Ανθρώπινο λάθος δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιταλία

Ανθρώπινο λάθος δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιταλία Facebook Twitter
0

Σε ανθρώπινο λάθος φαίνεται ότι οφείλεται το σιδηροδρομικό δυστύχημα που προκάλεσε τον θάνατο 23 ανθρώπων στη νότια Ιταλία, αν και ο σταθμάρχης που κατηγορείται αρνείται ότι είναι ο μοναδικός υπεύθυνος.


"Εγώ έδωσα την εντολή να ξεκινήσει το τρένο, εγώ ύψωσα το πράσινο σήμα, υπήρχε σύγχυση, τα τρένα είχαν καθυστερήσεις", δήλωσε ο Βίτο Πικαρέτα, σταθμάρχης της Άντρια, τον οποίο επικαλούνται τα ΜΜΕ. Δύο επιβατικά τρένα που κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα στην ίδια σιδηροτροχιά συγκρούστηκαν μετωπικά το πρωί της Τρίτης στη νοτιοανατολική Ιταλία. Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης τα μπροστινά βαγόνια συνεθλίβησαν προκαλώντας 23 θανάτους και 52 τραυματισμούς. "Αλλά δεν είναι μόνο δικό μου το λάθος, όλοι με λιθοβολούν, αλλά είμαι κι εγώ θύμα", πρόσθεσε. "Υποφέρουμε μαζί με τις οικογένειες που έχασαν τους δικούς τους, αλλά δεν πρέπει να πέφτουν όλα μόνο στις δικές μας πλάτες", δήλωσε η σύζυγός του Τζουζεπίνα.

Ανθρώπινο λάθος δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιταλία Facebook Twitter


Το δυστύχημα συνέβη σε μονή σιδηρογραμμή, όπου ένα τρένο δεν μπορεί να περάσει παρά μόνο αν οι σταθμάρχες στις δύο πόλεις συνεννοηθούν τηλεφωνικά ποιο θα περάσει πρώτο. Από χθες ο Μάσιμο Μαζίλι, δήμαρχος του Κοράτο δήλωνε με βεβαιότητα: "η ευθύνη σε ένα τέτοιο γεγονός αποδίδεται ασφαλώς σε κάποιο πρόσωπο, επειδή διαφορετικά δεν θα μπορούσε να συμβεί".


Σύμφωνα με τη La Stampa, τρία τρένα, ένα παραπάνω απ΄ό,τι συνήθως, θα περνούσαν από αυτό το τμήμα και, όταν πέρασε το δεύτερο τρένο, ο σταθμάρχης της Άντρια έκανε το λάθος να αφήσει να φύγει το τρένο που προκάλεσε τη σύγκρουση. Όμως ο σταθμάρχης του Κοράτο, ο Αλέσιο Πορτσέλι κατηγορείται κι αυτός από τη δικαιοσύνη επειδή έπρεπε να έχει αντιληφθεί, χάρη στα όργανα που διαθέτει, ότι ένα τρένο ερχόταν αντιθετα από την κατεύθυνση εκείνου που μόλις είχε αναχωρήσει από τον σταθμό. Ο Πορτσέλι επρόκειτο να συνταξιοδοτηθεί σε μερικούς μήνες όταν συνέβη το δυστύχημα. Η εταιρία τον απέλυσε.

Μια πλήρης έρευνα

Η εισαγγελία του Τράνι, που έχει επιφορτιστεί με την έρευνα, δηλώνει πως η έρευνα για την αλήθεια δεν θα σταματήσει στο προσωπικό των σταθμών αλλά θα εξετάσει επίσης τους λόγους των επανειλημμένων καθυστερήσεων στον εκσυγχρονισμό αυτού του τμήματος της σιδηροτροχιάς ενώ υπήρχε διαθέσιμη χρηματοδότηση. "Δεν θα σταματήσουμε στα προφανή στοιχεία, στις απλές λύσεις. Θα ερευνήσουμε όλες τις ευθύνες περιλαμβανομένων και εκείνων διαφορετικής φύσης", δήλωσε ο εισαγγελέας του Τράνι, Φραντσέσκο Τζανέλα.

Ανθρώπινο λάθος δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιταλία Facebook Twitter


Ο επικεφαλής της Εθνικής Αρχής κατά της Διαφθοράς (ANAC) Ραφαέλε Καντόνε επέρριψε την ευθύνη στην ενδημική ιταλική διαφθορά, που καθιστά πιο δύσκολη την υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών, χωρίς να αναφερθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση του δυστυχήματος στην Απουλία. "Η τραγωδία είναι πιθανότητα αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους, η δικαστική εξουσία θα αναλάβει να ξεκαθαρίσει τα γεγονότα, αλλά είναι βεβαίως επίσης η συνέπεια ενός παλαιού προβλήματος στη χώρα μας, εκείνου της κατασκευής των κατάλληλων υποδομών. Και μία από τις αιτίες αυτών των δυσκολιών είναι ακριβώς η διαφθορά", δήλωσε ο Καντόνε.


Η Ιταλία ανακαλύπτει επίσης εκ νέου πως χιλιάδες χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού της δικτύου είναι μονές σιδηροτροχιές και πως ένα μέρος αυτού του συχνά τοπικού ή περιφερειακού δικτύου λειτουργεί ακόμη με την παρέμβαση του σταθμάρχη που δίνει το πράσινο φως έπειτα από ένα τηλεφώνημα σε συνάδελφό του.

Ανθρώπινο λάθος δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιταλία Facebook Twitter


"Η προσπάθεια να καταστεί υπεύθυνος ένας σταθμάρχης για όλα όσα συνέβησαν είναι ειλικρινά απαράδεκτη. Αν τα συστήματα ελέγχου και συναγερμού είχαν εγκατασταθεί όπως έπρεπε, δεν θα είχαν συμβεί όλα αυτά", ανέφερε η ένωση καταναλωτών Codacons.

Όμως, για τον υπουργό Μεταφορών Γκρατσιάνο Ντελρίο, το πρόβλημα δεν είναι αναγκαστικά εκείνο της μονής σιδηροτροχιάς ή του ελέγχου από το τηλέφωνο. Στο τμήμα της σιδηροτροχιάς όπου συνέβη το δυστύχημα, υπενθύμισε χθες ενώπιον του Κοινοβουλίου, αυτό το σύστημα λειτουργεί εδώ και 60 χρόνια και στη διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών, η ένταση της κυκλοφορίας ήταν πάντα η ίδια χωρίς πότε να σημειωθεί δυστύχημα. Μέχρι την Τρίτη.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτιά στο Λος Άντζελες: Η βίλα Γκετί και τα άλλα πολιτιστικά «διαμάντια» που κινδυνεύουν

Διεθνή / Φωτιά στο Λος Άντζελες: Η βίλα Γκετί και τα άλλα πολιτιστικά «διαμάντια» που κινδυνεύουν

Η βίλα Γκετί με τη συλλογή αρχαιοελληνικών αρχαιοτήτων, το ράντσο του Γουίλ Ρότζερς, το Eames House και άλλοι πολιτιστικοί θησαυροί του Λος Άντζελες κινδυνεύουν από τις καταστροφικές πυρκαγιές
LIFO NEWSROOM
Ο δισεκατομμυριούχος που κάθε αρχή του χρόνου συνάπτει ένα «προθανάτιο» συμβόλαιο με τον εαυτό του

Διεθνή / Ο δισεκατομμυριούχος που κάθε αρχή του χρόνου συνάπτει ένα «προθανάτιο» συμβόλαιο με τον εαυτό του

Αντί για στόχους ή αποφάσεις για το νέο έτος, ο επιχειρηματίας και επενδυτής Ron Shaich, επιδίδεται κάθε χρόνο τέτοιες μέρες στο αγαπημένο του τελετουργικό: «Τι μπορώ να κάνω», αναρωτιέται, «το οποίο θα σέβομαι κοιτάζοντας πίσω από το νεκροκρέβατό μου;»
LIFO NEWSROOM
Η ήττα της Ουκρανίας θα κόστιζε στις ΗΠΑ 800 δισ. δολάρια παραπάνω από το να τη βοηθήσει

Διεθνή / Ήττα της Ουκρανίας στον πόλεμο με την Ρωσία μπορεί να κοστίσει στις ΗΠΑ 800 δισ. δολάρια επιπλέον

Πώς μια τελική νίκη του Πουτιν μπορεί να αλλάξει ολόκληρη την Ευρώπη - Πώς τα πυρηνικά σχέδια της Μόσχας μπορεί να εκτοξεύσουν τις στρατιωτικές δαπάνες των ΗΠΑ στα $5,2 τρισ. - Ανάλυση του American Enterprise Institute
LIFO NEWSROOM