Κόμπι Μπράιαντ: Ο πιλότος βασιζόταν στην όρασή του κι όχι στα όργανα - Εν μέσω πυκνής ομίχλης

Κόμπι Μπράιαντ: Ο πιλότος βασιζόταν στην όρασή του κι όχι στα όργανα - Εν μέσω πυκνής ομίχλης Facebook Twitter
Το αίτημα του πιλότου και η «τυφλή» πτήση εν μέσω πυκνής ομίχλης
0

Συγκλονισμένη είναι η διεθνής κοινή γνώμη από το θάνατο του Κόμπι Μπράιαντ, της κόρης του και επτά άλλων ανθρώπων, μετά τη συντριβή του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαιναν, χθες Κυριακή, με τα ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας να πληθαίνουν.

Σύμφωνα με το Associated Press, το ελικόπτερο που μετέφερε τους εννιά, συνετρίβη στους λόφους έξω από το Λος Άντζελες, εν μέσω έντονης ομίχλης που είχε κριθεί αρκετά επικίνδυνη ώστε να καθηλώσει τα ελικόπτερα της τοπικής αστυνομίας.

Λόγω της χαμηλής ορατότητας και παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες, ο πιλότος είχε πάρει ειδική άδεια από τον πύργο ελέγχου. Το ελικόπτερο πέταξε βόρεια από την κομητεία Όραντζ και έκανε κύκλους για περίπου 15 λεπτά κοντά στο Μπέρμπανγκ, περιμένοντας άδεια για να συνεχίσει. Σύμφωνα με τα ηχητικά ντοκουμέντα μεταξύ του πιλότου και του πύργου ελέγχου, στο ελικόπτερο δόθηκε άδεια πτήσης υπό το καθεστώς ειδικών κανόνων, των λεγόμενων Special Visual Flight Rules που σημαίνει πως ο πιλότος ακολουθούσε πτήση εξ όψεως κι όχι βάσει των πτητικών του οργάνων.

Η απόφαση του πιλότου πιθανότατα θα βρεθεί στο επίκεντρο έρευνας για τα αίτια της συντριβής.

Αργότερα, και προτού χαθεί η επαφή με το ραντάρ, ο πιλότος αιτήθηκε το λεγόμενο flight following - που επιτρέπει στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να παρακολουθούν την πτήση και να βρίσκονται σε συνεχή επαφή. Ωστόσο, ο ελεγκτής απάντησε πως το ελικόπτερο βρισκόταν «σε πολύ χαμηλό ύψος πτήσης ώστε να παρακολουθείται».

Το ελικόπτερο συνετρίβη περίπου στις 9.45 το πρωί, τοπική ώρα, με τα συντρίμμια του να σκορπίζονται σε μία επιφάνεια ανάλογη ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το ΑΡ, όταν καρφώθηκε στο έδαφος, το ελικόπτερο πετούσε με 184 μίλια την ώρα και έχανε ύψος με ρυθμό 4000 ποδιών το λεπτό.

Όπως αναφέρει ο ιατροδικαστής της κομητείας του Λος Άντζελες, το δύσβατο σημείο της συντριβής δυσχεραίνει το έργο ανάσυρσης των πτωμάτων. Ο ίδιος εκτιμά πως ίσως χρειαστούν τουλάχιστον δύο ημέρες για το σκοπό αυτό.

Ο Κουρτ Ντιτς, πρώην πιλότος του Κόμπι Μπράιαντ, ανέφερε στο CNN πως το Sikorsky S-76B, το μοντέλο του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαιναν τα εννέα άτομα, ήταν «εξαιρετικά περίπλοκο», αλλά αξιόπιστο. «Δεν πέφτουν απλώς από τον ουρανό» τόνισε ο Ντιτς προσθέτοντας πως για να πετάξει ένας χειριστής τέτοιου είδους μοντέλο ελικοπτέρου, χρειαζόταν τουλάχιστον 2.000 ώρες πτήσης. Το δυστύχημα, εκτιμά ο ίδιος, είναι πιθανότερο να προκλήθηκε από τις άσχημες καιρικές συνθήκες παρά από βλάβη στον κινητήρα ή μηχανικό πρόβλημα.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών αναμένεται να ξεκινήσει έρευνα σχετικά με την ασφάλεια του μοιραίου ελικοπτέρου, αλλά και τον πιλότο.

Με πληροφορίες από Associated Press/New York Times/CNN

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ψεύτικα βίντεο στο TikTok δείχνουν εκατοντάδες χιλιάδες να διαδηλώνουν υπέρ του AfD στη Γερμανία

Διεθνή / Ψεύτικα βίντεο στο TikTok δείχνουν εκατοντάδες χιλιάδες να διαδηλώνουν υπέρ του AfD στη Γερμανία

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα αφορά βίντεο από διαδήλωση στο Αμβούργο τον Ιανουάριο του 2024, το οποίο παρουσιάζεται ως φιλο-AfD πορεία, ενώ στην πραγματικότητα επρόκειτο για μαζική διαμαρτυρία κατά της ακροδεξιάς
LIFO NEWSROOM
Ο Μασκ ως πρόεδρος των ΗΠΑ στο νέο εξώφυλλο του Time

Διεθνή / Ο Έλον Μασκ ως πρόεδρος των ΗΠΑ στο νέο εξώφυλλο του Time

Η «εισβολή» του μεγιστάνα στο Δημόσιο έχει φέρει αντιδράσεις - «Έχει πρόσβαση σε όλα μας τα δεδομένα, τι τον σταματάει από το να κλέψει τα χρήματα των φορολογούμενων;» ανησυχεί η Βουλή των Αντιπροσώπων
LIFO NEWSROOM
Διπλωματική ένταση μεταξύ Νέας Ζηλανδίας και Νήσων Κουκ – Διαφωνία για το διαβατήριο και συνεργασία με την Κίνα

Διεθνή / Διπλωματική ένταση μεταξύ Νέας Ζηλανδίας και Νήσων Κουκ – Διαφωνία για το διαβατήριο και συνεργασία με την Κίνα

Η Νέα Ζηλανδία, μέσω του υπουργού Εξωτερικών Ουίνστον Πίτερς, επανέλαβε ότι η έκδοση διαβατηρίου, η πλήρης ανεξαρτησία και η ένταξη στον ΟΗΕ είναι εφικτά μόνο για πλήρως ανεξάρτητες χώρες
LIFO NEWSROOM