων: πακιστανοί άνδρες= πρωτόγονα βάρβαρα ζώα, δεν λένε άνδρες= βίαια βάρβαρα ζώα; Και θα σου πω γιατί, γιατί επιλέγουμε κάθε φορά την γενίκευση που μας βολεύει και κουμπώνει μ΄ αυτό που έχουμε στο κεφάλι μας.@xouftalo, Γιουβέτσι man,Η αποικιοκρατία προκάλεσε πολλά δεινά στους εκάστοτε και λαούς, αλλά ταυτόχρονα και κάποια καλά. Δεν πιστεύω, βέβαια, ότι τα καλά τα έκανα οι κατακτητές λόγω της «ψυχής της μάνας τους», αλλά κοιτούσαν και το δικό τους όφελος, όπως πάντοτε. Περί της σημερινής epoch οι ηγεσίες και οι λαοί έχουν τις ευθύνες τους και οι ξένοι εμπλεκόμενοι είχαν-έχουν και θα έχουν επίσης τις δικές τους, με το κατάλληλο διάβασμα μπορεί κανείς να τα βάλει κάτω τα πράγματα, αιτίες, αφορμές, αποτελέσματα κ.λπ..
Βλαχάκι ουσιαστικά δεν διαφωνούμε γιατί, αν πρόσεξες, πριν αναφερθώ στον ψυχολογικό παράγοντα δηλώνω ότι ακόμη και στις πολύ προηγμένες κοινωνίες (προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, τη δική μας τη βάζω στις "μεσαία" προηγμένες) δεν έχουν πλήρως εκλείψει τα σεξιστικά πρότυπα. Τα οποία ασφαλώς παίζουν ρόλο στο έγκλημα.Όπως και άλλα πρότυπα βέβαια: Όταν οι άνδρες γαλουχούνται με τη νοοτροπία της επίλυσης διαφορών σωματικά (απέναντι σε άντρες και γυναίκες) γίνονται επικίνδυνοι για όλους, αλλά για τις γυναίκες διπλά, λόγω σωματικής διάπλασης*.Η κοινωνική αποδοχή της βίας είναι το πρόβλημά μου. Είτε μιλάμε για σεξουαλική παρενόχληση στη Δύση, είτε για φόνους τιμής στην Ασία.Τους Πακιστανούς δεν θα τους βοηθήσει σε κάτι η σκέψη "ε καλά, και οι Δυτικοί κάνουν εγκλήματα". Τους βοηθάει όταν υπάρχει κοινωνική κατακραυγή -γιατί η κοινωνία τους προοδεύει και οι νοοτροπίες αλλάζουν- που θα οδηγήσει σε αλλαγές. Και οι διεθνείς οργανώσεις βοηθούν όταν συμβάλλουν στην καταδίκη και στις κυρώσεις, και όχι όταν σιωπούν φοβούμενες μην κατηγορηθούν για πολιτισμικό ιμπεριαλισμό.Σε κάθε περίπτωση, πουθενά δεν λέω ότι "πακιστανοί άνδρες=κτήνη". Δεν υπάρχει φυλή, φύλο, τάξη, whatever, που να τους θεωρώ συλλήβδην κτήνη ή αγίους. Υπάρχουν προοδευτικότατοι Πακιστανοί. Όπως υπάρχουν και Πακιστανές (και Ελληνίδες, Ιταλίδες, Αμερικάνες) που συμβάλλουν φοβερά στη διαιώνιση των σεξιστικών προτύπων, λόγω της ανατροφής τους.Το πρόβλημά μου αφορά στα (ακόμη) κυρίαρχα κοινωνικά πρότυπα, που συντηρούνται από άνδρες και γυναίκες - και παράλληλα, ευτυχώς, καταπολεμώνται από άνδρες και γυναίκες.* Εδώ εντοπίζεται και μια μερική δικαιολόγηση για τους άνδρες: Για να μην είναι επικίνδυνοι απαιτείται διπλάσια αυτοσυγκράτηση. Αν πχ. εγώ επιτεθώ, έξαλλη, με όλη μου την ορμή, με τις γυμνές γροθιές μου, στο αγόρι μου, θα του προκαλέσω μικρούς/μέτριους τραυματισμούς, πιθανότατα θα μπορέσει να με ακινητοποιήσει, και πάντως είναι σχεδόν αδύνατον να μη μπορέσει έστω να μου ξεφύγει. Αν εκείνος μου επιτεθεί με ακριβώς την ίδια (για τα μέτρα του) ορμή, η βαριά σωματική βλάβη είναι θέμα δευτερολέπτων, ενώ είναι και φοβερά εύκολο να σκοτωθώ. Θέλω να πω, ακόμη κι αν άντρες και γυναίκες είναι ακριβώς εξίσου βίαιοι, πάλι οι γυναίκες θα μετρούν πολύ περισσότερα θύματα. Ο εχθρός άρα δεν είναι μόνο ο σεξισμός, αλλά συνολικά η κουλτούρα της βίας.
Εννοείται πως όπου υπάρχει γενικότερο αυξημένο επίπεδο βίας, αυτό συμπαρασύρει και την έμφυλη βία, στα ύψη. Εξυπακούεται πως πρέπει να δοθεί προσοχή στο ότι η οργή αποτελεί το μοναδικό συναισθηματικό outlet και είναι κάτι που μαθαίνεται σε άνδρες. Εν γένει το σύνολο των καταστάσεων είναι προβληματικό, όχι (μόνο) οι μοναδες.Η έμφυλη βία πολλές φορές εκμεταλλεύεται το γεγονός της υποδεέστερης σωματικής ρώμης των γυναικών, αρκετές φορές, όμως, εκμεταλλεύεται το νοητικό, ψυχολογικό, συναισθηματικό κομμάτι, επιστρατεύει την παγίδευση και την δημιουργία συνθηκών παγίδευσης του ατόμου, καθώς και συστημικά την ανώτερη θέση των ανδρών. Στην τελική, τελική, αν πας να παίξεις σφαλιάρες με τον ρινόκερο, ναι, μάλλον θα βρεθεις ποδοπατημένος, αν τον πυροβολήσεις στο κούτελο όμως? Δεν το κάνεις, ομως, γιατι ακόμη και η βία είναι σύστημα, που δεν έχεις "μάθει".