Κόμπι Μπράιαντ: Ο πιλότος βασιζόταν στην όρασή του κι όχι στα όργανα - Εν μέσω πυκνής ομίχλης

Κόμπι Μπράιαντ: Ο πιλότος βασιζόταν στην όρασή του κι όχι στα όργανα - Εν μέσω πυκνής ομίχλης Facebook Twitter
Το αίτημα του πιλότου και η «τυφλή» πτήση εν μέσω πυκνής ομίχλης
0

Συγκλονισμένη είναι η διεθνής κοινή γνώμη από το θάνατο του Κόμπι Μπράιαντ, της κόρης του και επτά άλλων ανθρώπων, μετά τη συντριβή του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαιναν, χθες Κυριακή, με τα ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας να πληθαίνουν.

Σύμφωνα με το Associated Press, το ελικόπτερο που μετέφερε τους εννιά, συνετρίβη στους λόφους έξω από το Λος Άντζελες, εν μέσω έντονης ομίχλης που είχε κριθεί αρκετά επικίνδυνη ώστε να καθηλώσει τα ελικόπτερα της τοπικής αστυνομίας.

Λόγω της χαμηλής ορατότητας και παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες, ο πιλότος είχε πάρει ειδική άδεια από τον πύργο ελέγχου. Το ελικόπτερο πέταξε βόρεια από την κομητεία Όραντζ και έκανε κύκλους για περίπου 15 λεπτά κοντά στο Μπέρμπανγκ, περιμένοντας άδεια για να συνεχίσει. Σύμφωνα με τα ηχητικά ντοκουμέντα μεταξύ του πιλότου και του πύργου ελέγχου, στο ελικόπτερο δόθηκε άδεια πτήσης υπό το καθεστώς ειδικών κανόνων, των λεγόμενων Special Visual Flight Rules που σημαίνει πως ο πιλότος ακολουθούσε πτήση εξ όψεως κι όχι βάσει των πτητικών του οργάνων.

Η απόφαση του πιλότου πιθανότατα θα βρεθεί στο επίκεντρο έρευνας για τα αίτια της συντριβής.

Αργότερα, και προτού χαθεί η επαφή με το ραντάρ, ο πιλότος αιτήθηκε το λεγόμενο flight following - που επιτρέπει στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να παρακολουθούν την πτήση και να βρίσκονται σε συνεχή επαφή. Ωστόσο, ο ελεγκτής απάντησε πως το ελικόπτερο βρισκόταν «σε πολύ χαμηλό ύψος πτήσης ώστε να παρακολουθείται».

Το ελικόπτερο συνετρίβη περίπου στις 9.45 το πρωί, τοπική ώρα, με τα συντρίμμια του να σκορπίζονται σε μία επιφάνεια ανάλογη ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το ΑΡ, όταν καρφώθηκε στο έδαφος, το ελικόπτερο πετούσε με 184 μίλια την ώρα και έχανε ύψος με ρυθμό 4000 ποδιών το λεπτό.

Όπως αναφέρει ο ιατροδικαστής της κομητείας του Λος Άντζελες, το δύσβατο σημείο της συντριβής δυσχεραίνει το έργο ανάσυρσης των πτωμάτων. Ο ίδιος εκτιμά πως ίσως χρειαστούν τουλάχιστον δύο ημέρες για το σκοπό αυτό.

Ο Κουρτ Ντιτς, πρώην πιλότος του Κόμπι Μπράιαντ, ανέφερε στο CNN πως το Sikorsky S-76B, το μοντέλο του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαιναν τα εννέα άτομα, ήταν «εξαιρετικά περίπλοκο», αλλά αξιόπιστο. «Δεν πέφτουν απλώς από τον ουρανό» τόνισε ο Ντιτς προσθέτοντας πως για να πετάξει ένας χειριστής τέτοιου είδους μοντέλο ελικοπτέρου, χρειαζόταν τουλάχιστον 2.000 ώρες πτήσης. Το δυστύχημα, εκτιμά ο ίδιος, είναι πιθανότερο να προκλήθηκε από τις άσχημες καιρικές συνθήκες παρά από βλάβη στον κινητήρα ή μηχανικό πρόβλημα.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών αναμένεται να ξεκινήσει έρευνα σχετικά με την ασφάλεια του μοιραίου ελικοπτέρου, αλλά και τον πιλότο.

Με πληροφορίες από Associated Press/New York Times/CNN

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Διεθνή / Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Περίπου ένα μήνα μετά το πολυδιαφημισμένο άνοιγμα των κέντρων κράτησης, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, «επαναπατρίζονται» στην Ιταλία δεκάδες αστυνομικοί και κοινωνικοί λειτουργοί
LIFO NEWSROOM